Lediga jobb som Verkställande direktörer m.fl. i Avesta

Se lediga jobb som Verkställande direktörer m.fl. i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Distriktschef till Gävle-Dala

Om företaget På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sin fulla potential. Är du en kundorienterad ledare med ett starkt... Visa mer
Om företaget
På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sin fulla potential.

Är du en kundorienterad ledare med ett starkt affärsmannaskap? Motiveras du av att se både affären och dina medarbetare växa? Vi söker nu en distriktschef med ansvar för vårt distrikt Gävle-Dala!

Dina arbetsuppgifter
Som distriktschef ansvarar du för område Gävle-Dala som i nuläget består av åtta depåer belägna i Sälen, Mora, Gävle, Falun, Borlänge, Hedemora och Avesta. I rollen ansvarar du för distriktets affärer, budget och resultat. Tillsammans med depåchefer och den lokala försäljningsorganisationen arbetar du med att utveckla affären för att stärka Cramo på den lokala marknaden.

Distriktschefsrollen innefattar personalansvar för samtliga depåchefer i distriktet och du rapporterar direkt till Regionchef för norra Sverige. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du är synlig i organisationen vilket innebär att du besöker samtliga depåer regelbundet.

Lämplig placering är på någon av orterna inom distriktet.

Din profil
Vi söker en erfaren ledare som är van att leda och utveckla verksamheter, andra ledare och team, gärna från branschnära eller liknande verksamhet. Du behöver ha en god ekonomisk förståelse och erfarenhet av att följa upp budget, resultat och nyckeltal. Du är en van användare av systemstöd och har goda kunskaper i office paketet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknad eller försäljning ser vi detta som meriterande.

Som ledare är du engagerad och positiv med ett tydligt och coachande ledarskap som skapar förtroende i organisationen. Du är relationsorienterad, engagerad och kommunikativ och har en förmåga att motivera och få med dig dina medarbetare. Du är lyhörd mot dina kunder och skapar förutsättningar för dina medarbetare att hitta kreativa lösningar som möter våra kunders behov.

För rollen krävs ett affärsmässigt tänk och en förmåga att se helheten i verksamheten. Du bryter ner vår vision till tydliga mål och förmedla riktningen till dina medarbetare samt följer upp och leder teamet framåt.

Vi erbjuder dig:
Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Cramo med Clockwork Rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 23 februari 2025. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Södergren på 0733-51 27 69.

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Visa mindre

VD

Säker Skog startade som ett projekt 2001, men är idag en ekonomisk förening. Vi ägs av Lantbrukarnas riksförbund (LRF) och de tre skogsägarföreningarna Norra Skog, Mellanskog och Södra skogsägarna. Säker skogs verksamhet syftar till att öka säkerheten för de som arbetar med röjsåg, motorsåg och fyrhjuling. Antalet olyckor, framför allt allvarliga sådana och dödsolyckor, behöver minska och vårt arbete är oerhört viktigt i detta. Många engagerade och välutbi... Visa mer
Säker Skog startade som ett projekt 2001, men är idag en ekonomisk förening. Vi ägs av Lantbrukarnas riksförbund (LRF) och de tre skogsägarföreningarna Norra Skog, Mellanskog och Södra skogsägarna.
Säker skogs verksamhet syftar till att öka säkerheten för de som arbetar med röjsåg, motorsåg och fyrhjuling. Antalet olyckor, framför allt allvarliga sådana och dödsolyckor, behöver minska och vårt arbete är oerhört viktigt i detta. Många engagerade och välutbildade instruktörer spridda över hela landet är framgången i detta, i kombination med uppdaterade utbildningar och korrekt utförda examinationer på relevant nivå.
Bland annat genom införandet av motorsågs- och röjsågskörkortet samt fyrhjulingskort har Säker Skog fått en viktig position i arbetet med att öka säkerheten vid motormanuellt arbete där berörda redskap används. Fram till idag har vi utfärdat ca 200 000 körkort. Nu pågår också en satsning med att få igång utbildningar för fyrhjulingskort.
Säker Skog söker
?VD


Därför ska du välja Säker Skog
Säker Skog – där ansvar och brukarnytta är hjärtat i vår verksamhet. Vi strävar efter att bedriva vårt arbete på ett ansvarsfullt sätt som gynnar ägare, brukare och samhället i stort, med säkerheten som vår högsta prioritet.
Vårt engagemang i kreativa nätverk och dagliga kontakter med skogsbruket gör att vi fångar upp nya idéer och utvecklingsbehov. Genom att prioritera kvalitet och trovärdighet säkerställer vi att våra instruktioner möts med respekt och likabehandling i en arbetsmiljö där alla känner sig välkomna och bemötta med värdighet. Tillsammans leder vi utvecklingen och söker ny kunskap för att testa nya alternativ och pedagogiska metoder.


?Våra förväntningar på dig
Säker Skogs övergripande mål är att minska olyckor och arbetsskador vid småskaligt skogsarbete och andra arbeten där samma motormanuella verktyg används. I rollen som VD kommer du med ditt driv och engagemang driva denna kvalitetssäkring av examinationer och dokumentation, för att garantera hög standard och säkerhet i arbetsmiljön. Vi förväntar oss att du har god kunskap och stort intresse för riskerna inom småskaligt skogsarbete. Du har ett positivt förhållningssätt till samarbeten med utbildare, brukare, branschorgan, myndigheter och tillverkare då de är en central del av vår verksamhet.
I rollen som VD hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:
leda verksamheten och organisationen
ta ett helhetsansvar för Säker Skogs dagliga drift och långsiktiga utveckling
utveckla och säkerställa att våra mål och visioner uppnås
stärka teamet och våra instruktörer genom inspirerande ledarskap och skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla vill och kan både växa och utvecklas
vara ansiktet utåt för Säker Skog och aktivt marknadsföra våra tjänster och vår vision
bidra till att utveckla Säker Skogs erbjudande
utveckla och genomföra marknadsföringsstrategier som ökar vår synlighet och når ut till nya målgrupper
bygga starka relationer med kunder, samarbetspartners, instruktörer och andra intressenter både inom utanför skogsindustrin.Vad vi söker hos dig



Vad vi söker hos dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har goda ledaregenskaper med en förmåga att bygga förtroendefulla relationer samt besitter god samarbetsförmåga. Du är tydlig och rak i din kommunikation, har en förmåga att skapa en god arbetsmiljö samt förmågan att skapa engagemang hos våra medarbetare och ca 400 instruktörer. Vi ser att du har ett starkt driv, gillar att utmana status-quo samt förmågan att se helheten.
Som person är du en positiv och relationsskapande person som tycker om att jobba tillsammans i team. Du tycker om när det händer saker och ditt arbete kännetecknas av hög kvalitet och prestigelöshet. Trygg och stabil är egenskaper som kännetecknar dig.
Vi söker dig som har erfarenhet från skogen och ett stort intresse för säkerhetsfrågor. Kommer du från utbildnings- eller säkerhetsverksamhet är det ett plus.
Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.


Anställningen
Tjänsten som VD löper tillsvidare på heltid. Vårt huvudkontor ligger i Horndal i Avesta kommun och vi ser gärna en närvaro där någon dag i veckan, resten arbetar du hemifrån. Du rapporterar till styrelsen för Säker Skog. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse.


?Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan www.hanssonpartners.com senast den 11 augusti.
Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även, i vissa fall, genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.
Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30
Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63
För att läsa mer om Säker Skog besök gärna deras hemsida: Säker Skog
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

VD Avesta Vatten och Avfall AB

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett miljöföretag, med 38 anställda, som ägs av Avesta kommun. Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av bolaget. AVAB driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk med t... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett miljöföretag, med 38 anställda, som ägs av Avesta kommun. Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av bolaget. AVAB driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk med tillhörande ledningsnät. Bolaget har också ansvaret för insamling av hushållsavfall. AVAB är ett välskött bolag med en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år. 2021 omsatte bolaget ca 72 MSEK.

Just nu står AVAB inför spännande utmaningar. Vi ska bland annat bygga ett nytt reningsverk, stärka och säkra vattenförsörjningen och vi arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. AVAB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort.

ARBETSUPPGIFTER
Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter verksamheten.

Tillsammans med styrelsen arbetar du som VD strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och med miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra områden som står högt upp på agendan.

I VD-rollen har du direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. Du utformar verksamheten så att hela AVAB är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv. Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och tydlighet i organisationen och som också ser värdet i att samverka.

Som VD har du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för Avesta Vatten och Avfalls roll i samhället.

Du har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Har du tidigare varit ledare över andra chefer är det meriterande, liksom tidigare erfarenhet som VD. Det är en fördel om du redan nu har branschkunskap från vatten- och/eller avfall samt om du har kunskap om de lagar som reglerar verksamheten.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier värderingar och övergripande mål. Du är en ledare har förmåga att skapa engagemang och få med dig människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet.

Du har stöd av ekonomichef men behöver ändå vara affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. I din roll har du till exempel ett övergripande ansvar för investeringar och behöver kunna tolka nyckeltal och bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.
Du har också:
• Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som tillräcklig.
• Förståelse för den politiska processen och vad det innebär att vara ett kommunalt bolag.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan även kommunicera på engelska i samband med internationella etableringskontakter

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar Avesta kommun med Randstad, eventuella frågor hänvisas till Gaberielle Peteri.

Den långa annonseringstiden beror på att vi har den ute under annonseringstiden. Återkoppling på ev frågor kan dröja något.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

VD

Ansök    Apr 18    Randstad AB    Verkställande direktör
Arbetsbeskrivning Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB, vilket innebär verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter verksamheten. Tillsammans med styrelsen arbetar du som VD strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisatio... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB, vilket innebär verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter verksamheten.

Tillsammans med styrelsen arbetar du som VD strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och med miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra områden som står högt upp på agendan.

I VD-rollen har du direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. Du utformar verksamheten så att hela AVAB är en attraktiv arbetsplats. Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och tydlighet i organisationen.

Som VD har du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområden:
verksamhet, budget- och personalansvar 
att utveckla verksamheten och effektivisera organisationen
att driva utvecklingsarbete för hög kvalitet, hållbarhet och miljöhänsyn samt säkerhets- och digitaliseringsarbete
personalansvar för tio medarbetare varav tre chefer
att skapa en attraktiv arbetsplats
du företräder bolaget  i rollen som VD i olika sammanhang


Kvalifikationer
Vi söker dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för Avesta Vatten och Avfalls roll i samhället. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i ett kommunalt bolag eller i en politiskt styrd organisation.

Du har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Det är meriterande om du tidigare varit ledare över andra chefer eller varit i en VD-roll. Har du redan nu branschkunskap inom vatten- och/eller avfall och de lagar som reglerar verksamheten är det en klar fördel.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier värderingar och övergripande mål. Du är en ledare som har förmåga att skapa engagemang och få med dig människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet.

Du har stöd av ekonomichef men behöver ändå vara affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. I din roll har du till exempel ett övergripande ansvar för investeringar och behöver kunna tolka nyckeltal och bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.

Du har också:
• Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som tillräcklig.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan även kommunicera på engelska i samband med internationella etableringskontakter

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om företaget
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett kommunalägt miljöföretag, med ca 35 anställda. Nu går vår VD i pension och därför söker vi någon som kan ta vid och fortsätta att utveckla bolaget. Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av bolaget. AVAB driver fyra vattenverk och tre avloppsreningsverk med tillhörande ledningsnät. Bolaget har också ansvaret för insamling av hushållsavfall. AVAB är ett välskött bolag med en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år. 2022 omsatte bolaget ca 77 MSEK.

Just nu står AVAB inför spännande utmaningar. Vi ska bland annat bygga ett nytt reningsverk, stärka och säkra vattenförsörjningen och vi arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. AVAB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort. Visa mindre

VD Avesta Vatten och Avfall AB

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett kommunalägt miljöföretag, med ca 35 anställda. Nu går vår VD i pension och därför söker vi någon som kan ta vid och fortsätta att utveckla bolaget. Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, le... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett kommunalägt miljöföretag, med ca 35 anställda. Nu går vår VD i pension och därför söker vi någon som kan ta vid och fortsätta att utveckla bolaget.

Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av bolaget. AVAB driver fyra vattenverk och tre avloppsreningsverk med tillhörande ledningsnät. Bolaget har också ansvaret för insamling av hushållsavfall. AVAB är ett välskött bolag med en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år. 2022 omsatte bolaget ca 77 MSEK.

Just nu står AVAB inför spännande utmaningar. Vi ska bland annat bygga ett nytt reningsverk, stärka och säkra vattenförsörjningen och vi arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. AVAB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort.

ARBETSUPPGIFTER
Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB, vilket innebär verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter verksamheten.

Tillsammans med styrelsen arbetar du som VD strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och med miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra områden som står högt upp på agendan.

I VD-rollen har du direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. Du utformar verksamheten så att hela AVAB är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv. Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och tydlighet i organisationen.

Som VD har du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för Avesta Vatten och Avfalls roll i samhället. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i ett kommunalt bolag eller i en politiskt styrd organisation.

Du har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Det är meriterande om du tidigare varit ledare över andra chefer eller varit i en VD-roll. Har du redan nu branschkunskap inom vatten- och/eller avfall och de lagar som reglerar verksamheten är det en klar fördel.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier värderingar och övergripande mål. Du är en ledare som har förmåga att skapa engagemang och få med dig människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet.

Du har stöd av ekonomichef men behöver ändå vara affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. I din roll har du till exempel ett övergripande ansvar för investeringar och behöver kunna tolka nyckeltal och bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.

Du har också:
• Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som tillräcklig.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan även kommunicera på engelska i samband med internationella etableringskontakter

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar Avesta kommun med Randstad, eventuella frågor hänvisas till Gaberielle Peteri.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Varuhuschef

Ansök    Aug 1    Jula AB    Varuhuschef
Jula Sverige har idag 63 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Avesta söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!  Det här gör man som Varuhuschef Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för at... Visa mer
Jula Sverige har idag 63 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Avesta söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 
Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.
Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner.
Du kommer ha personalansvar för varuhusets 15-20 medarbetare och rapporterar till Regionchef.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.
Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.
Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild.
Bra att veta
Placering i Avesta. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid.
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdag! Sista dag för att ansöka om tjänsten är 21 augusti. Vid frågor om tjänsten kontakta Regionchef Nicklas Wasberg via [email protected].
Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan" ovan. Visa mindre

VD till Avesta Vatten

Ansök    Nov 16    Randstad AB    Verkställande direktör
Arbetsbeskrivning Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrå... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter verksamheten.

Tillsammans med styrelsen arbetar du som VD strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och med miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra områden som står högt upp på agendan.

I VD-rollen har du direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. Du utformar verksamheten så att hela AVAB är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv. Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och tydlighet i organisationen och som också ser värdet i att samverka.

Som VD har du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta.

Ansvarsområden


Du har verksamhets- budget- och personalansvar för 10  medarbetare varav 3 är chefer
 Du utformar verksamheten så att hela AVAB är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv.
Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och tydlighet i organisationen och som också ser värdet i att samverka. 
Som VD har du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta. 


Kvalifikationer
Vi söker dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för Avesta Vatten och Avfalls roll i samhället.

Du har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Har du tidigare varit ledare över andra chefer är det meriterande, liksom tidigare erfarenhet som VD. Det är en fördel om du redan nu har branschkunskap från vatten- och/eller avfall samt om du har kunskap om de lagar som reglerar verksamheten.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier, värderingar och övergripande mål. Du är en ledare som har förmåga att skapa engagemang och få med dig människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet.

Du har stöd av ekonomichef men behöver ändå vara affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. I din roll har du till exempel ett övergripande ansvar för investeringar och behöver kunna tolka nyckeltal och bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.
Du har också:
• Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som tillräcklig.
• Förståelse för den politiska processen och vad det innebär att vara ett kommunalt bolag.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan även kommunicera på engelska i samband med internationella etableringskontakter

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om företaget
 Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett miljöföretag, med 38 anställda, som ägs av Avesta kommun. Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av bolaget. AVAB driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk med tillhörande ledningsnät. Bolaget har också ansvaret för insamling av hushållsavfall. AVAB är ett välskött bolag med en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år. 2021 omsatte bolaget ca 72 MSEK. 
Just nu står AVAB inför spännande utmaningar. Vi ska bland annat bygga ett nytt reningsverk, stärka och säkra vattenförsörjningen och vi arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. AVAB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och  bostadsort. Visa mindre

VD till EK´S Plåt & Vent-service

Ek’s Plåt & Vent-Service är en ledande leverantör av byggplåt och ventilation i sydöstra Dalarna. Dotterbolaget Zmide är en ledande lokal smidesentreprenör med fokus på service inom samma område. Idag ägs EK´S Plåt & Vent med tillhörande dotterbolag, Zmide i Krylbo AB, av Viking Partners. Viking Partners, som är ett investmentbolag, är en långsiktig ägare och rådgivare som förvärvar och utvecklar små och medelstora företag i Sverige. www.vikingpartners.se ... Visa mer
Ek’s Plåt & Vent-Service är en ledande leverantör av byggplåt och ventilation i sydöstra Dalarna. Dotterbolaget Zmide är en ledande lokal smidesentreprenör med fokus på service inom samma område. Idag ägs EK´S Plåt & Vent med tillhörande dotterbolag, Zmide i Krylbo AB, av Viking Partners. Viking Partners, som är ett investmentbolag, är en långsiktig ägare och rådgivare som förvärvar och utvecklar små och medelstora företag i Sverige. www.vikingpartners.se

De allra flesta entreprenader görs av byggföretag som anlitar plåtslagare och ventilationsfirmor som underleverantörer. Med Ek´s specifika kompetens kan vi åta oss hela projektet. Vår totalentreprenad är en klok helhet där förståelsen för byggnationens olika faser rationaliserar planering och produktion. Korta ledtider med tydligt beskrivna moment i projektering skapar goda förutsättningar att upprätthålla en hög kvalitet genom hela byggprocessen.

Vi söker nu en VD till Ek´s Plåt & Vent-Service
Om tjänsten

Som VD får du med stor frihet och eget ansvar driva och utveckla ett redan framgångsrikt och välrenommerat företag med dess dotterbolag, Zmide i Krylbo AB, och den resa verksamheterna står inför. Idag är man ca 25 anställda på Ek´s Plåt & Vent-Service och ca 9 anställda på Zmide. I din roll tar du ett helhetsgrepp och blir ytterst ansvarig för driften av den operativa verksamheten och utveckling av den. Du ansvarar, så klart, även för försäljning, produktion samt ekonomi- och resultatuppföljning. Du blir företagets mest synliga företrädare i publika sammanhang och rapporterar i din roll direkt till en aktiv och delaktig styrelse/ägare.

Du kommer vara drivande i våra affärer och affärsutveckling av det vi levererar till befintliga och nya kunder. Vi erbjuder våra kunder en heltäckande kunskap inom plåtarbeten samt ventilation vilket gör oss unika. Då rollen innebär bredd i arbetsuppgifter av både strategisk och operativ karaktär kräver rollen en jordnära och prestigelös affärsmässig och driven inställning. Till din hjälp har du ett 30-tal engagerade och kompetenta medarbetare med lång tradition i företaget. I rollen utgår du från vår verksamhet i Krylbo.

Kvalifikationer

Du har flera års erfarenhet från ledande position som innehållit framgångsrik kund- och affärsutveckling i kombination med ett engagerat ledarskap. Har du din erfarenhet från byggbranschen eller till och med från plåt och ventilation eller kanske från underleverantörs-branschen till densamma är det starkt meriterande. Som person är du en entreprenör, resultatdriven och har ett ekonomiskt tänkande samtidigt som du är ordningsam, strukturerad och kan omsätta strategi till handling. Vidare har du förmågan att motivera och entusiasmera samt skapa förtroende. Du är en lösningsorienterad person som är lyhörd och strukturerad, uthållig och stresstålig. Du är tillitsfull och en serviceinriktad driven lagspelare med helikopterperspektiv. Du får energi av att göra affärer, utveckla och förbättra verksamheten samt av att bidra till koncernens utveckling.

Ansökan

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ringa Jan Hellström på Sententia Rekrytering & Konsult, 0706-150344 el mejla på [email protected].

Du söker tjänsten via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se/) senast den 28 augusti. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

vd till avesta vatten & avfall

Ansök    Jul 6    Randstad AB    Verkställande direktör
Arbetsbeskrivning Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB, ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Bolaget omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år. Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett välskött bolag som står inför spännande utmaningar: bland annat ska ett nytt reningsverk byggas, vi stärker och säkrar vattenfö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB, ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Bolaget omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år.

Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett välskött bolag som står inför spännande utmaningar: bland annat ska ett nytt reningsverk byggas, vi stärker och säkrar vattenförsörjningen och arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. Avesta Vatten och Avfall AB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort.

Nu söker vi dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för företagets roll i samhället. Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefyllda relationer, tydlighet i organisationen och som ser värdet i att samverka såväl inom Avesta kommunkoncern som med externa samarbetspartners.

Då vi har valt att annonsera under semesterperioden ber vi dig ha förståelse för att det kan dröja något innan du får svar. Du når Gabrielle via e-post.

Ansvarsområden
Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhets- budget- och personalansvar. Verksamheten omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter denna verksamhet

Du har direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. Du utformar verksamheten så att Avesta Vatten och Avfall  är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv. Tillsammans med styrelsen arbetar du strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra områden som står högt upp på agendan.

Du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta. 

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Har du tidigare varit ledare över andra chefer är det meriterande, liksom tidigare erfarenhet som VD. Du har branschkunskap från vatten- och/eller avfall. Om du redan nu har kunskap om de lagar som reglerar verksamheten är det meriterande.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier, värderingar och övergripande mål. Du är den som får med dig och entusiasmerar och motiverar människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet.

Du har stöd av ekonomichef men du behöver vara affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. Du har till exempel ett övergripande ansvar för investeringar och du behöver också kunna tolka nyckeltal och kunna bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.

Du har också:
• Förståelse för den politiska processen och vad det innebär att vara ett kommunalt bolag.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan även kommunicera på engelska i samband med internationella etableringskontakter

Utbildning:
Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som tillräcklig.

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti -21
För information: vänligen kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult på [email protected]

Om företaget
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Avesta Vatten och Avfall som ser till att Avestabon får rent vatten ur kranen och att avfallshanteringen och återvinningen sköts på bästa sätt. Vi har så hög kvalitet på vårat vatten att du kan få mineralvatten direkt ur kranen. Kort och gott gör vi allt för att Avestabons vardag ska fungera så smidigt som möjligt, med målsättningen att minska avfallets negativa påverkan på miljön.

Avesta Vatten driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk i kommunen, med tillhörande ledningsnät. Vi har en nybyggd återvinningscentral som är väldigt populär. Vi har också ansvaret för insamling av hushållsavfallet i kommunen som sköts av vår RAM-avtalsentreprenör. 
Läs gärna mer på www.avestavatten.se Visa mindre

VD Avesta Vatten och Avfall AB

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB, ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Vi driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk, med tillhörande ledningsnät. Vi har också an... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB, ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Vi driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk, med tillhörande ledningsnät. Vi har också ansvaret för insamling av hushållsavfall. Bolaget omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år.

Avesta Vatten och Avfall är ett välskött bolag som står inför spännande utmaningar: bland annat ska ett nytt reningsverk byggas, vi stärker och säkrar vattenförsörjningen och arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. Avesta Vatten och Avfall är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort.

ARBETSUPPGIFTER
Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter denna verksamhet

Tillsammans med styrelsen arbetar du strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra områden som står högt upp på agendan.

Du har direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. Du utformar verksamheten så att Avesta Vatten och Avfall är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv. Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och tydlighet i organisationen och som också ser värdet i att samverka.

Du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för Avesta Vatten och Avfalls roll i samhället.

Du har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Har du tidigare varit ledare över andra chefer är det meriterande, liksom tidigare erfarenhet som VD. Du har branschkunskap från vatten- och/eller avfall och det är meriterande om du redan nu har kunskap om de lagar som reglerar verksamheten.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier värderingar och övergripande mål. Du är den som får med dig och entusiasmerar och motiverar människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet.

Du har stöd av ekonomichef men du behöver vara affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. Du har till exempel ett övergripande ansvar för investeringar och du behöver också kunna tolka nyckeltal och kunna bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.
Du har också:
• Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som tillräcklig.
• Förståelse för den politiska processen och vad det innebär att vara ett kommunalt bolag.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan även kommunicera på engelska i samband med internationella etableringskontakter

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar Avesta kommun med Randstad, eventuella frågor hänvisas till Gaberielle Peteri.

Den långa annonseringstiden beror på att vi har den ute under annonseringstiden. Återkoppling på ev frågor kan dröja något.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

vd till avesta vatten & avfall

Ansök    Jun 27    Randstad AB    Verkställande direktör
Arbetsbeskrivning Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB, ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Bolaget omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år. Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett välskött bolag som står inför spännande utmaningar: bland annat ska ett nytt reningsverk byggas, vi stärker och säkrar vattenfö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB, ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Bolaget omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år.

Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett välskött bolag som står inför spännande utmaningar: bland annat ska ett nytt reningsverk byggas, vi stärker och säkrar vattenförsörjningen och arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. Avesta Vatten och Avfall AB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort.

Nu söker vi dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för företagets roll i samhället. Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefylla relationer, tydlighet i organisationen och som ser värdet i att samverka såväl inom Avesta kommunkoncern som med externa samarbetspartners.

Då vi har valt att annonsera under semesterperioden ber vi dig ha förståelse för att det kan dröja något innan du får svar. Du når Gabrielle via e-post.

Ansvarsområden
Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhets-, budget- och personalansvar. Verksamheten omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter denna verksamhet

Du har direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. Du utformar verksamheten så att Avesta Vatten och Avfall  är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv. Tillsammans med styrelsen arbetar du strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra områden som står högt upp på agendan.

Du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta. 

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Har du tidigare varit ledare över andra chefer är det meriterande, liksom tidigare erfarenhet som VD. Du har branschkunskap från vatten- och/eller avfall. Om du redan nu har kunskap om de lagar som reglerar verksamheten är det meriterande..

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier värderingar och övergripande mål. Du är den som får med dig och entusiasmerar och motiverar människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet.

Du har stöd av ekonomichef men du behöver vara affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. Du har till exempel ett övergripande ansvar för investeringar och du behöver också kunna tolka nyckeltal och kunna bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.

Du har också:
• Förståelse för den politiska processen och vad det innebär att vara ett kommunalt bolag.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan även kommunicera på engelska i samband med internationella etableringskontakter

Utbildning:
Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som tillräcklig.

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti -21
För information: vänligen kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult på [email protected]

Om företaget
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Avesta Vatten och Avfall som ser till att Avestabon får rent vatten ur kranen och att avfallshanteringen och återvinningen sköts på bästa sätt. Vi har så hög kvalitet på vårat vatten att du kan få mineralvatten direkt ur kranen. Kort och gott gör vi allt för att Avestabons vardag ska fungera så smidigt som möjligt, med målsättningen att minska avfallets negativa påverkan på miljön.

Avesta Vatten driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk i kommunen, med tillhörande ledningsnät. Vi har en nybyggd återvinningscentral som är väldigt populär. Vi har också ansvaret för insamling av hushållsavfallet i kommunen som sköts av vår RAM-avtalsentreprenör. 
Läs gärna mer på www.avestavatten.se Visa mindre

vd till avesta vatten & avfall

Ansök    Jun 23    Randstad AB    Verkställande direktör
Arbetsbeskrivning Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter denna verksamhet Tillsammans med styrelsen arbetar du strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och e... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter denna verksamhet

Tillsammans med styrelsen arbetar du strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra områden som står högt upp på agendan.

Du har direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. Du utformar verksamheten så att AVAB är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv. Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och tydlighet i organisationen och som också ser värdet i att samverka.

Du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta.
Då vi har valt att annonsera under semesterperioden ber vi dig ha förståelse för att det kan dröja något innan du får svar. Du når Gabrielle via e-post.

Ansvarsområden
Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB, ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Vi driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk, med tillhörande ledningsnät. Vi har också ansvaret för insamling av hushållsavfall. AVAB omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år.

Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett välskött bolag som står inför spännande utmaningar: bland annat ska ett nytt reningsverk byggas, vi stärker och säkrar vattenförsörjningen och arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. Avesta Vatten och Avfall AB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort.

Kvalifikationer
Vi söker dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för Avesta Vatten och Avfalls roll i samhället.

Du har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Har du tidigare varit ledare över andra chefer är det meriterande, liksom tidigare erfarenhet som VD. Du har branschkunskap från vatten- och/eller avfall och det är meriterande om du redan nu har kunskap om de lagar som reglerar verksamheten.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier värderingar och övergripande mål. Du är den som får med dig och entusiasmerar och motiverar människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet.

Du har stöd av ekonomichef men du behöver vara affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. Du har till exempel ett övergripande ansvar för investeringar och du behöver också kunna tolka nyckeltal och kunna bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.

Du har också:
• Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som tillräcklig.
• Förståelse för den politiska processen och vad det innebär att vara ett kommunalt bolag.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan även kommunicera på engelska i samband med internationella etableringskontakter

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti -21
Den långa annonseringstiden beror på att vi valt att ha annonsen ute under semesterperioden.

För information: vänligen kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult på [email protected]

Om företaget
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Avesta Vatten och Avfall AB är ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Vi ser till att Avestabon får rent vatten ur kranen och att avfallshanteringen och återvinningen sköts på bästa sätt. Vi har så hög kvalitet på vårat vatten att du kan få mineralvatten direkt ur kranen. Kort och gott gör vi allt för att Avestabons vardag ska fungera så smidigt som möjligt, med målsättningen att minska avfallets negativa påverkan på miljön.
Avesta Vatten driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk i kommunen, med tillhörande ledningsnät. Vi har nybyggda Gruvgärdets återvinningscentral som är väldigt populärt. Vi har också ansvaret för insamling av hushållsavfallet i kommunen som sköts av vår RAM-avtalsentreprenör. Bolaget omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och har en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år. Läs gärna mer på www.avestavatten.se Visa mindre

vd till avesta vatten & avfall

Ansök    Jun 23    Randstad AB    Verkställande direktör
Arbetsbeskrivning Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter denna verksamhet Tillsammans med styrelsen arbetar du strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och e... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhet, budget- och personalansvar. Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter denna verksamhet

Tillsammans med styrelsen arbetar du strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra områden som står högt upp på agendan.

Du har direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. Du utformar verksamheten så att AVAB är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv. Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och tydlighet i organisationen och som också ser värdet i att samverka.

Du har många olika kontaktytor i kommunen, organisationer och i näringslivet. Du ingår också i koncernledningen för Avesta kommun där du är med och bidrar till att utveckla hela Avesta.
Då vi har valt att annonsera under semesterperioden ber vi dig ha förståelse för att det kan dröja något innan du får svar. Du når Gabrielle via e-post.

Ansvarsområden
Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB, ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Vi driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk, med tillhörande ledningsnät. Vi har också ansvaret för insamling av hushållsavfall. AVAB omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år.

Avesta Vatten och Avfall AB (AVAB) är ett välskött bolag som står inför spännande utmaningar: bland annat ska ett nytt reningsverk byggas, vi stärker och säkrar vattenförsörjningen och arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. Avesta Vatten och Avfall AB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort.

Kvalifikationer
Vi söker dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för Avesta Vatten och Avfalls roll i samhället.

Du har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Har du tidigare varit ledare över andra chefer är det meriterande, liksom tidigare erfarenhet som VD. Du har branschkunskap från vatten- och/eller avfall och det är meriterande om du redan nu har kunskap om de lagar som reglerar verksamheten.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier värderingar och övergripande mål. Du är den som får med dig och entusiasmerar och motiverar människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet.

Du har stöd av ekonomichef men du behöver vara affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. Du har till exempel ett övergripande ansvar för investeringar och du behöver också kunna tolka nyckeltal och kunna bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.
Du har också:
• Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som tillräcklig.
• Förståelse för den politiska processen och vad det innebär att vara ett kommunalt bolag.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan även kommunicera på engelska i samband med internationella etableringskontakter

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti -21
Den långa annonseringstiden beror på att vi valt att ha annonsen ute under semesterperioden.
För information: vänligen kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult på [email protected]

Om företaget
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Avesta Vatten och Avfall AB är ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Vi ser till att Avestabon får rent vatten ur kranen och att avfallshanteringen och återvinningen sköts på bästa sätt. Vi har så hög kvalitet på vårat vatten att du kan få mineralvatten direkt ur kranen.  Kort och gott gör vi allt för att Avestabons vardag ska fungera så smidigt som möjligt, med målsättningen att minska avfallets negativa påverkan på miljön.
Avesta Vatten driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk i kommunen, med tillhörande ledningsnät. Vi har nybyggda Gruvgärdets återvinningscentral som är väldigt populärt. Vi har också ansvaret för insamling av hushållsavfallet i kommunen som sköts av vår RAM-avtalsentreprenör. Bolaget omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och har en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år. Läs gärna mer på www.avestavatten.se Visa mindre

vd till avesta vatten & avfall

Ansök    Jun 23    Randstad AB    Verkställande direktör
Arbetsbeskrivning Som VD är du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB. Bolaget är ett miljöföretags som levererar infrastruktur som är grundförutsättningen för att vi ska kunna bo och leva i kommunen. Avesta Vatten och Avfall AB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort. Avesta Vatten och Avfall är ett välskött bolag där det är ordning och red... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som VD är du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av Avesta Vatten och Avfall AB. Bolaget är ett miljöföretags som levererar infrastruktur som är grundförutsättningen för att vi ska kunna bo och leva i kommunen. Avesta Vatten och Avfall AB är en viktig del i Avesta kommuns framtida utveckling som en attraktiv etablerings- och bostadsort.
Avesta Vatten och Avfall är ett välskött bolag där det är ordning och reda. Bolaget står inför spännande utmaningar bland annat ska ett nytt reningsverk byggas, vi stärker och säkrar vattenförsörjningen och arbetar även med några större ledningsnätsprojekt. 
Vi söker dig med ett tydligt utvecklingsfokus och förståelse för företagets roll i samhället. Som VD har du ett helhetsansvar för bolaget och i samarbete med styrelsen arbetar du strategiskt och långsiktigt med att fortsätta utveckla verksamheten och effektivisera organisationen.
Ledarrollen i VD-uppdraget är viktigt och vi söker dig med som har förmåga att skapa förtroendefulla relationer, tydlighet i organisationen och som ser värdet i att samverka såväl inom Avesta kommunkoncern som med externa samarbetspartners.

Ansvarsområden
Som VD har du ett helhetsansvar för Avesta Vatten och Avfall AB. Det innebär ett juridiskt ansvar men också verksamhet, budget- och personalansvar. Du har direkt personalansvar för ca tio medarbetare varav tre är chefer. 
Ditt uppdrag är att skapa en effektiv organisation där alla vet hur de kan bidra till de uppsatta målen. Du driver utvecklingen för hög kvalitet, hållbarhet och miljöhänsyn. Säkerhets- och digitaliseringsarbetet är andra fokusområden som står högt upp på agendan.
Verksamhet omfattar planering, drift och investeringar rörande VA – och återvinningsfrågor i Avesta kommun. Bolaget har både egen personal och entreprenörer som sköter denna verksamhet.
Du har ett nära samarbete med kommunen, organisationer och näringsliv och andra externa kontakter. Du utformar verksamheten så att Avesta Vatten och Avfall AB är en attraktiv arbetsplats och stärker varumärket både lokalt och i ett vidare perspektiv. Du ingår i koncernledningen för Avesta kommun och bidrar där till att utveckla hela Avesta.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som chef med budget och personalansvar. Har du tidigare varit ledare över andra chefer är det meriterande, liksom tidigare erfarenhet som VD. Du har branschkunskap från vatten- och/eller avfall och det är meriterande om du redan nu har kunskap om lagar som reglerar verksamheten.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att tillsammans med andra skapa och förmedla visioner, strategier värderingar och övergripande mål. Du är den som får med dig och entusiasmerar och motiverar människor. För oss är det viktigt att du skapar förutsättningar för både chefer och medarbetare att växa och utvecklas i ett klimat som inspirerar till handlingskraft, effektivitet, arbetsglädje och stolthet. Ett nära samarbete med kommunen kräver god förståelse för den politiska processen och om du har arbetat i en politiskt styrd organisation så är det en fördel.
Du har stöd av ekonomichef men det är viktigt att du är affärsmässig i ditt förhållningssätt och har god förståelse för ekonomi. Du har till exempel ett övergripande ansvar för investeringar men du behöver också kunna tolka nyckeltal och kunna bedöma vilka åtgärder som leder till ett förbättrat resultat.
För tjänsten krävs relevant akademisk eller annan eftergymnasial utbildning.
Naturligtvis behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift men du behöver också kunna kommunicera på engelska i samband med etableringskontakter.
Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs samt att säkerhetsprövning kommer att genomföras på slutkandidat, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti -21
Den långa annonseringstiden beror på att vi valt att ha annonsen ute under semesterperioden.
För information: vänligen kontakta Gabrielle Peteri, senior rekryteringskonsult på [email protected]

Om företaget
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Avesta Vatten och Avfall AB är ett miljöföretag som ägs av Avesta kommun. Vi ser till att Avestabon får rent vatten ur kranen och att avfallshanteringen och återvinningen sköts på bästa sätt. Vi har så hög kvalitet på vårat vatten att du kan få mineralvatten direkt ur kranen.  Kort och gott gör vi allt för att Avestabons vardag ska fungera så smidigt som möjligt, med målsättningen att minska avfallets negativa påverkan på miljön.
Avesta Vatten driver fem vattenverk och tre avloppsreningsverk i kommunen, med tillhörande ledningsnät. Vi har nybyggda Gruvgärdets återvinningscentral som är väldigt populärt. Vi har också ansvaret för insamling av hushållsavfallet i kommunen som sköts av vår RAM-avtalsentreprenör. Bolaget omsatte 2021 ca 72 MSEK med totalt 38 anställda och har en omfattande investeringsbudget på ca 100 MSEK per år. Visa mindre

Regionchef Bilkompaniet Bergslagen

Om företaget Vi värnar om vår lokala och regionala förankring där vi jobbar nära våra medarbetare och våra kunder. Beslut skall tas nära verksamheten och anpassas efter respektive ort och anläggnings förutsättning. Vi vill att våra medarbetare och kunder ska känna att de får mer än en bil när de köper sin bil hos oss, med ett nytt sätt att se på ägarskap – med mindre oro och mer tid för livet. Vårt mål är att ge våra kunder ett enkelt och bekymmersfritt bi... Visa mer
Om företaget
Vi värnar om vår lokala och regionala förankring där vi jobbar nära våra medarbetare och våra kunder. Beslut skall tas nära verksamheten och anpassas efter respektive ort och anläggnings förutsättning. Vi vill att våra medarbetare och kunder ska känna att de får mer än en bil när de köper sin bil hos oss, med ett nytt sätt att se på ägarskap – med mindre oro och mer tid för livet. Vårt mål är att ge våra kunder ett enkelt och bekymmersfritt bilägande. Bilkompaniet är en mindre privatägd koncern med anläggningar i Mora, Leksand, Malung och Gävle. Med förvärvet av Bilia Bergslagen så kommer vi satsa och ha närvaro även i Avesta, Fagersta, Hedemora och Sala. Inom koncernen jobbar vi med varumärken Volvo, Mercedes, Nissan samt även service av Renault, Dacia och Ford. I Bergslagen kommer vårt fokus vara varumärket Volvo. Tillsammans blir vi en koncern med ca 190 anställda och 1,2 miljarder i omsättning. Vi ser fram emot att fortsätta resan tillsammans med dig.

Är du målinriktad och har drivet att bli en av Sveriges främsta Volvoåterförsäljare?



Dina arbetsuppgifter
Som Regionchef blir du en del av satsningen, och ytterst ansvarig, att skapa framtidens kundupplevelse. En unik möjlighet att få representera Volvo Cars - ett av världens starkaste varumärken.
Du skall driva ett framgångsrika sälj- och serviceteam för Bilkompaniet och ansvara för orterna Avesta, Hedemora, Fagersta och Sala. Ditt jobb är att med en djup lokal förankring säkerställa att anläggningarna är självgående och högpresterande och du skall leda med gott föredöme och sätta hög standard för såväl prestation som kundbemötande.

Vi söker dig som har tidigare gedigen erfarenhet inom branschen med fokus på ledning av bilförsäljning men gärna också servicemarknad. Du är van att arbeta mot högt uppsatta mål, gillar utmaningar och utveckling och trivs med att ta ett stort eget ansvar. Branschen är i en stark förändringsprocess och därför behöver du vara öppen för nya arbetssätt och ha förmågan att möta kunder både online och på plats. Vi tror att rätt person redan idag är bekväm med att kommunicera i digital miljö, via sociala medier samt genomföra lokala events och CSR-aktiviteter.

Din profil
Som person är du nytänkande, affärs- och resultatinriktad med ett tydligt kundperspektiv och ett väl utvecklat affärssinne. Du uppfattas som en handlingskraftig person och stimuleras av ledarskap i förändring. Du är stark inom både försäljning och kommunikation, har en särskild talang för att skapa engagemang och drivs av att skapa värde tillsammans med andra. Du kombinerar analys och struktur med hög servicekänsla och helhetssyn – för att skapa bästa kundnytta.
Tjänsten förutsätter att du bor i, eller kommer flytta till, regionen och tar aktiv del av det lokal närings- och föreningslivet.

Varmt välkommen med din ansökan till Clockwork, som Bilkompaniet Dalarna samarbetar med i denna rekrytering. Urval och intervjuer pågår. Om du har frågor, kontakta gärna Patrik Eriksson, 0733 - 51 27 49, Visa mindre

VD till EK´S Plåt & Vent-service

Ek’s Plåt & Vent-Service är en ledande leverantör av byggplåt och ventilation i sydöstra Dalarna. Dotterbolaget Zmide är en ledande lokal smidesentreprenör med fokus på service inom samma område. Idag ägs EK´S Plåt & Vent med tillhörande dotterbolag, Zmide i Krylbo AB, av Viking Partners. Viking Partners, som är ett investmentbolag, är en långsiktig ägare och rådgivare som förvärvar och utvecklar små och medelstora företag i Sverige. www.vikingpartners.se ... Visa mer
Ek’s Plåt & Vent-Service är en ledande leverantör av byggplåt och ventilation i sydöstra Dalarna. Dotterbolaget Zmide är en ledande lokal smidesentreprenör med fokus på service inom samma område. Idag ägs EK´S Plåt & Vent med tillhörande dotterbolag, Zmide i Krylbo AB, av Viking Partners. Viking Partners, som är ett investmentbolag, är en långsiktig ägare och rådgivare som förvärvar och utvecklar små och medelstora företag i Sverige. www.vikingpartners.se

De allra flesta entreprenader görs av byggföretag som anlitar plåtslagare och ventilationsfirmor som underleverantörer. Med Ek´s specifika kompetens kan vi åta oss hela projektet. Vår totalentreprenad är en klok helhet där förståelsen för byggnationens olika faser rationaliserar planering och produktion. Korta ledtider med tydligt beskrivna moment i projektering skapar goda förutsättningar att upprätthålla en hög kvalitet genom hela byggprocessen.

Vi söker nu en VD till Ek´s Plåt & Vent-Service
Om tjänsten

Som VD får du med stor frihet och eget ansvar driva och utveckla ett redan framgångsrikt och välrenommerat företag med dess dotterbolag, Zmide i Krylbo AB, och den resa verksamheterna står inför. Idag är man ca 25 anställda på Ek´s Plåt & Vent-Service och ca 9 anställda på Zmide. I din roll tar du ett helhetsgrepp och blir ytterst ansvarig för driften av den operativa verksamheten och utveckling av den. Du ansvarar, så klart, även för försäljning, produktion samt ekonomi- och resultatuppföljning. Du blir företagets mest synliga företrädare i publika sammanhang och rapporterar i din roll direkt till en aktiv och delaktig styrelse/ägare.

Du kommer vara drivande i våra affärer och affärsutveckling av det vi levererar till befintliga och nya kunder. Vi erbjuder våra kunder en heltäckande kunskap inom plåtarbeten samt ventilation vilket gör oss unika. Då rollen innebär bredd i arbetsuppgifter av både strategisk och operativ karaktär kräver rollen en jordnära och prestigelös affärsmässig och driven inställning. Till din hjälp har du ett 30-tal engagerade och kompetenta medarbetare med lång tradition i företaget. I rollen utgår du från vår verksamhet i Krylbo.

Kvalifikationer

Du har flera års erfarenhet från ledande position som innehållit framgångsrik kund- och affärsutveckling i kombination med ett engagerat ledarskap. Har du din erfarenhet från byggbranschen eller till och med från plåt och ventilation eller kanske från underleverantörs-branschen till densamma är det starkt meriterande. Som person är du en entreprenör, resultatdriven och har ett ekonomiskt tänkande samtidigt som du är ordningsam, strukturerad och kan omsätta strategi till handling. Vidare har du förmågan att motivera och entusiasmera samt skapa förtroende. Du är en lösningsorienterad person som är lyhörd och strukturerad, uthållig och stresstålig. Du är tillitsfull och en serviceinriktad driven lagspelare med helikopterperspektiv. Du får energi av att göra affärer, utveckla och förbättra verksamheten samt av att bidra till koncernens utveckling.

Ansökan

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ringa Jan Hellström på Sententia Rekrytering & Konsult, 0706-150344 el mejla på [email protected].

Du söker tjänsten via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se/) senast den 24 april. Ansökningarna kommer att behandlas löpande, så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

VD till EK´S Plåt & Vent-service

Ek’s Plåt & Vent-Service är en ledande leverantör av byggplåt och ventilation i sydöstra Dalarna. Dotterbolaget Zmide är en ledande lokal smidesentreprenör med fokus på service inom samma område. Idag ägs EK´S Plåt & Vent med tillhörande dotterbolag, Zmide i Krylbo AB, av Viking Partners. Viking Partners, som är ett investmentbolag, är en långsiktig ägare och rådgivare som förvärvar och utvecklar små och medelstora företag i Sverige. www.vikingpartners.se ... Visa mer
Ek’s Plåt & Vent-Service är en ledande leverantör av byggplåt och ventilation i sydöstra Dalarna. Dotterbolaget Zmide är en ledande lokal smidesentreprenör med fokus på service inom samma område. Idag ägs EK´S Plåt & Vent med tillhörande dotterbolag, Zmide i Krylbo AB, av Viking Partners. Viking Partners, som är ett investmentbolag, är en långsiktig ägare och rådgivare som förvärvar och utvecklar små och medelstora företag i Sverige. www.vikingpartners.se

De allra flesta entreprenader görs av byggföretag som anlitar plåtslagare och ventilationsfirmor som underleverantörer. Med Ek´s specifika kompetens kan vi åta oss hela projektet. Vår totalentreprenad är en klok helhet där förståelsen för byggnationens olika faser rationaliserar planering och produktion. Korta ledtider med tydligt beskrivna moment i projektering skapar goda förutsättningar att upprätthålla en hög kvalitet genom hela byggprocessen.

Vi söker nu en VD till Ek´s Plåt & Vent-Service
Om tjänsten

Som VD får du med stor frihet och eget ansvar driva och utveckla ett redan framgångsrikt och välrenommerat företag med dess dotterbolag, Zmide i Krylbo AB, och den resa verksamheterna står inför. Idag är man ca 25 anställda på Ek´s Plåt & Vent-Service och ca 9 anställda på Zmide. I din roll tar du ett helhetsgrepp och blir ytterst ansvarig för driften av den operativa verksamheten och utveckling av den. Du ansvarar, så klart, även för försäljning, produktion samt ekonomi- och resultatuppföljning. Du blir företagets mest synliga företrädare i publika sammanhang och rapporterar i din roll direkt till en aktiv och delaktig styrelse/ägare.

Du kommer vara drivande i våra affärer och affärsutveckling av det vi levererar till befintliga och nya kunder. Vi erbjuder våra kunder en heltäckande kunskap inom plåtarbeten samt ventilation vilket gör oss unika. Då rollen innebär bredd i arbetsuppgifter av både strategisk och operativ karaktär kräver rollen en jordnära och prestigelös affärsmässig och driven inställning. Till din hjälp har du ett 30-tal engagerade och kompetenta medarbetare med lång tradition i företaget. I rollen utgår du från vår verksamhet i Krylbo.

Kvalifikationer

Du har flera års erfarenhet från ledande position som innehållit framgångsrik kund- och affärsutveckling i kombination med ett engagerat ledarskap. Har du din erfarenhet från byggbranschen eller till och med från plåt och ventilation eller kanske från underleverantörs-branschen till densamma är det starkt meriterande. Som person är du en entreprenör, resultatdriven och har ett ekonomiskt tänkande samtidigt som du är ordningsam, strukturerad och kan omsätta strategi till handling. Vidare har du förmågan att motivera och entusiasmera samt skapa förtroende. Du är en lösningsorienterad person som är lyhörd och strukturerad, uthållig och stresstålig. Du är tillitsfull och en serviceinriktad driven lagspelare med helikopterperspektiv. Du får energi av att göra affärer, utveckla och förbättra verksamheten samt av att bidra till koncernens utveckling.

Ansökan

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ringa Jan Hellström på Sententia Rekrytering & Konsult, 0706-150344 el mejla på [email protected].

Du söker tjänsten via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se/) senast den 26 juni. Ansökningarna kommer att behandlas löpande, så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

Bonnier News Local söker ny Chefredaktör till Avesta Tidning

Ansök    Maj 28    Bonnier News AB    Chefredaktör
Nu söker vi dig som brinner för lokaljournalistik och fokuserar på dess kraft att göra skillnad. Vill du leda Årets redaktion och vår fortsatta resa framåt? Sök rollen som Chefredaktör till Avesta Tidning redan idag! Att vara Chefredaktör på Avesta Tidning Som chefredaktör och ansvarig utgivare blir du ytterst ansvarig för Avesta Tidnings publicistik och journalistik. Du leder det redaktionella arbetet, med fokus på att utveckla och stärka varumärkets p... Visa mer
Nu söker vi dig som brinner för lokaljournalistik och fokuserar på dess kraft att göra skillnad. Vill du leda Årets redaktion och vår fortsatta resa framåt? Sök rollen som Chefredaktör till Avesta Tidning redan idag!

Att vara Chefredaktör på Avesta Tidning

Som chefredaktör och ansvarig utgivare blir du ytterst ansvarig för Avesta Tidnings publicistik och journalistik. Du leder det redaktionella arbetet, med fokus på att utveckla och stärka varumärkets position på den lokala marknaden.

Som chefredaktör driver du tillsammans med din redaktion läsarintäktsaffären – tack vare kvalificerad originaljournalistik i flera olika publiceringskanaler. Du har kvalitets- och resultatansvaret för den redaktionella delen och arbetar tillsammans med försäljningschef, men även exempelvis marknadsgruppen, för att skapa bästa möjliga förutsättningar för tidningen.

I uppdraget ingår att vara ett tydligt ansikte utåt för Avesta Tidning, och vi förväntar oss att du, med ditt engagemang för lokalsamhället, syns och hörs i den lokala debatten – där ska du och Avesta Tidning ha en stark, naturlig plats.

Exempel på arbetsuppgifter

-
Leda och fördela arbetet på redaktionen

-
Upprätthålla tidningens tonalitet i våra kanaler

-
Arbeta med tidningens utveckling


Vem är du?

Du som söker har goda ledaregenskaper och är en dokumenterat skicklig publicist. Som chefredaktör är du inspirerande, involverande och fokuserad – du ska driva redaktionen framåt tack vare engagemang och tydlighet, där medarbetarna och deras förutsättningar och prestation står i centrum.

Du ska älska journalistiken, men också ha stort engagemang i affärsdelen. Vårt syfte är journalistiken – men den är också vår affärsidé.

Du tycker om att samarbeta med andra, dels för att utveckla din egen verksamhet, dels för att skapa ytterligare framåtkraft i Bonnier News Local.

Din bakgrund?

Du är i grunden journalist, med stor erfarenhet av att leda redaktionella organisationer på exempelvis redaktionschefs- eller chefredaktörsnivå. Om du arbetat i ledningsgrupp är det extra meriterande.



Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Visa mindre

Bonnier News Local söker ny Chefredaktör till Avesta Tidning

Ansök    Maj 11    Bonnier News AB    Chefredaktör
Nu söker vi dig som brinner för lokaljournalistik och fokuserar på dess kraft att göra skillnad. Vill du leda Årets redaktion och vår fortsatta resa framåt? Sök rollen som Chefredaktör till Avesta Tidning redan idag! Att vara Chefredaktör på Avesta Tidning Som chefredaktör och ansvarig utgivare blir du ytterst ansvarig för Avesta Tidnings publicistik och journalistik. Du leder det redaktionella arbetet, med fokus på att utveckla och stärka varumärkets p... Visa mer
Nu söker vi dig som brinner för lokaljournalistik och fokuserar på dess kraft att göra skillnad. Vill du leda Årets redaktion och vår fortsatta resa framåt? Sök rollen som Chefredaktör till Avesta Tidning redan idag!

Att vara Chefredaktör på Avesta Tidning

Som chefredaktör och ansvarig utgivare blir du ytterst ansvarig för Avesta Tidnings publicistik och journalistik. Du leder det redaktionella arbetet, med fokus på att utveckla och stärka varumärkets position på den lokala marknaden.

Som chefredaktör driver du tillsammans med din redaktion läsarintäktsaffären – tack vare kvalificerad originaljournalistik i flera olika publiceringskanaler. Du har kvalitets- och resultatansvaret för den redaktionella delen och arbetar tillsammans med försäljningschef, men även exempelvis marknadsgruppen, för att skapa bästa möjliga förutsättningar för tidningen.

I uppdraget ingår att vara ett tydligt ansikte utåt för Avesta Tidning, och vi förväntar oss att du, med ditt engagemang för lokalsamhället, syns och hörs i den lokala debatten – där ska du och Avesta Tidning ha en stark, naturlig plats.

Exempel på arbetsuppgifter

-
Leda och fördela arbetet på redaktionen

-
Upprätthålla tidningens tonalitet i våra kanaler

-
Arbeta med tidningens utveckling


Vem är du?

Du som söker har goda ledaregenskaper och är en dokumenterat skicklig publicist. Som chefredaktör är du inspirerande, involverande och fokuserad – du ska driva redaktionen framåt tack vare engagemang och tydlighet, där medarbetarna och deras förutsättningar och prestation står i centrum.

Du ska älska journalistiken, men också ha stort engagemang i affärsdelen. Vårt syfte är journalistiken – men den är också vår affärsidé.

Du tycker om att samarbeta med andra, dels för att utveckla din egen verksamhet, dels för att skapa ytterligare framåtkraft i Bonnier News Local.

Din bakgrund?

Du är i grunden journalist, med stor erfarenhet av att leda redaktionella organisationer på exempelvis redaktionschefs- eller chefredaktörsnivå. Om du arbetat i ledningsgrupp är det extra meriterande.



Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Visa mindre

Jula söker Varuhuschef till Avesta

Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Julas omsättning 2018 var 6,9 miljarder SEK. Väx med oss och följ med på vår resa när Jula öppnar i Avesta!   Jula Sverige har idag 54 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker d... Visa mer
Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Julas omsättning 2018 var 6,9 miljarder SEK.

Väx med oss och följ med på vår resa när Jula öppnar i Avesta!
 
Jula Sverige har idag 54 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget.
 
I slutet av 2020 öppnar vi i Avesta och söker därför en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål.
 
Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.
 
Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner.
Du kommer ha personalansvar för varuhusets medarbetare och rapporterar till Regionchef.
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.
 
Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.
 
Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild
 
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Placering Avesta.
 

Övrigt: 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, då vi håller intervjuer löpande. Sök via länken nedan, vi tar inte emot ansökningar via e-post. 
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Malin Karlsson, på 0705 - 08 43 40.
 
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre