Lediga jobb som Familjehemssekreterare i Avesta

Se lediga jobb som Familjehemssekreterare i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Familjehemssekreterare sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som familjehemssekreterare inom socialtjänstens familjehemsvård. Som familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda, stötta och handleda familjehem. Du arbetar tätt tillsammans med socialsekreterarna. Målgruppen är placerade barn och ungdomar 0-20 år. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Ansök    Okt 7    Avesta kommun    Familjehemssekreterare
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjän... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Enheten Barn, unga och Familj söker nu två familjehemssekreterare till vårt härliga gäng. Hos oss har vi både erfarna och nyutexaminerade socionomer och beteendevetare som hjälper varandra och arbetar tillsammans i våra ärenden. Trivsel och arbetsglädje är viktigt för oss och stödet från kollegor teamledare och chef likaså. Vi arbetar med frihet under ansvar och kan på flera olika sätt styra vår arbetsdag. Vi erbjuder nära arbetsledning. Vår enhet består av 23 medarbetare med olika grupper som är uppdelade utifrån handläggning inom barnavården samt familjehem och familjerätt

Hos oss finns både intern och extern handledning som ett stöd för dig i dina ärenden.

ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare rekryterar, utreder och handleder du familjehem. Du rekryterar och utreder även kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Arbetet kan innebära en del resor då vissa av våra familjehem bor på andra orter. Du har god förmåga att skapa förtroendefulla och bärande relationer till våra familjehem genom att ge stöd och vägledning i uppdraget och i rollen som familjehem. Du ansvarar utifrån delegation för avtal och ersättningsfrågor, för en rättssäker handläggning och beslut i enskilda ärenden samt för att upprättade rutiner följs. Du ska samverka kontinuerligt med barnets socialsekreterare, andra familjehemssekreterare och med det professionella nätverket utifrån barnets behov. Allt för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för våra familjehemsplacerade barn. Vi förväntar oss att du har lätt för att samarbeta inom förvaltningen, men även med externa samarbetspartners. Tillsammans med gruppen är du en stor del i att utveckla verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och övriga styrdokument.

Under året har en stor del av rekryteringen av våra familjehem lagts på en länsgemensam rekryteringsbas som heter Dalarnas familjehemsresurs. Du kommer därför få extra utrymme att stötta och handleda våra familjehem, kontaktfamiljer samt kontaktpersoner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du är också välkommen med din ansökan om de erhåller examen inom en tid som arbetsgivaren bedömer som rimlig. Det är meriterande men inte ett krav att du har tidigare erfarenhet av arbete med handläggning inom den sociala barn och ungdomsvården.

Du är som person strukturerad, kvalitetsmedveten och tar initiativ till att lösa de utmaningar som uppstår i arbetet. Du driver utvecklingen framåt inom familjehemsvården. För oss är det viktigt att du är en trygg och positiv lagspelare som kan skapa hållbara och trygga relationer. Du har god förmåga att hantera stressade situationer och anpassar dig väl till rådande omständigheter. Att vara flexibel och klara deadlines är inga problem för dig. Dokumentation är ett återkommande inslag, därför behöver du kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska.

Körkort B krävs.

Eftersom du kommer arbeta med barn och ungdomar ska du som blir aktuellt för tjänsten kunna lämna ett utdrag från polisens belastningsregister.

ÖVRIGT
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt flera andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikarierande familjehemssekreterare

Ansök    Dec 13    Avesta kommun    Familjehemssekreterare
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att utveckla utrednings- ... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att utveckla utrednings- och uppföljningsarbetet kring barn, familjer, ungdomar och vuxna. Vi söker nya metoder och utvecklar intern och extern samverkan för att på bästa sätt göra bra bedömningar och hitta verksamma lösningar på de behov vi möter.

Nu söker vi en vikarierande familjehemssekreterare som vill bli en del i vårt arbete med att rekrytera, utreda och handleda familjehem och kontaktpersoner/familjer. Du kommer bli en av 20 medarbetare på vår enhet som består av olika team i form av socialsekreterare, mottagningssekreterare, förste socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjerättssekreterare samt enhetschef.

Vi erbjuder intern samt extern handledning i en arbetsgrupp med stor erfarenhet av socialt arbete. Hos oss finns leendet och skrattet trots allvarets närhet i de uppdrag vi arbetar med. Vi trivs tillsammans och är stolta över vårt arbete.

Låter det intressant? Välkommen att bli vår nya kollega!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en vikarierande familjehemssekreterare på ett längre vikariat.

I ditt arbete som familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera, utreda, handleda och kontinuerligt stödja familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Utöver detta arbetar vi för att på bästa sätt matcha familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner efter barnets behov. Du kommer tillsammans med kollegor att hålla i utbildningar till familjehem efter Socialstyrelsens "Ett hem att växa i".

Du arbetar i team med barnets socialsekreterare för att följa upp att det placerade barnet/ ungdomen får god omsorg och god utveckling i sitt familjehem. Målgruppen är främst placerade barn och ungdomar upp till 20 år. Till stöd i det dagliga arbetet har du både kollegor samt arbetsledning som finns till att rådgöra.

Vi har en hög strävan att familjehemsplacerade barn ska få alla sina rättigheter och behov tillgodosedda. Vi har därför börjat implementera en ny utredningsmetod En varaktig relation för att säkerställa detta. Vi arbetar aktivt med att förbättra rutiner och metoder för att säkra kvaliteten i det sociala arbetet. I arbetet med våra barn o familjer arbetar vi med Signs of Safety som ett led att öka delaktighet, transparens och se familjens egna resurser o lösningar


KVALIFIKATIONER
Du som söker har en socionomexamen eller har en annan utbildning med liknande inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för att uppfylla kraven. Erfarenhet av handläggning inom den sociala barn- och ungdomsvården är meriterande. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar. Det är meriterande med erfarenhet av att utbilda och handleda familjehem samt utbildning inom Signs of safety. Erfarenhet av handläggning inom den sociala barn- och ungdomsvården är meriterande. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar. Det är meriterande med erfarenhet av att utbilda och handleda familjehem samt utbildning inom Signs of safety.

Vi söker dig som är flexibel och ser möjligheter i ändrade omständigheter. Du är lugn och stabil och har fokus på rätt saker i processen. Du driver arbetet framåt och trots att det ibland blir bakslag i arbetet har du förmågan att förbli motiverad och kunna hitta lösningar. Du har lätt för att skapa goda relationer du lyssnar och underhåller de relationer du skapar.

Dokumentation och kommunikation är en stor del av vårt arbete och du behöver därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Kunskaper i procapita är meriterande.

Körkort är ett krav.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och ungdomar kommer du som blir aktuell för tjänsten att få lämna ett utdrag från polisens belastningsregister.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Ansök    Sep 14    Avesta kommun    Familjehemssekreterare
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att utveckla utrednings- och ... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att utveckla utrednings- och uppföljningsarbetet kring barn, familjer, ungdomar och vuxna. Vi söker nya metoder och utvecklar intern och extern samverkan för att på bästa sätt göra bra bedömningar och hitta verksamma lösningar på de behov vi möter.

Nu söker vi dig som vill bli en viktig del i vårt arbete med att rekrytera, utreda och handleda familjehem och kontaktpersoner/familjer. Du kommer bli en av 18 medarbetare på vår enhet som består av olika team i form av socialsekreterare, mottagningssekreterare, förste socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjerättssekreterare samt enhetschef.

Vi erbjuder intern samt extern handledning i en arbetsgrupp med stor erfarenhet av socialt arbete. Hos oss finns leendet och skrattet trots allvarets närhet i de uppdrag vi arbetar med. Vi trivs tillsammans och är stolta över vårt arbete.

Låter det intressant? Ta chansen att bli vår nya kollega!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en familjehemssekreterare som vill vara med på vår utvecklingsresa!

I ditt arbete som familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera, utreda, handleda och kontinuerligt stödja familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Utöver detta arbetar vi för att på bästa sätt matcha familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner efter barnets behov. Du kommer tillsammans med kollegor att hålla i utbildningar till familjehem efter Socialstyrelsens "Ett hem att växa i".

Du arbetar i team med barnets socialsekreterare för att följa upp att det placerade barnet/ ungdomen får god omsorg och god utveckling i sitt familjehem. Målgruppen är främst placerade barn och ungdomar upp till 20 år. Till stöd i det dagliga arbetet har du både kollegor samt arbetsledning som finns till att rådgöra.

Vi har en hög strävan att familjehemsplacerade barn ska få alla sina rättigheter och behov tillgodosedda. Vi har därför börjat implementera en ny utredningsmetod En varaktig relation för att säkerställa detta. Vi arbetar aktivt med att förbättra rutiner och metoder för att säkra kvaliteten i det sociala arbetet. I arbetet med våra barn o familjer arbetar vi med Signs of Safety som ett led att öka delaktighet, transparens och se familjens egna resurser o lösningar.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha socionomexamen eller inneha socionomexamen inom en tid som arbetsgivaren bedömer som rimlig. Erfarenhet av handläggning inom den sociala barn- och ungdomsvården är meriterande. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar. Det är meriterande med erfarenhet av att utbilda och handleda familjehem samt utbildning inom Signs of safety.

Vi söker dig som är flexibel och ser möjligheter i ändrade omständigheter. Du är lugn och stabil och har fokus på rätt saker i processen. Du driver arbetet framåt och trots att det ibland blir bakslag i arbetet har du förmågan att förbli motiverad och kunna hitta lösningar. Du har lätt för att skapa goda relationer du lyssnar och underhåller de relationer du skapar.

Dokumentation och kommunikation är en stor del av vårt arbete och du behöver därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Kunskaper i procapita är meriterande.

Körkort är ett krav.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och ungdomar ska du som blir aktuellt för tjänsten kunna lämna ett utdrag från polisens belastningsregister.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Ansök    Feb 19    Avesta kommun    Familjehemssekreterare
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjän... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Vi söker nu en familjehemssekreterare till vårt härliga gäng. Hos oss har vi både erfarna och nyutexaminerade socionomer som hjälper varandra och arbetar tillsammans med ärenden. Trivsel och arbetsglädje är viktigt för oss och stödet från kollegor teamledare och chef likaså. Vi arbetar med frihet under ansvar och kan på flera olika sätt styra vår arbetsdag. Vi erbjuder nära arbetsledning. Vår enhet består av 22 medarbetare med olika grupper som är uppdelade utifrån handläggning inom barnavården samt familjehem och familjerätt

ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare rekryterar, utreder och handleder du familjehem. Du rekryterar och utreder även kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Arbetet kan innebära en del resor då vissa av våra familjehem bor på andra orter. Du har god förmåga att skapa förtroendefulla och bärande relationer till våra familjehem genom att ge stöd och vägledning i uppdraget och i rollen som familjehem. Du ansvarar utifrån delegation för avtal och ersättningsfrågor, för en rättssäker handläggning och beslut i enskilda ärenden samt för att upprättade rutiner följs. Du ska samverka kontinuerligt med barnets socialsekreterare, andra familjehemssekreterare och med det professionella nätverket utifrån barnets behov. Allt för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för våra familjehemsplacerade barn. Vi förväntar oss att du har lätt för att samarbeta inom förvaltningen, men även med externa samarbetspartners. Tillsammans med gruppen är du en stor del i att utveckla verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och övriga styrdokument.

Under året kommer stor del av rekryteringen av våra familjehem att läggas på en länsgemensam rekryteringsbas som heter Dalarnas familjehemsresurs. Du kommer därför får extra utrymme att stötta och handleda våra familjehem, kontaktfamiljer samt kontaktpersoner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med handläggning inom den sociala barn och ungdomsvården och även med familjehem. Du har kunskap om gällande lagstiftning inom SoL och LVU.

Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och tar initiativ till att lösa de utmaningar som uppstår i arbetet. Du driver utvecklingen framåt inom familjehemsvården. För oss är det viktigt att du är en trygg och positiv lagspelare som kan skapa hållbara och trygga relationer. Du har god förmåga att hantera stressade situationer och anpassar dig väl till rådande omständigheter. Att vara flexibel och klara deadlines är inga problem för dig. Dokumentation är ett återkommande inslag, därför behöver du kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska.

Körkort B krävs.

ÖVRIGT
Alla kommunens vikarier och tillfälligt anställda har tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Familjehemssekreterare

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med? Nu söker vi d... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med?

Nu söker vi dig som vill bli en viktig del i vårt arbete med att rekrytera, utreda och handleda familjehem. Du kommer bli en av 19 medarbetare på vår enhet som består av socialsekreterare, mottagningssekreterare, förste socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjerättssekreterare, enhetschef.

Vi erbjuder intern samt extern handledning i en arbetsgrupp med stor erfarenhet av socialt arbete. Hos oss finns leendet och skrattet trots allvarets närhet i de uppdrag vi arbetar med. Vi ser till att samla energi genom vår friskvårdstimme.

Låter det intressant? Ta chansen att bli vår nya kollega!


ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera, utreda samt handleda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Vi utbildar våra familjehem efter Socialstyrelsens "Ett hem att växa i".

Tillsammans med våra familjehemssekreterare arbetar du utifrån en egenskapad årsklocka där ni tillsammans har olika fokus på våra uppdragstagare. En gång per år hålls tex en extern föreläsning med olika teman kopplade till familjehemsvården och varje år erbjuds även olika event.
Du arbetar tätt tillsammans med socialsekreterarna och driver ärenden framåt för att uppnå målen med placeringen. Målgruppen är placerade barn och ungdomar 0-20 år.

I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med övriga kollegor aktivt delta i vårt utvecklingsarbete såväl internt som externt för att kunna skapa goda förutsättningar för Avesta kommuns medborgare.


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha socionomexamen eller inneha socionomexamen inom en tid som arbetsgivaren bedömer som rimlig. Erfarenhet av handläggning inom den sociala barn- och ungdomsvården är meriterande. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar. Det är också meriterande med erfarenhet av att utbilda och handleda familjehem.

Vi söker dig som är flexibel och ser möjligheter i ändrade omständigheter. Du är lugn och stabil och kan ha fokus på rätt saker och självständigt driva dina arbetsprocessen vidare. Trots att det ibland blir bakslag i arbetet har du förmågan att förbli motiverad och kunna nå lösningar. Du har lätt för att skapa goda relationer du lyssnar och underhåller de relationer du skapar.

Dokumentation och kommunikation är en stor del av vårt arbete och du behöver därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Kunskaper i procapita är meriterande.

Körkort är ett krav.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och ungdomar ska du som blir aktuellt för tjänsten kunna lämna ett utdrag från polisens belastningsregister.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med? Nu söker vi d... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med?

Nu söker vi dig som vill bli en viktig del i vårt arbete med att rekrytera, utreda och handleda familjehem. Du kommer bli en av 19 medarbetare på vår enhet som består av socialsekreterare, mottagningssekreterare, förste socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjerättssekreterare, enhetschef.

Vi erbjuder intern samt extern handledning i en arbetsgrupp med stor erfarenhet av socialt arbete. Hos oss finns leendet och skrattet trots allvarets närhet i de uppdrag vi arbetar med. Vi ser till att samla energi genom vår friskvårdstimme.

Låter det intressant? Ta chansen att bli vår nya kollega!


ARBETSUPPGIFTER
Som familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera, utreda samt handleda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Vi utbildar våra familjehem efter Socialstyrelsens "Ett hem att växa i".

Tillsammans med våra familjehemssekreterare arbetar du utifrån en egenskapad årsklocka där ni tillsammans har olika fokus på våra uppdragstagare. En gång per år hålls tex en extern föreläsning med olika teman kopplade till familjehemsvården och varje år erbjuds även olika event.
Du arbetar tätt tillsammans med socialsekreterarna och driver ärenden framåt för att uppnå målen med placeringen. Målgruppen är placerade barn och ungdomar 0-20 år.

I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med övriga kollegor aktivt delta i vårt utvecklingsarbete såväl internt som externt för att kunna skapa goda förutsättningar för Avesta kommuns medborgare.


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha socionomexamen eller inneha socionomexamen inom en tid som arbetsgivaren bedömer som rimlig. Erfarenhet av handläggning inom den sociala barn- och ungdomsvården är meriterande. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar Det är också meriterande med erfarenhet av att utbilda och handleda familjehem.

Vi söker dig som är flexibel och ser möjligheter i ändrade omständigheter. Du är lugn och stabil och kan ha fokus på rätt saker och självständigt driva dina arbetsprocessen vidare. Trots att det ibland blir bakslag i arbetet har du förmågan att förbli motiverad och kunna nå lösningar. Du har lätt för att skapa goda relationer du lyssnar och underhåller de relationer du skapar.

Dokumentation och kommunikation är en stor del av vårt arbete och du behöver därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Kunskaper i procapita är meriterande.

Körkort är ett krav.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och ungdomar ska du som blir aktuellt för tjänsten kunna lämna ett utdrag från polisens belastningsregister.

Intervjuer kan ske fortlöpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vikarierande familjehemssekreterare

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. Vi ska bli 25000 invånare och ha ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. Vi ska bli 25000 invånare och ha ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att utveckla utrednings- och uppföljningsarbetet kring barn, familjer, ungdomar och vuxna. Vi söker nya metoder och utvecklar intern och extern samverkan för att på bästa sätt göra bra bedömningar och hitta verksamma lösningar på de behov vi möter.

Nu söker vi dig som vill bli en viktig del i vårt arbete med att rekrytera, utreda och handleda familjehem och kontaktpersoner/familjer. Du kommer bli en av 18 medarbetare på vår enhet som består av olika team i form av socialsekreterare, mottagningssekreterare, förste socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjerättssekreterare samt enhetschef.

Vi erbjuder intern samt extern handledning i en arbetsgrupp med stor erfarenhet av socialt arbete. Hos oss finns leendet och skrattet trots allvarets närhet i de uppdrag vi arbetar med. Vi trivs tillsammans och är stolta över vårt arbete.

Låter det intressant? Ta chansen att bli vår nya kollega!

ARBETSUPPGIFTER
Som vikarierande familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera, utreda samt handleda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Vi utbildar våra familjehem efter Socialstyrelsens "Ett hem att växa i".

Tillsammans med våra familjehemssekreterare arbetar du utifrån en egenskapad årsklocka där ni tillsammans har olika fokus på våra uppdragstagare. En gång per år hålls tex en extern föreläsning med olika teman kopplade till familjehemsvården och varje år erbjuds även olika event. Du arbetar tätt tillsammans med barnsekreterarna och driver ärenden framåt för att uppnå målen med placeringen. Målgruppen är placerade barn och ungdomar 0-20 år.

I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med övriga kollegor aktivt delta i vårt utvecklingsarbete såväl internt som externt för att kunna skapa goda förutsättningar för Avesta kommuns medborgare.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha socionomexamen eller inneha socionomexamen inom en tid som arbetsgivaren bedömer som rimlig. Erfarenhet av handläggning inom den sociala barn- och ungdomsvården är meriterande. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar. Det är meriterande med erfarenhet av att utbilda och handleda familjehem.

Vi söker dig som är flexibel och ser möjligheter i ändrade omständigheter. Du är lugn och stabil och har fokus på rätt saker i processen. Du driver arbetet framåt och trots att det ibland blir bakslag i arbetet har du förmågan att förbli motiverad och kunna hitta lösningar. Du har lätt för att skapa goda relationer du lyssnar och underhåller de relationer du skapar.

Dokumentation och kommunikation är en stor del av vårt arbete och du behöver därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Kunskaper i procapita är meriterande.

Körkort är ett krav.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och ungdomar ska du som blir aktuellt för tjänsten kunna lämna ett utdrag från polisens belastningsregister.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med? Nu söker vi d... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med?

Nu söker vi dig som vill bli en viktig del i vårt arbete med att rekrytera, utreda och handleda familjehem. Du kommer bli en av 19 medarbetare på vår enhet som består av socialsekreterare, mottagningssekreterare, förste socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjerättssekreterare, enhetschef.

Vi erbjuder intern samt extern handledning i en arbetsgrupp med stor erfarenhet av socialt arbete. Hos oss finns leendet och skrattet trots allvarets närhet i de uppdrag vi arbetar med. Vi ser till att samla energi genom vår friskvårdstimme.

Låter det intressant? Ta chansen att bli vår nya kollega!


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som vikarierande familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera, utreda samt handleda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Vi utbildar våra familjehem efter Socialstyrelsens "Ett hem att växa i".

Tillsammans med våra familjehemssekreterare arbetar du utifrån en egenskapad årsklocka där ni tillsammans har olika fokus på våra uppdragstagare. En gång per år hålls tex en extern föreläsning med olika teman kopplade till familjehemsvården och varje år erbjuds även olika event.
Du arbetar tätt tillsammans med socialsekreterarna och driver ärenden framåt för att uppnå målen med placeringen. Målgruppen är placerade barn och ungdomar 0-20 år.

I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med övriga kollegor aktivt delta i vårt utvecklingsarbete såväl internt som externt för att kunna skapa goda förutsättningar för Avesta kommuns medborgare.


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha socionomexamen eller inneha socionomexamen inom en tid som arbetsgivaren bedömer som rimlig. Erfarenhet av handläggning inom den sociala barn- och ungdomsvården är meriterande. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar Det är också meriterande med erfarenhet av att utbilda och handleda familjehem.

Vi söker dig som är flexibel och ser möjligheter i ändrade omständigheter. Du är lugn och stabil och kan ha fokus på rätt saker och självständigt driva dina arbetsprocessen vidare. Trots att det ibland blir bakslag i arbetet har du förmågan att förbli motiverad och kunna nå lösningar. Du har lätt för att skapa goda relationer du lyssnar och underhåller de relationer du skapar.

Dokumentation och kommunikation är en stor del av vårt arbete och du behöver därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Kunskaper i procapita är meriterande.

Körkort är ett krav.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och ungdomar ska du som blir aktuellt för tjänsten kunna lämna ett utdrag från polisens belastningsregister.

Intervjuer kan ske fortlöpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre