Lediga jobb som Kundtjänstchef i Avesta

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Customer Service Manager

Haglöfs utvecklar kläder, skor och utrustning (ryggsäckar, väskor och sovsäckar) för människor som investerar i ett aktiv friluftslivsstil. Fokus ligger på hög kvalitet, hållbarhet och funktionalitet. Haglöfs startade i Sverige 1914 och har från småskalig ryggsäckstillverkning utvecklats till en av världens ledande leverantörer av tekniska och hållbara outdoorprodukter genom modern produktutveckling och strategisk distribution. Med mer än 100 års erfarenhe... Visa mer
Haglöfs utvecklar kläder, skor och utrustning (ryggsäckar, väskor och sovsäckar) för människor som investerar i ett aktiv friluftslivsstil. Fokus ligger på hög kvalitet, hållbarhet och funktionalitet. Haglöfs startade i Sverige 1914 och har från småskalig ryggsäckstillverkning utvecklats till en av världens ledande leverantörer av tekniska och hållbara outdoorprodukter genom modern produktutveckling och strategisk distribution. Med mer än 100 års erfarenhet representerar varumärket hög kvalitet och pålitlighet och prisas ofta för sin design och innovation.


Haglöfs söker
CUSTOMER SERVICE MANAGER


Därför ska du välja Haglöfs
Haglöfs har en lång historia med utveckling och försäljning inom outdoorbranschen. På Haglöfs är vi ”Outsiders by nature”. Haglöfs handlar om att förbättra livskvaliteten. Både för kunder, genom de enastående outdoorprodukter vi producerar, men också för våra anställda.
Haglöfs är ett värderingsdrivet bolag med en stark kultur och sammanhållning.
Vi är pålitliga, nyfikna och stolta och förenas kring en stark passion för vårt varumärke.
Vi rekryterar nu en Customer Service Manager till vårt kontor i Avesta. Som Customer Service Manager kommer du att spela en viktig roll i att bidra till vår fortsatta framgång och säkerställa hög service och upplevelse för våra kunder och konsumenter.

Vi erbjuder dig
I rollen som Customer Service Manager hos oss på Haglöfs har du det yttersta ansvaret för vår kundserviceavdelning inklusive orderhantering. Ditt team består av totalt tolv personer och till din hjälp har du en Operations lead som har ansvaret för Customer service representative-teamet. Haglöfs befinner sig i en tillväxtresa där stort fokus kommer att ligga på de digitala försäljningskanalerna. Ditt uppdrag är att utveckla kundservicefunktionen till nästa nivå, leda och motivera kundserviceteamet samt skapa mål för Haglöfs kundnöjdhet, i linje med företagets tillväxtstrategi. I rollen ingår personal- budget- och arbetsmiljöansvar.
Haglöfs kundserviceorganisation är en central och viktig funktion för hela företaget.
Du ansvarar för att
-säkerställa högt uppsatt mål för kundnöjdhet samt följa upp och säkerställa dem kontinuerligt.
-skapa effektiva kundserviceprocesser och policys för att höja standarder för både B2B och B2C.
-leda, stödja och coacha ditt team så de kan uppnå sin fulla potential och utvecklas i förhållande till verksamhetens behov.


Vad vi söker hos dig
Vi söker en engagerad och motiverande ledare med erfarenhet inom kundservice.
Du har utmärkta kunskaper i de senaste branschtrenderna och teknikerna, framför allt inom digitala försäljningskanaler såsom e-commerce. Förutom att vara en god kommunikatör (skriftligt och muntligt) på såväl svenska som engelska, värdesätter vi ett tydligt och tryggt ledarskap med en god förmåga att bygga och förvalta goda yrkesmässiga relationer såväl internt som externt.
Du är datadriven, har goda IT-kunskaper och navigerar vant i olika ärende- och orderhanteringssystem, är utvecklingsinriktad och kan med lätthet kommunicera och visualisera hur vår kundservice kan och kommer att bidra till Haglöfs tillväxtmål.
Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund inom relevant område.
På vår tillväxtresa ställs höga krav på vår kundserviceavdelning samt en förmåga att ständigt anpassa sig inför nya utmaningar, digitala förändringar, marknader och försäljningskanaler. Vi ser därför att du besitter ett stort driv, är resultatorienterad och är van att arbeta såväl operativt som strategiskt. Du har en förmåga att planera, prioritera och följa upp din verksamhet. Du bidrar gärna med din erfarenhet för att ytterligare utveckla vår verksamhet. Du kommer vara spindeln i nätet och arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med finans-, produkt- försäljning och supply chain-teamen för att säkerställa en optimal process och kundupplevelse.

Anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Avesta. Du rapporterar till Global Operations Director och tillhör den operationella ledningsgruppen på siten i
Avesta. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.

Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 20 februari.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.
Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63
Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30
Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi kommer därför ta hjälp av arbetspsykologiska testverktyg.
För att läsa mer om Haglöfs besök gärna deras hemsida: Haglöfs
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Customer Service Operations Lead

We come from Sweden, a country of extreme weather and extensive landscape. A place where the outdoors isn’t just a far off place, it’s in the fabric of our culture and community. We are committed to creating gear that will support anyone, anywhere in their own outdoor adventure. We were founded in 1914 by Wiktor Haglöf, a visionary with a dream and a toolbox. Our story has evolved from humble beginnings, and we’ve ventured into new territory, creating tech... Visa mer
We come from Sweden, a country of extreme weather and extensive landscape. A place where the outdoors isn’t just a far off place, it’s in the fabric of our culture and community. We are committed to creating gear that will support anyone, anywhere in their own outdoor adventure. We were founded in 1914 by Wiktor Haglöf, a visionary with a dream and a toolbox. Our story has evolved from humble beginnings, and we’ve ventured into new territory, creating technical designs that set a new standard in craftsmanship.
At Haglöfs, we are Outsiders by Nature. We draw outside the lines, think outside the box, and live outside our comfort zones. We encourage exploration both physically and mentally through embracing the outdoors. We believe that everyone can experience the outdoors, and do all we can to ensure that it will still be there for future generations to explore.
Haglöfs utvecklar kläder, skor och utrustning för människor som lever ett aktivt uteliv. Från ryggsäckstillverkning i liten skala 1914 har Haglöfs genom modern produktutveckling och strategisk distribution vuxit till en av världens ledande leverantörer av outdoor-produkter. Haglöfs varumärke marknadsförs huvudsakligen i Europa och Asien och företaget har runt 200 anställda. I Avesta ligger vårt lager och vår kundtjänst idag. Haglöfs ägs av ASICS Corporation sedan 2010. www.haglofs.com.


Haglöfs söker

CUSTOMER SERVICE OPERATIONS LEAD
Vill du arbeta i ett bolag på stark tillväxt tillsammans med passionerade kollegor som brinner för varumärket?


Därför ska du välja Haglöfs
Haglöfs är ett företag med historia som sträcker sig drygt 100 år bak i tiden. Vi utvecklar, säljer och distribuerar outdoorprodukter för alla som vill ut på äventyr. Fokus ligger på hög kvalitet, hållbarhet och funktionalitet.
Vi är ett värderingsdrivet bolag med en stark kultur och sammanhållning. Vi är pålitliga, nyfikna, stolta och förenas kring en stark passion för vårt varumärke.
Vi är ett företag som ligger i framkant inom vår bransch med goda värderingar och ett hållbart förhållningssätt. Vi ser fram emot att ta del av din erfarenhet och kompetens och vi kommer också ge dig möjlighet att utvecklas tillsammans med oss!
Din roll
I rollen som Customer Service Operations Lead hos oss på Haglöfs i Avesta är du ansvarig för den dagliga driften inom vår orderavdelning på customer service, som innefattar både B2B samt vår e-com försäljning. Ditt uppdrag är att ytterligare stärka vårt varumärke genom excellent, professionell och personlig service.
Du leder ett team om sju personer och i rollen ingår personal- och arbetsmiljöansvar och du deltar också aktivt i det dagliga arbetet. Våra kunder finns i hela världen och är både återförsäljare och slutkonsument, och det är ditt ansvar att se till att dina medarbetare har de verktyg de behöver för att ge stöd till kunderna i frågor kring bland annat orderläggning, leveranser och reklamationer. Tillsammans med Customer Service Manager och ditt team driver du utvecklingen framåt mot uppsatta affärsmål. Du har ett kommersiellt tänk med sinne för affärer. Kundtjänsten är hjärtat i orderprocessen och en central funktion i hela företaget.
Du arbetar gentemot flera stakeholders både internt och externt, och har en förmåga att skapa positiva och förtroendefulla samarbetsrelationer.
Vad vi söker hos dig
Vi söker en naturlig ledare, en positiv och lösningsorienterad person som vill och trivs med att verka i en föränderlig miljö. Du har några års arbetslivserfarenhet från kundsupport eller annat serviceyrke samt goda ledaregenskaper. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vi förutsätter att du har god IT-vana och systemförståelse, då du i din roll kommer vara kravställare för nya systemimplementationer och förbättring av våra data- och IT processer. Det är meriterande med erfarenhet inom e-com.
För att lyckas i rollen förväntar vi oss att du är serviceinriktad, kommunikativ och utövar ett närvarande ledarskap. Du är en operativ ledare och har även förmågan till ett mer strategiskt förhållningssätt. Som person är du lyhörd och prestigelös. Du har en vilja och strävan efter att hela tiden utveckla och förbättra. Du har ett intresse för att driva processer och skapa rutiner.
Anställningen
Tjänsten som Customer Support Operations Lead löper tillsvidare på heltid med placeringsort Avesta. Du rapporterar till Customer Service Manager. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan www.hanssonpartners.com senast den 2 juni 2021.
Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.
Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30
Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63
För att läsa mer om Haglöfs besök gärna deras hemsida: Haglöfs
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Customer Service Operations Lead

Ansök    Jan 8    Haglöfs AB    Kundtjänstchef
Haglöfs AB is now recruiting a Customer Service Operations Lead to join our customer service team in Avesta. The position is a permanent full-time position and will report to the Customer Service Manager, also located in Avesta. Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. Born in Sweden in 1914, Haglöfs has from small-scale backpack manufacturing developed into one of the world’s leading suppliers ... Visa mer
Haglöfs AB is now recruiting a Customer Service Operations Lead to join our customer service team in Avesta. The position is a permanent full-time position and will report to the Customer Service Manager, also located in Avesta.
Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. Born in Sweden in 1914, Haglöfs has from small-scale backpack manufacturing developed into one of the world’s leading suppliers of technical and sustainable outdoor products by means of modern product development and strategic distribution. With more than 100 years of experience from the outdoors the brand represents high quality and reliability and is frequently awarded for its design and innovation. The Haglöfs brand is primarily marketed to 22 European and Asian markets and the company employs more than 200 people. Haglöfs is owned by ASICS Corporation since 2010.
Main responsibilities and tasks:
As a Customer Service Operations Lead you are responsible for the daily operations within the order department, managing both the Wholesale as well as the Direct to Consumer (DTC) sales channel. You will lead and motivate the Customer Service team and take an active part in the daily work.
Haglöfs is on an exciting change journey and you will have an important role in the continuous development of our customer service; actively work to improve both our customers and end consumers experience of Haglöfs. You will play an important part in further strengthening our brand perception through excellent, professional and personal service.
Line manager responsibility (current team size of 6-7 colleagues)
Work close with Customer service Manager, the Warehouse team, Supply Chain and Digital department to identify and drive process improvements to secure a high end-to-end customer/consumer experience
Provide professional and effective services to our national and international customers and end consumers. Provide our customers and end consumers with relevant product- and order information at all times
Communicate with both external and internal stakeholders, building positive and collaborative relationships

Skills & Requirements
We are looking for a natural leader with a positive can-do attitude and solutions orientation in a fast-pace environment. A team player with strong sense of responsibility and contribute to the constant improvement of our processes and procedures. You are expected to a have a genuine interest for sales, customer relations and service. Be positive by nature and love the outdoors.
It very positive with previous experience within customer service especially within DTC / Digital sales channels
DTC / Digital development experience
Structured and excellent administrative skills
Strong communicative skills, both verbally and written
Fluent in English and Swedish
Excellent skills in Microsoft Office pack especially excel
Intuitive and natural understanding of IT systems
Attention to details and accuracy
Stress tolerante

Please send your application Before 15th of January 2021. Applications are reviewed on a rolling basis, so do not wait to apply! Visa mindre