Lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Avesta

Se lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Bemanningsplanerare - sommarjobb

Ansök    Apr 7    Avesta kommun    Personaladministratör
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjäns... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Bemanningsenheten tillsätter vikarier till alla verksamheter inom omsorgsförvaltningen. Vi är ett glatt gäng på 11 medarbetare bestående av bland annat bemanningsplanerare, schemaplanerare och systemadministratör.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Att jobba som bemanningsplanerare innebär att man ska kunna planera för bemanningen både på lång sikt, men även på kort sikt om det kommer in akuta sjukskrivningar under samma dag. Som bemanningsplanerare bokar du tillgängliga timvikarier och poolanställda undersköterskor i vårt bokningssystem Time Care pool och även ordinarie personal som har resurstid i sitt schema.

Du kommer boka vikarier till alla verksamheter inom omsorgsförvaltningen. I arbetet ingår även viss vikarieanskaffning där du kommer vara delaktig i rekryteringsprocessen av nya timvikarier. Som bemanningsplanerare ingår också en del administrativa uppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom eller erfarenhet av administrativt arbete. Att du har jobbat i någon av verksamhetssystemen Time Care pool, Time Care planering, Personec, Visma Recruit eller WinLas är meriterande.

Du är serviceinriktad och kommer arbeta självständigt och behöver därför ha förmågan att prioritera, arbetet kräver också ett visst samarbeta med de andra bemanningsplanerarna och du har också ett nära samarbete med administratörer och chefer ute i verksamheterna.

Då arbetet stundvis kan ske i högt tempo och du kan behöva hantera flera saker samtidigt är det viktigt att du har en förmåga att behålla lugnet i stressade situationer och klarar av att ha flera bollar i luften. Arbetet kräver att du har ett helhetsperspektiv i agerande och beslut.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap samt systemkunskap och intresse att lära dig. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift där du har en förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande redan under annonseringstiden.

Alla kommunens vikarier och tillfälligt anställda under 6 månader har tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Enhetsadministratör till Rågen hemtjänst

Ansök    Okt 3    Avesta kommun    Personaladministratör
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjäns... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Rågen hemtjänst erbjuder stöd och omsorg i hemmet, där varje individ sätts i centrum. Tillsammans arbetar vi för att främja självständighet och välbefinnande. Vi söker nu en enhetsadministratör till vår hemtjänstgrupp, som består av cirka 42 undersköterskor. Vi är en grupp som strävar efter att fortsätta utveckla våra tjänster och förbättra vår omsorg. Bli en del av vårt engagerade team och bidra till att göra skillnad i människors liv!

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar tillsammans med hemtjänstpersonal, biståndshandläggare och i ett nära samarbete med enhetschefen, tillsammans har ni en tät dialog för verksamhetens bästa.

I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Du är hemtjänstgruppens kontakt med kommunens bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar. Du arbetar aktivt i time care i färdigt schema där all frånvaro och ändring av resurstid sker.

Du kommer i vårt planeringsverktyg Pulsen planera brukares dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut där du är den som verkställer. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemtjänst. I Avesta kommun arbetar vi med fast omsorgskontakt, som bland annat ska öka kontinuiteten för våra brukare, där du är delaktig i fördelningen av det uppdraget.

Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem, tar fram statistik och gör partiella scheman. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar. Du är med och planerar för introduktion av nya medarbetare och praktikanter. Du täcker också för andra administratörer vid eventuell frånvaro.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Du har tidigare erfarenhet av bemanning och schemaläggning. Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter och arbete inom vård och omsorg är meriterande.

Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. I samtal med andra kommunicerar du på ett tydligt sätt där du säkerställer att budskapet nått fram till alla berörda parter.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap samt systemkunskap och intresse att lära dig. Vi söker dig som har erfarenhet eller intresse av att lära dig planeringsverktyg så som timecare/multi access, Pulsen eller Visma. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vikarierande enhetsadministratör

Ansök    Apr 24    Avesta kommun    Personaladministratör
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbeta... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Du kommer att ha din arbetsplats på Baldersgården, och arbeta gentemot två enhetschefer, en för kommunrehab, trygghetsteamet och träffpunkten, samt en för nattpatrullen.

Vi söker nu en enhetsadministratör för ett vikariat då vår nuvarande går på föräldraledighet. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I samråd med enhetscheferna följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg Pulsen Combine planerar brukarens nattliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut.

Din arbetsuppgift är att fungera som administrativt stöd till enhetscheferna. I samråd med enhetscheferna följer du verksamheternas behov samt bemannar med personal och informerar om eventuella schemaförändringar. Du kommer planera nattpatrullens arbete, ta emot korttidsfrånvaro, boka timvikarier. Du kommer vara arbetsgivarens representant och behjälplig med medarbetares frågor. I övrigt ingår administrativa uppgifter såsom upprätta enklare dokument, ta fram statistik och sköta nyckelhantering. Du är även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar. I arbetet ingår det att vara back-up för controllern vid dennes frånvaro, vilket innebär ansvar för systemfrågor, telefoner samt tillsynskameror för hemtjänsten.

Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Som enhetsadministratör ingår också att arbeta vissa timmar per år på röda helgdagar som infaller i samband med storhelger.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning och har tidigare arbetat administrativt. Vana av bemanning och schemaläggning är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är meriterande.

Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av Pulsen Combine, Phoniro och Visma är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Alla kommunens vikarier har tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vikarierande enhetsadministratör

Ansök    Apr 24    Avesta kommun    Personaladministratör
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbeta... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Du kommer att ha din arbetsplats på Baldersgården, och arbeta gentemot två enhetschefer, en för kommunrehab, trygghetsteamet och träffpunkten, samt en för nattpatrullen.

Vi söker nu en enhetsadministratör för ett vikariat då vår nuvarande går på föräldraledighet. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I samråd med enhetscheferna följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg Pulsen Combine planerar brukarens nattliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut.

Din arbetsuppgift är att fungera som administrativt stöd till enhetscheferna. I samråd med enhetscheferna följer du verksamheternas behov samt bemannar med personal och informerar om eventuella schemaförändringar. Du kommer planera nattpatrullens arbete, ta emot korttidsfrånvaro, boka timvikarier. Du kommer vara arbetsgivarens representant och behjälplig med medarbetares frågor. I övrigt ingår administrativa uppgifter såsom upprätta enklare dokument, ta fram statistik och sköta nyckelhantering. Du är även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar. I arbetet ingår det att vara back-up för controllern vid dennes frånvaro, vilket innebär ansvar för systemfrågor, telefoner samt tillsynskameror för hemtjänsten.

Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Som enhetsadministratör ingår också att arbeta vissa timmar per år på röda helgdagar som infaller i samband med storhelger.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning och har tidigare arbetat administrativt. Vana av bemanning och schemaläggning är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är meriterande.

Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av Pulsen Combine, Phoniro och Visma är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Alla kommunens vikarier har tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vikarierande omsorgsadministratör till Björkhagen

Ansök    Mar 14    Avesta kommun    Personaladministratör
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjäns... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Björkhagen är ett särskilt boende som ligger i Krylbo och har fyra avdelningar; Liljan och Konvaljen har nio platser vardera, Syrenen har elva platser och Rosen har sju platser för personer med demenssjukdom. VI söker nu en vikarierande enhetsadministratör.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetsadministratör kommer du arbeta nära din kollega och enhetschefen där ni har en tät dialog för verksamhetens bästa. Din främsta arbetsuppgift är att fungera som administrativt stöd till enhetschefen. I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal samt informerar gruppen om eventuella schemaförändringar. Du kommer planera scheman, ta emot korttidsfrånvaro och boka timvikarier. Du kommer vara arbetsgivarens representant och behjälplig med medarbetares frågor.

I övrigt ingår administrativa uppgifter såsom upprätta enklare dokument, posthantering, ta fram statistik och sköta nyckelhantering. Du är även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar. Din arbetsplats är belägen i anslutning till Björkhagens entré och du får en viktig roll att ta emot vissa besökare och frågor som kan komma.

Veckoarbetstid måndag till fredag, 40 timmar i veckan.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Du har goda kunskaper och stor vana att använda dator och system som arbetsredskap. Kunskap i Timecare, Pulsen Combine och lönesystemet visma är ett krav. Arbetet kräver god kunskap i svenska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har vana av schemaläggning, personalplanering och bemanning. Erfarenhet från ett arbete med administrativa uppgifter är meriterande.

För att lyckas i din roll är det viktigt att du är serviceinriktad och förstår vikten av ett bra administrativt stöd i en verksamhet. Du arbetar i enlighet med fattade beslut och relevanta styrdokument. När målen förändras har du en förmåga att kunna ändra inriktning i ditt arbete.

När arbetet har högt tempo så är du strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du tar upp kritik endast i de korrekta sammanhangen eller direkt med berörda parter eller överordnad. Du är självgående genom att driva processer vidare och ha ett strukturerat angreppssätt.

ÖVRIGT
Alla kommunens vikarier och tillfälligt anställda har tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Enhetsadministratör till Krylbo hemtjänst

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbeta... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

En av våra hemtjänstgrupper utgår från Krylbo med omnejd. Här blir du en av ca 40 medarbetare som arbetar för dem med beviljade hemtjänstinsatser. Vi täcker ett geografiskt område kring Krylbo/Karlbo men arbetar aktivt för att alltid vara nära. För att våra boende i möjligaste mån ska träffa samma personer är vi indelade i mindre områden men täcker vid behov också mellan varandra.

Vi söker nu en enhetsadministratör. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar tillsammans med hemtjänstpersonal, biståndshandläggare och i ett nära samarbete med enhetschefen, tillsammans har ni en tät dialog för verksamhetens bästa.

I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Du är hemtjänstgruppens kontakt med kommunens Bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar. Du arbetar aktivt i time care i färdigt schema där all frånvaro och ändring av resurstid sker.

Du kommer i vårt planeringsverktyg LifeCare planera brukares dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut där du är den som verkställer. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemtjänst. I Avesta kommun arbetar vi med Fast omsorgskontakt, som skall bland annat öka kontinuiteten för våra brukare, där du är delaktig i fördelningen av det uppdraget.

Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem, tar fram statistik och gör partiella scheman. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar. Du är med och planerar för introduktion av nya medarbetare och praktikanter. Du täcker också för andra administratörer vid eventuell frånvaro.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Du har tidigare erfarenhet av bemanning och schemaläggning. Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter och arbete inom vård och omsorg är meriterande.

Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap samt systemkunskap och intresse att lära dig. Vi söker dig som har erfarenhet av planeringsverktyg så som LifeCare, TimeCare eller Visma. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Enhetsadministratör med larmansvar till Skogsgläntan

Ansök    Feb 12    Avesta kommun    Personaladministratör
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjäns... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Skogsgläntan är ett särskilt boende som ligger i Skogsbo. Här finns avdelningarna Eken med 9 lägenheter för personer med demenssjukdom, Rönnen med 9 lägenheter samt Björken, Syrenen, Granen och Tallen med 15 lägenheter vardera. Skogsgläntan inryms i markplan vilket underlättar för alla att komma ut i trädgården och i den fina utemiljön runt boendet.

Vi vill nu utöka med en till enhetsadministratör på skogsgläntan.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetsadministratör kommer du arbeta nära din kollega och enhetschefen där ni har en tät dialog för verksamhetens bästa. Din främsta arbetsuppgift är att fungera som administrativt stöd till enhetschefen. I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal samt informerar gruppen om eventuella schemaförändringar. Du kommer planera scheman, ta emot korttidsfrånvaro och boka timvikarier. Du kommer vara arbetsgivarens representant och behjälplig med medarbetares frågor. I övrigt ingår administrativa uppgifter såsom upprätta enklare dokument, posthantering, ta fram statistik och sköta nyckelhantering. Du är även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar. Din arbetsplats är belägen i anslutning till Skogsgläntans entré och du får en viktig roll att ta emot vissa besökare och frågor som kan komma.

I tjänsten ingår också att administrera trygghetslarm. Detta handlar om att ta emot beställningar och avsluta larm. Du kommer göra felanmälningar, göra felsökningar och vara i kontakt med företaget som äger larmtjänsten. Vidare kommer du vara support för hemtjänsten i larmfrågor, vara med och ta fram rutiner och ta fram statistik angående larm.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Du har goda kunskaper och stor vana att använda dator och system som arbetsredskap. Kunskap i Timecare, Pulsen Combine och lönesystemet visma är ett krav. Arbetet kräver god kunskap i svenska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har vana av schemaläggning, personalplanering och bemanning. Erfarenhet från ett arbete med administrativa uppgifter är meriterande.

För att lyckas i din roll är det viktigt att du är serviceinriktad och förstår vikten av ett bra administrativt stöd i en verksamhet. Du arbetar i enlighet med fattade beslut och relevanta styrdokument. När målen förändras har du en förmåga att kunna ändra inriktning i ditt arbete.

När arbetet har högt tempo så är du strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du tar upp kritik endast i de korrekta sammanhangen eller direkt med berörda parter eller överordnad. Du är självgående genom att driva processer vidare och ha ett strukturerat angreppssätt.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Enhetsadministratör till Balders hemtjänst

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbeta... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Enhetsadministratören har sin arbetsplats på Baldersgården, och arbetar gentemot två enhetschefer, en för Balders hemtjänst och en för nattpatrullen. Balders hemtjänst utgår från Baldersgården och utför insatser på Balders inne samt Karlbergsgatan, Nattpatrullen är uppdelade i två grupper, en utgår från Kornknarren och en utgår från Tallbacken och utför insatser i hela kommunen. Här blir du en av ca 24 medarbetare som arbetar för dem med beviljade hemtjänstinsatser. Controllern har sin arbetsplats på Baldersgården, så ni kommer att ha en nära kontakt.

Vi söker nu en enhetsadministratör för en tillsvidareanställning. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar nära enhetscheferna för Balders hemtjänst samt Nattpatrullen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa.

I samråd med enhetscheferna följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg LifeCare planerar brukarens dagliga och nattliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut. Denna viktiga plan för dagen och natten styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemtjänst.

Vidare fungerar du som hemtjänstgruppens och nattpatrullens kontakt med bemanningsenheten som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informera gruppen om eventuella schemaförändringar.
I arbetet ingår det att vara back-up för controllern vid dennes frånvaro, vilket innebär ansvar för systemfrågor, telefoner samt kameror.

Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem. I samarbete med enhetscheferna är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar. Som enhetsadministratör ingår också att arbeta vissa timmar per år på röda helgdagar som infaller i samband med storhelger.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Vana av bemanning och schemaläggning samt erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är meriterande.

Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av LifeCare, TimeCare och Visma är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Personalassistent

Vi söker nu en medarbetare till det team som bildar Förbundskansliet. Förbundskansliet är en grupp medarbetare som fungerar som stödfunktion för hela förbundet i frågor som rör ekonomi, personal och övriga administrativa uppgifter. Förutom Personalassistenten består teamet av en Ekonomiassistent och en Ekonomi- tillika Administrativ Chef. Inom teamet kommer du att bli huvudperson när det gäller administration, stöd och hantering av HR- och lönefrågor. Utöv... Visa mer
Vi söker nu en medarbetare till det team som bildar Förbundskansliet. Förbundskansliet är en grupp medarbetare som fungerar som stödfunktion för hela förbundet i frågor som rör ekonomi, personal och övriga administrativa uppgifter. Förutom Personalassistenten består teamet av en Ekonomiassistent och en Ekonomi- tillika Administrativ Chef.
Inom teamet kommer du att bli huvudperson när det gäller administration, stöd och hantering av HR- och lönefrågor. Utöver lönehantering innefattar det bland annat administration av försäkringar för personal, pensionsfrågor, stöd och råd i rekryterings/avvecklingsprocesser, stöd i underlag och uppföljning av utvecklingssamtal, lönesamtal och liknande. En stor del av din arbetstid kommer du att använda till övriga verksamhetsstödjande administrativa uppgifter som hanteras av oss i Förbundskansliet.
Det är en stor variation i de övriga administrativa uppgifterna och vi använder ett flertal olika digitala hjälpmedel. De övriga uppgifterna innefattar bland annat information och kommunikation, administration av direktionens handlingar och protokoll, post- och diariehantering. Då vi är en liten avdelning så ser vi gärna att du har ett brett intresse av alla våra uppgifter. Detta för att vi i möjligaste mån ska kunna lära varandra så pass att vi kan hjälpa och stötta varandra under perioder med mycket arbete eller ledigheter.
Beroende på kompetensprofil kan andra arbetsuppgifter inom förbundets verksamhetsområde bli aktuella.
Dina kvalifikationer
· En relevant utbildning på lägst gymnasienivå
· Tidigare erfarenhet av lönehantering
· Utbildning inom HR är meriterande
· Du är van i att hantera digitala hjälpmedel och har lätt för att lära dig nya
· Kunskap i Officepaketet
· Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
· Du vill ge bästa möjliga service till våra kommunmedborgare och medarbetare
· Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
· Tjänsten är säkerhetsklassad och personen kommer därmed att säkerhetsprövas.
Kansliet arbetar idag främst i ekonomisystemet Agresso/Unit4, lönesystemet Personec P samt i vårt verksamhetssystem Daedalos.


Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Skicka därför in ansökan snarast!
Vänligen skriv "Personalassistent" i ärenderaden för mailet.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Vikarierande enhetsadministratör till Krylbo hemtjänst

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi mö... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

En av våra hemtjänstgrupper utgår från Krylbo med omnejd. Här blir du en av ca 40 medarbetare som arbetar för dem med beviljade hemtjänstinsatser. Vi täcker ett geografiskt område kring Krylbo/Karlbo men arbetar aktivt för att alltid vara nära. För att våra boende i möjligaste mån ska träffa samma personer är vi indelade i mindre områden men täcker vid behov också mellan varandra.

Vi söker nu en enhetsadministratör för ett vikariat. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa.

I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg LifeCare planerar brukarens dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemtjänst.

Vidare fungerar du som hemtjänstgruppens kontakt med Bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar.

Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Vana av bemanning och schemaläggning samt erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är meriterande.

Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av LifeCare, TimeCare och Visma är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Enhetsadministratör till Skogsgläntan

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.

Skogsgläntan är ett särskilt boende för äldre som ligger i Skogsbo. Det är sex avdelningar; Eken med 9 lägenheter för personer med demenssjukdom, Rönnen med 9 lägenheter samt Björken, Syrenen, Granen och Tallen med 15 lägenheter vardera.

Vi söker nu en enhetsadministratör till vår enhet.

Är du en driven administratör som trivs med utmaningen i få viktiga funktioner att fungera? Som kanske har egen erfarenhet från vården? Som trivs med högt arbetstempo men att genom ditt arbete bidra till att dina kollegor på bästa sätt kan ta hand om de som bor på Skogsgläntan. Då är det kanske dig vi söker!

ARBETSUPPGIFTER
På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika. Omsorgsförvaltningen arbetar utifrån IBIC (Individens Behov i Centrum).

Som enhetsadministratör arbetar du nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa. Din främsta arbetsuppgift är att fungera som administrativt stöd till enhetschefen och har i uppgift att planera den dagliga arbetet för de boende som bor på Skogsgläntan. Detta innebär att du i vårt digitala verktyg planerar insatserna. I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Du kommer planera scheman, ta emot korttidsfrånvaro, boka timvikarier. Arbetet sker självständigt och med eget ansvar. Du är arbetsgruppens kontakt med kommunens bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. Du ansvarar för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar.

I övrigt ingår administrativa uppgifter såsom upprätta enklare dokument, posthantering, ta fram statistikrapporter och sköta nyckelhantering. Du är även delaktig i planering inför utbildningar, planeringsdagar och i arbetet med att ta emot praktikanter. Din arbetsplats är belägen i anslutning till Skogsgläntans entré och du får en viktig roll att ta emot vissa besökare och frågor som kan komma.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du trivs av utmaningen i att lösa uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Administrativ utbildning och erfarenhet från ett arbete med administrativa uppgifter är meriterande. Kunskap i Timecare och Lifecare är ett krav och vi ser gärna att du har vana av schemaläggning och personalplanering inom vård och omsorg.
Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har goda kunskaper och stor vana att använda dator och system som arbetsredskap. Arbetet kräver god kunskap i svenska, både i tal och skrift.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Enhetsadministratör till Rågens hemtjänst

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla män... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.

Vi söker nu en enhetsadministratör till Rågens hemtjänstområde. Du kommer att arbeta tillsammans med enhetschef och hemtjänstpersonal.

Rågens hemtjänst ligger i centrala Avesta och utgår från trygghetsboendet Rågen och har som uppdrag att ge vård och omsorg till personer i ordinärt boende som beviljats hemtjänstinsatser enligt socialtjänstlagen. De flesta som arbetar är undersköterskor och arbetar dag och kväll. De utför beslutade insatser i form av personlig omvårdnad, läkemedelshantering, städ, ADL träning, inköp och besvara trygghetslarm.

Är du en driven administratör som trivs med utmaningen i få viktiga funktioner att fungera? Som kanske har egen erfarenhet från vården? Som trivs med högt arbetstempo men där varje dags arbete bidrar till att dina kollegor på bästa sätt kan ta hand om våra äldre. Då är det kanske dig vi nu söker!

ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa.

I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg LifeCare planerar brukarens dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemtjänst.

Vidare fungerar du som hemtjänstgruppens kontakt med Bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar.

Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och kan snabbt fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimerar verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Vana av bemanning och schemaläggning samt erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är meriterande.

Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av LapsCare, TimeCare och Visma är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Enhetsadministratör till Sjuksköterskeenheten

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla män... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.

Nu söker vi en enhetsadministratör till sjuksköterskeenheten. Vår enhet består av ca 35 sjuksköterskor, enhetsadministratör och enhetschef. Här finns både stort engagemang och hjärtliga toner. Vi bedriver Hälso- och sjukvård till patienter inom särskilt boende, växelvårdsplatser, LSS och socialpsykiatrin, samt patienter inom hemsjukvården.

Är du en driven administratör som trivs med utmaningen i få viktiga funktioner att fungera? Som kanske har egen erfarenhet från vården? Som trivs med högt arbetstempo men att genom ditt arbete bidra till att dina kollegor på bästa sätt kan göra sitt jobb. Då är det kanske dig vi nu söker!

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetsadministratör arbetar du nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa. Din främsta arbetsuppgift är att fungera som administrativt stöd till enhetschefen. Inom sjuksköterskeenheten sker många tvära kast och med kort framförhållning.

Du kommer planera scheman, ta emot korttidsfrånvaro, boka timvikarier. Arbetet sker självständigt och med eget ansvar. Vara arbetsgivarens representant och behjälplig med medarbetares frågor. I övrigt ingår administrativa uppgifter såsom upprätta enklare dokument, posthantering, ta fram statistikrapporter och sköta nyckelhantering. Du är även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.

Veckoarbetstid 40 tim /vecka, mån-fre.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan ställa om, när det krävs. Du trivs av utmaningen i att lösa uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Administrativ utbildning och erfarenhet från ett arbete med administrativa uppgifter är meriterande. Vana av schemaläggning och personalplanering inom vård och omsorg är också meriterande.

Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har goda kunskaper och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Kunskap i Timecare och Timepool är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska, både i tal och skrift.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Enhetsadministratör till Björkhagen

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla män... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.
Vår verksamhet inom vård och omsorg består bland annat av olika vård- och omsorgsboenden och Björkhagen i Krylbo, är ett av dem. Björkhagen består av fyra avdelningar, 36 boendeplatser och här arbetar ungefär 40 personal.

Vi söker nu en enhetsadministratör till vår enhet.

Är du en driven administratör som trivs med utmaningen i få viktiga funktioner att fungera? Som kanske har egen erfarenhet från vården? Som trivs med högt arbetstempo men att genom ditt arbete bidra till att dina kollegor på bästa sätt kan ta hand om våra äldre. Då är det kanske dig vi nu söker!


ARBETSUPPGIFTER
Som enhetsadministratör arbetar du nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa och du fungerar som administrativt stöd till enhetschefen. Du kommer planera scheman, ta emot korttidsfrånvaro, beställa vikarier från bemanningen. Arbetet sker till största del själv och med stort eget ansvar. Du är enhetens spindel i nätet och ett ansikte utåt för besökare, anhöriga, hantverkare samt medarbetares frågor.

Övriga arbetsuppgifter innefattar bl.a. att upprätta enklare dokument och andra administrativa uppgifter såsom posthantering, ta fram statistikrapporter, sköta nyckelhantering och kontakter vid in-och utflyttning på boendet. Du är även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.

Veckoarbetstid 40 tim /vecka, mån-fre.
62% av tjänsten är på Björkhagen, i övrigt disponibel tid som administratör inom kommunens andra verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan fatta egna beslut när det krävs. Du trivs av utmaningen i att lösa uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Administrativ utbildning och erfarenhet från ett arbete med administrativa uppgifter är meriterande. Vana av schemaläggning och personalplanering inom vård och omsorg är också meriterande.
Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har goda kunskaper och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Kunskap i Timecare och Timepool är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska, både i tal och skrift.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Schemaplanerare till bemanningsenheten

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla män... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika. Bemanningsenheten ansvarar för att boka vikarier till Omsorgsförvaltningens alla verksamheter vid frånvaro eller utökade behov. Bemanningsenheten fungerar även som stödfunktion gällande personaladministration och schemaläggning.

Omsorgsförvaltningen driver just nu ett utvecklingsarbete avseende hälsosamma scheman och bemanningsekonomi. Målet är att skapa scheman som gör att medarbetare får en så bra arbetssituation som möjligt, kunna möta det framtida behovet av medarbetare samt skapa en god bemanningsekonomi där resurserna används på rätt sätt. Som ett led i detta kommer schemaläggningen inom vård- och omsorg förflyttas från respektive enhet till att istället ske av schemaplanerare på den gemensamma Bemanningsenheten.

Under förutsättning att erforderliga beslut fattas så söker vi nu därför två schemaplanerare.

ARBETSUPPGIFTER
Under hösten 2021 kommer två områden inom både hemtjänst och särskilt boende att samplanera sina scheman och bemanningsresurser. Därefter kopplas resterade områden och enheter in i samma arbetssätt.

Tjänstens arbetsuppgifter består i huvudsak av schemaläggning enligt fastställd bemanningsprocess. Du kommer ha tät kontakt med enhetschefer, enhetsassistenter och enhetsadministratörer för att tillsammans schemalägga på bästa sätt utifrån behov.

Som schemaplanerare blir du en viktig kugge för att våra verksamheter ska ha optimerade scheman för det dagliga arbetet. Det handlar både om att följa lagar och avtal, ha ett hälsosamt arbetsperspektiv och schemaplanera inom tydliga ekonomiska ramar.

Tjänsterna är dagtid 40 tim/v.

KVALIFIKATIONER
Du har en lämplig gymnasial utbildning med administrativ inriktning eller liknande.
Tidigare erfarenhet av schemaläggning, gärna inom en större organisation, är meriterande. Erfarenhet av personaladministration samt kunskap inom kommunal vård och omsorg är också meriterande.
Att arbeta med schema och optimera planering kräver att du gillar utmaningar. Att få ihop ett pussel inom givna ramar av både verksamhetens behov men också att tillgodose vår ambition av att ha hälsosamma scheman för medarbetaren.

Att rätt kompetens finns på rätt plats vid rätt tidpunkt är ett viktigt mål. Du har förmågan lyfta blicken och se helheten i arbetet. Som person är du strukturerad, kan planera uppgifterna och behålla rätt fokus. Du arbetar självständigt och har mod att stå upp för egen övertygelse.

Du har goda kunskaper i svenska språket och god vana i att använda datorn som ett naturligt arbetsredskap. Tidigare kunskap och erfarenhet av arbete i våra system TimeCare Planering och TimeCare Pool eller liknande schemasystem är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Enhetsadministratör till Balders hemtjänst

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med? På Avesta kom... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.
Vår verksamhet inom vård och omsorg består bland annat av olika hemtjänstområden där Balders hemtjänst är ett av dem. Vi söker nu en enhetsadministratör till vår enhet. Gruppen består av 12 undersköterskor eller vårdbiträden, en enhetsadministratör och enhetschef.

Är du en driven administratör som trivs med utmaningen i få viktiga funktioner att fungera? Som kanske har egen erfarenhet från vården? Som trivs med högt arbetstempo men där varje dags arbete bidrar till att dina kollegor på bästa sätt kan ta hand om våra äldre. Då är det kanske dig vi nu söker!

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetsadministratör är det din främsta arbetsuppgift att planera hemtjänstinsatser för brukare inom området Balders. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg (LapsCare) planerar brukarens dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemstjänst.

I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal.
Detta styr ditt uppdrag som enhetsadministratör.

Du är hemtjänstgruppens kontakt med kommunens Bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar.

Övrigt som ingår i arbetet är att skriva anställningsbevis, rutinöversikter, upprätta enklare dokument och andra administrativa uppgifter. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.

Du arbetar nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och kan snabbt fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimerar verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Administrativ utbildning och erfarenhet från ett arbete med administrativa uppgifter är meriterande. God vana av bemanning, schemaläggning och personalplanering är också krav. Har du erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är detta meriterande.
Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av LapsCare, Procapita och TimeCare är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.


ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Bemanningsplanerare till Omsorgsförvaltningens bemanningsenhet

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla män... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.

Bemanningsenheten ansvarar för att boka vikarier till Omsorgsförvaltningens alla verksamheter vid frånvaro eller utökade behov. Det handlar om personal till särskilda boenden, hemtjänst, gruppbostäder och personlig assistans. Bemanningsenheten fungerar också som stödfunktion gällande personaladministration och schemaläggning.

På vår enhet finns fem bemanningsplanerare, en systemadministratör och enhetschef. Här finns även anställda i bemanningspoolen och alla de timvikarier som arbetar på de korttidsvikariat som enheterna behöver vikarier till.

Vi söker nu en bemanningsplanerare till vårt team - välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Den huvudsakliga uppgiften som bemanningsplanerare är att tillhandahålla vikarier till enheterna.

Tjänstens övergripande uppdrag är att boka de vikarier som behövs vid korttidsfrånvaro ute på enheterna. Arbetet sker i dialog med respektive enhetschef och enhetsassistent på de olika enheterna och verksamhetens behov vikarier styr till stor del hur arbetsdagen ser ut. Du kommer att ha översikt över vikariebehovet samt över de personal- och vikarieresurser som finns att tillgå och matchar dessa på bästa sätt. Utöver detta ingår vissa administrativa uppgifter inom schema och bemanningsområdet.

Arbetet består av dag- och helgtjänstgöring.

KVALIFIKATIONER
Du har en lämplig gymnasial utbildning med administrativ inriktning eller liknande. Erfarenhet av personaladministration, schemaläggning och/eller arbete inom vårdyrket är meriterande.
Arbetet som bemanningsplanerare innebär ett arbete där det ibland händer mycket på samma gång. Du gillar dessa dagliga utmaningar, att lösa problem och trivs i roller när du får ha kontakt med många olika människor och leverera lösningar. Att rätt kompetens finns på rätt plats vid rätt tidpunkt är ett viktigt mål. Som person är du strukturerad, kan planera uppgifterna och behålla rätt fokus och prioritet för att lösa uppgifterna.

Du har goda kunskaper i svenska språket och god vana i att använda datorn som ett naturligt arbetsredskap. Tidigare kunskap och erfarenhet av arbete i våra system TimeCare Planering och TimeCare Pool är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre