Lediga jobb som Transportadministratör i Avesta

Se lediga jobb som Transportadministratör i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Administratör för uppdrag hos Ernst:s Express

Vi servar svensk basindustri med hållbara vägtransporter genom att erbjuda marknaden klimatsmarta och trafiksäkra tjänster och leveranser av hög kvalitet. Administratör till Ernst:s Express i Avesta Tjänsten I huvudsak innebär uppdraget att sköta det dagliga administrativa som att stämma av följesedlar, prislistor mm mot order för att slutligen fakturera. Stämma av statistik och resultat samt rapportera dessa. Att vara en av dem som svarar i telefonvä... Visa mer
Vi servar svensk basindustri med hållbara vägtransporter genom att erbjuda marknaden klimatsmarta och trafiksäkra tjänster och leveranser av hög kvalitet.

Administratör till Ernst:s Express i Avesta

Tjänsten

I huvudsak innebär uppdraget att sköta det dagliga administrativa som att stämma av följesedlar, prislistor mm mot order för att slutligen fakturera. Stämma av statistik och resultat samt rapportera dessa. Att vara en av dem som svarar i telefonväxel ingår också.

Du blir anställd av Lundin & Boström HR AB och uthyrd till vår kund, Ernst:s Express i Avesta. Uppdraget startar omgående och förväntas pågå 6 månader. För att vara aktuell för detta uppdrag, måste du kunna börja inom någon vecka.

Arbetstider: vardagar 07.00-16.00, viss flex finns. Omfattning 100%.

Din profil

Du har gymnasieexamen och någon arbetslivserfarenhet inom t.ex. administration, ekonomi kundtjänst, logistik eller liknande. Du har arbetat med dator som redskap och har troligen någon systemvana sedan tidigare arbete.

Ordning och reda är viktigt för dig. Du är strukturerad, ansvarsfull och noggrann, tar egna initiativ och vill göra klart. Självklart är du serviceminded, utåtriktad och gillar att ha kontakt med människor i arbetet, både internt och externt. Du kan svenska flytande, både i tal och skrift samt engelska.

Kontaktperson

Vid frågor kontakta konsultchef/rekryteringskonsult Maria Lindström,
[email protected], 070-510 12 50 alternativt
rekryteringskonsult Peter Boström, [email protected], 073-826 71 00.

Ansök via www.lundinbostrom.se senast 2022-10-23. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt!

Låter det här intressant och stämmer ovanstående på dig? Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Avesta

Ansök    Maj 25    Performiq AB    Transportadministratör
Tjänstebeskrivning Är du strukturerad, har erfarenhet från administrativt arbete och trivs att arbeta med orderhandläggning? Har du bra samarbetsförmåga och gillar att arbeta i team? Trivs du samtidigt i en roll där du får arbeta lösningsorienterat i ett högt tempo? Då kan du vara den personen som passar till tjänsten som administratör i Avesta! PerformIQ söker för kunds räkning personer som kan arbeta administrativt med inriktning mot orderhandläggning a... Visa mer
Tjänstebeskrivning
Är du strukturerad, har erfarenhet från administrativt arbete och trivs att arbeta med orderhandläggning? Har du bra samarbetsförmåga och gillar att arbeta i team? Trivs du samtidigt i en roll där du får arbeta lösningsorienterat i ett högt tempo? Då kan du vara den personen som passar till tjänsten som administratör i Avesta!

PerformIQ söker för kunds räkning personer som kan arbeta administrativt med inriktning mot orderhandläggning av transporter. I rollen som administratör kommer du att arbeta som stöd till trafikplanerare som tar emot och planerar order.

I rollen kommer du till exempel att:
• Hantera inkommande ärenden effektivt och korrekt utifrån företagets riktlinjer
• Stöd till trafikplanerare
• Administrera dokumentation och avvikelser


Krav på person
Vi söker dig som vill jobba med administrativa arbetsuppgifter. Det är högst meriterande om du har arbetat med administration, orderhandläggning eller service tidigare. Vidare ser vi att du som söker är initiativtagande, stresstålig och driven. Du är även en person som har ett öga för vad som skall göras, är noggrann och har ett problemlösande mindset.

För att lyckas i rollen som administratör ser vi att du har:
• Mycket god kommunikationsförmåga i svenska i tal och skrift
• Allmänt god datorkunskap
• Allmänt god IT-kunskap och förmåga att snabbt lära sig nya system
• Meriterande med arbetslivserfarenhet inom logistik


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07-16
Plats: Avesta

Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som innesäljare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Helena Danielsson Bergström via [email protected]. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre