Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Avesta

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Supporttekniker

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? ARBETSUPPGIFTER Om du gillar att hjälpa andra, är teknikintresserad och vill vara en del av Avesta kommuns IT och digitaliseringsenhets supportteam, då tror vi denna tjänst kommer att passa dig!... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!

Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

ARBETSUPPGIFTER
Om du gillar att hjälpa andra, är teknikintresserad och vill vara en del av Avesta kommuns IT och digitaliseringsenhets supportteam, då tror vi denna tjänst kommer att passa dig!

Grundläggande för att både trivas och lyckas i rollen är att du gillar att ge service och är lyhörd för dina kunders behov.

I rollen arbetar du med att ge första linjens IT-support till Avesta kommuns medarbetare med särskilt ansvar för administrativa frågor.

Vi möter våra kunder både via telefon, digitalt och genom personliga besök i vår servicedesk.

I ditt uppdrag arbetar du med användarsupport och administration inom områden som IT arbetsplats, telefoni, tjänstekort och digitaliseringsfrågor, du hjälper även våra användare med beställningar av teknisk utrustning och ger råd och stöd kring detta. Det kan även bli aktuellt att hålla i utbildningsaktiviteter, då vi vill att våra användare ska ha god kunskap och förmåga att nyttja sin IT arbetsplats och utrustning på bästa sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Som person är du en problemlösare som tar egna initiativ och levererar med kvalité. Du är ansvarstagande för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare.

Vi vill ständigt utvecklas och bli bättre och därför är det viktigt att du också är utvecklingsinriktad, vågar utmana genom att tänka nytt för att ständigt förbättra verksamheten med våra användare i fokus och med aktiv omvärldsbevakning.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen behöver du kunskap och erfarenhet av praktiskt supportarbete inom IT och förståelse för hur en supportfunktion inom IT fungerar. Support och hantering/administration av tjänstekort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Teamledare IT-support till Avesta kommun

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? På IT-enheten är vi idag 14 medarbetare och hos oss får du möjligheten ... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

På IT-enheten är vi idag 14 medarbetare och hos oss får du möjligheten att arbeta med infrastruktur inom en storskalig organisation. Vi levererar ett kvalificerat IT-stöd och ansvarar för standarder, infrastruktur samt för de gemensamma stödsystem vi förvaltar.

Vi är mitt uppe i en utvecklingsresa för vi ska bli 100 procent digitala år 2025 och söker en Teamledare till vår IT-Support som vill ta steget in i framtiden tillsammans med oss. Har du ett stort intresse för ett coachande ledarskap i kombination med teknisk innovation, då kan det här vara en tjänst för dig!

ARBETSUPPGIFTER
Som teamledare är du en samordnande och coachande roll för gruppen i IT-supporten, där du i nära samarbete med IT-chef planerar och strukturerar arbetet för att nå utsatta mål. Du har också en aktiv roll i gruppens utvecklingsarbete och hjälper gruppen att effektivisera arbetssättet. I rollen som teamledare håller du veckovisa team-möten, där du lyfter veckans planering och vägen mot utsatta mål.

Du kommer vara en kunskapsbrygga mellan IT-Supporten och den IT-tekniska gruppen på enheten vid planerade förändringar i verksamheten och andra tekniska frågor. Du ansvarar för att upprätthålla ett informationsflöde mellan supporten, IT-tekniker och specialister vid implementering av nya system samt andra förändringar.

Du driver proaktivt dina egna processer, leder och bryter ner övergripande arbetsuppgifter till konkreta aktiviteter. Du deltar i teamets och enhetens förändringsarbete, som drivs av omvärldsperspektivet. Som teamledare och del av gruppen så hanterar du såklart IT-supportärenden som exempelvis frågor kring digitala verktyg, system och utrustning, via mejl och telefon.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett brinnande intresse och god kunskap inom IT-frågor, allt från olika gränssnitt till teknisk utrustning. Du behöver IT-teknisk kunskap i bland annat hur installation av telefon och datorer fungerar, men även en grundläggande kunskap inom de områden som IT-Supporten behandlar. Det är därför viktigt att du har lätt för att sätta dig in i nya digitala verktyg och system samt har goda kunskaper inom Office 365.

Du behöver en slutförd gymnasial utbildning, gärna inom IT-tekniskt område eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att bäst ta dig an rollen behöver du ha erfarenhet av kundsupport och digital ärendehantering. Vi vill att du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då det är vårt koncernspråk.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Vi söker dig som tar initiativ och bryter ner stora komplexa uppgifter i konkreta aktiviteter för att nå uttalade mål. Du är noggrann och har tydlig struktur för hur du och din grupp håller en hög kvalitetsstandard i ert arbetssätt. Din styrka ligger i din vilja att hjälpa andra och din förmåga att samarbeta med dina kollegor samt andra du möter. Du är lyhörd, tillmötesgående och kommunicerar på konstruktivt sätt för att hitta lösningar.

Meriterande för tjänsten:
• Slutförd eftergymnasial utbildning inom IT-tekniskt område, eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Erfarenhet av att arbeta i en ledarroll, antingen inom projekt eller andra former av grupparbeten
• Ser möjligheter i förändringar och har förmågan att anpassa ditt förhållningsätt till utsatta mål i verksamheten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Systemadministratör till Dinair!

Har du god kunskap kring IT-infrastruktur och tidigare erfarenhet från liknande roller? Till Dinair söker vi nu dig som ska arbeta med systemadministration. Där innefattas administrativa uppgifter såsom att lägga in nya användare, säkerhetsaspekter, systemövervakning och att hantera de problem som uppstår i Dinairs IT-miljön i vardagen. Är du en person som uppskattar variation i arbetet, är tekniskt lagd och har service i fokus? Då tycker vi att du ska sök... Visa mer
Har du god kunskap kring IT-infrastruktur och tidigare erfarenhet från liknande roller? Till Dinair söker vi nu dig som ska arbeta med systemadministration. Där innefattas administrativa uppgifter såsom att lägga in nya användare, säkerhetsaspekter, systemövervakning och att hantera de problem som uppstår i Dinairs IT-miljön i vardagen. Är du en person som uppskattar variation i arbetet, är tekniskt lagd och har service i fokus? Då tycker vi att du ska söka denna tjänst redan idag då behovet är omgående!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Dinairs räkning en systemadministratör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund.

Dinair har huvudkontor i Vadstena och finns i övrigt representerade i hela Sverige med ca 120 anställda. Kontor finns även i Stockholm och Helsingborg samt två produktionsanläggningar belägna i Horndal och Kinna. För denna roll ser vi gärna att du utgår ifrån huvudkontoret i Vadstena alternativt från någon av Dinairs produktionsanläggningar i Horndal eller Kinna. I rollen ingår kortare resor mellan Dinairs olika anläggningar för att säkerställa att den goda driften upprätthålls på företagets alla orter. Rollen som systemadministratör hos Dinair är en bred roll där du har stort ansvar för administration och drift av AAF Europas/Dinars datasystem.

Som systemadministratör kommer du till exempel att:

• Tillsammans med teamet bygga och underhålla en god infrastruktur
• Arbeta med ett säkerhetsaspekter
• Ge teknisk support till användare och vara kontaktytan till servicepartners

Vi söker dig som:
Är stresstålig och kan prioritera det för stunden viktigaste arbetsuppgifterna. Som person ser vi att du är självgående och har för vana att självständigt ansvara för dina arbetsuppgifter. Då en del arbetet samkoordineras mellan IT-funktionerna ser vi även att du arbetar bra tillsammans med andra. Din kommunikationsförmåga och servicekänsla är välutvecklad. Vidare ser vi att du trivs i en flexibel arbetsroll då flera projekt kan drivas samtidigt. Arbetsuppgifterna är givna men i denna roll har du friheten att själv att utforma ditt arbete så att du löser dem på bästa sätt vilket förutsätter att du är duktig på att ta egna initiativ.

Kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning inom IT eller annan för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper gällande daglig IT-drift i Microsoftlandskap
• Goda kunskaper i drift av operativsystem (Microsoft/Linux/unix)
• Hårdvarukännedom och kunskaper i felsökning
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• B-körkort

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Systemadministratör till Dinair!

Har du god kunskap kring IT-infrastruktur och tidigare erfarenhet från liknande roller? Till Dinair söker vi nu dig som ska arbeta med systemadministration. Där innefattas administrativa uppgifter såsom att lägga in nya användare, säkerhetsaspekter, systemövervakning och att hantera de problem som uppstår i Dinairs IT-miljön i vardagen. Är du en person som uppskattar variation i arbetet, är tekniskt lagd och har service i fokus? Då tycker vi att du ska sök... Visa mer
Har du god kunskap kring IT-infrastruktur och tidigare erfarenhet från liknande roller? Till Dinair söker vi nu dig som ska arbeta med systemadministration. Där innefattas administrativa uppgifter såsom att lägga in nya användare, säkerhetsaspekter, systemövervakning och att hantera de problem som uppstår i Dinairs IT-miljön i vardagen. Är du en person som uppskattar variation i arbetet, är tekniskt lagd och har service i fokus? Då tycker vi att du ska söka denna tjänst redan idag då behovet är omgående!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Dinairs räkning en systemadministratör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund.

Dinair har huvudkontor i Vadstena och finns i övrigt representerade i hela Sverige med ca 120 anställda. Kontor finns även i Stockholm och Helsingborg samt två produktionsanläggningar belägna i Horndal och Kinna. För denna roll ser vi gärna att du utgår ifrån huvudkontoret i Vadstena alternativt från någon av Dinairs produktionsanläggningar i Horndal eller Kinna. I rollen ingår kortare resor mellan Dinairs olika anläggningar för att säkerställa att den goda driften upprätthålls på företagets alla orter. Rollen som systemadministratör hos Dinair är en bred roll där du har stort ansvar för administration och drift av AAF Europas/Dinars datasystem.

Som systemadministratör kommer du till exempel att:

• Tillsammans med teamet bygga och underhålla en god infrastruktur
• Arbeta med ett säkerhetsaspekter
• Ge teknisk support till användare och vara kontaktytan till servicepartners

Vi söker dig som:
Är stresstålig och kan prioritera det för stunden viktigaste arbetsuppgifterna. Som person ser vi att du är självgående och har för vana att självständigt ansvara för dina arbetsuppgifter. Då en del arbetet samkoordineras mellan IT-funktionerna ser vi även att du arbetar bra tillsammans med andra. Din kommunikationsförmåga och servicekänsla är välutvecklad. Vidare ser vi att du trivs i en flexibel arbetsroll då flera projekt kan drivas samtidigt. Arbetsuppgifterna är givna men i denna roll har du friheten att själv att utforma ditt arbete så att du löser dem på bästa sätt vilket förutsätter att du är duktig på att ta egna initiativ.

Kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning inom IT eller annan för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper gällande daglig IT-drift i Microsoftlandskap
• Goda kunskaper i drift av operativsystem (Microsoft/Linux/unix)
• Hårdvarukännedom och kunskaper i felsökning
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• B-körkort

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

We are looking for an Onsite Specialist to Stora Enso in Fors

We are looking for an Onsite Specialist to Stora Enso in Fors Stora Enso is a global industry leader within the manufacturing industry. With great focus on sustainable solutions from production, our client make sure that they are pushing effective and environmentally friendly manufacturing processes and solutions to market. You will be working in the IT department making sure your colleagues and the IT-environment is providing excellent support to the res... Visa mer
We are looking for an Onsite Specialist to Stora Enso in Fors

Stora Enso is a global industry leader within the manufacturing industry. With great focus on sustainable solutions from production, our client make sure that they are pushing effective and environmentally friendly manufacturing processes and solutions to market. You will be working in the IT department making sure your colleagues and the IT-environment is providing excellent support to the rest of the organization, making sure they can succeed in their daily operations and business goals.

About the position as Onsite Specialist
The position as Onsite Specialist is a consultancy assignment with long-term goals. It starts off as a 6-month assignment and thereafter the chances are good for an extension and continued employment at Barona or with our customer.

For this role, we are looking for someone that takes initiative and can work independently while maintaining close contact with the IT-manager. You will help relieve the IT-manager in some of her/his duties. With time, your responsibilities will increase along with your curiosity for learning about the IT-landscape and IT-solution that our client has in place.

Responsibilities as Onsite Specialist
You will install new laptops and workstations and give end-user support to customers. There is a lot of contacting the end-users about scheduling; about when an IT person can deliver a computer etc. The IT person will take with the old computer, reset and return it to the supplier. The project will take about couple months, and in summertime you work with other 1st level IT tasks.

Personal characteristics
For this role your personality will have a large impact in the recruitment process. We are looking for someone with the following characteristics. Excellent communication skills
Great cooperation skills
Positive attitude
Reliable
Independent
Curious mindset
Takes initiative

Qualifications Couple years of experience in similar IT support task as you will be responsible for in this role.
Fluent in English both written and oral. Note that you will be speaking English all the time since the company is global (many nationalities are working together).

Meritorious Graduate degree from university, college, or trade school in IT with focus on IT infrastructure support.
Fluent in Swedish both written and oral
Driving license: good to have but not a necessity.
 
About Barona
Barona is an international company with Finnish roots. We have been around since 1999 and are currently operational in 10 countries. We offer our clients scaleable and sustainable staffing solutions. This makes it possible for us to offer great new career paths and development to our employees. Barona is bound by collective agreement and when working with us you will always have a dedicated consultant manager supporting you

Application
Do you fulfil the requirements above and are interested? Apply today! We only require a formal merit list/CV, no cover letter is required. We do not accept applications directly to our e-mail, phone number or other channels than through our recruitment system to ensure compliance with GDPR. Applicants will be processed as soon as they come in and interviews will be ongoing, therefore the position might be filled before the last day of the job ad. So please do not hesitate to apply as soon as possible. Do you have any questions related to the job or job ad? Please reach out to me, Emelie Holmström Jahncke, ([email protected]). Visa mindre

IT Servicedesk medarbetare till OKQ8 Scandinavia

Ansök    Dec 18    OKQ8    Helpdesktekniker/Supporttekniker
Jobbeskrivning Gillar du att jobba i ett högt tempo samt att hjälpa människor? Trivs du med att jobba mot uppsatta mål och resultat? Då kanske du är vår nya medarbetare på OKQ8 IT Servicedesk i Avesta. Vi söker nu en engagerad och resultatdriven IT servicedesk medarbetare som värdesätter att hjälpa användare och att ge service lika mycket som vi! Vi har en tillsvidaretjänst att erbjuda i vårt team. Som IT servicedesk medarbetare kommer du primärt ha d... Visa mer
Jobbeskrivning


Gillar du att jobba i ett högt tempo samt att hjälpa människor? Trivs du med att jobba mot uppsatta mål och resultat? Då kanske du är vår nya medarbetare på OKQ8 IT Servicedesk i Avesta. Vi söker nu en engagerad och resultatdriven IT servicedesk medarbetare som värdesätter att hjälpa användare och att ge service lika mycket som vi! Vi har en tillsvidaretjänst att erbjuda i vårt team.


Som IT servicedesk medarbetare kommer du primärt ha daglig kontakt med våra kontorsanvändare över telefon och genom vårt ärendehanteringssystem, Servicenow. Du kommer hantera beställningar, support och agera koordinator för inkommande beställningar och incidenter. Din roll kommer vara att hjälpa våra kontorsanvändare med IT support och IT beställningar.




Vi söker


Vi söker dig som har en personlig mognad och social kompetens att kunna arbeta med olika sorters människor. Du ska vara driven och gillar att jobba mot uppsatta mål. Du är engagerad i ditt arbete och gillar att jobba både i team och självständigt. Stresstålighet är en annan viktig egenskap då vi tidvis jobbar under högt tryck med ordrar och support.


Det är meriterande om du har erfarenhet från IT servicedesk och support. Du får gärna ha erfarenhet av att jobba med ITIL som ramverk, men det är inget krav. Eftersom du är IT supportens röst utåt ser vi gärna att du har arbetat med kundvård, support och att du är van att hantera människor via telefon. Vidare uttrycker du dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift, om du behärskar danska så är det ett plus.


På OKQ8:s kontor i Avesta är vi ca 60 medarbetare och sitter i trivsamma lokaler alldeles intill Dalälven. Våra värderingar öppen och ärlig, kundfokus, snabbt och smidigt samt kompetens präglar vårt dagliga arbete. Du har dina närmsta kollegor i lokalerna men tillhör organisatoriskt OKQ8 Scandinavia IT som finns i både Stockholm och Köpenhamn. Då IT är ett stort område och support är hjärtat i IT så har du stora möjligheter att utvecklas inom vår organisation.


Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 7/1 2020. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Gunnar Björkander på 070 392 60 30 alternativt [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Business Partner Teresia Schönberg på [email protected] alt 070 168 07 95. Vi intervjuar löpande och vill göra dig uppmärksam på att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Varmt välkommen med din ansökan! ?
Vi erbjuder


Livet med OKQ8 Scandinavia


• Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.


• Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.


• Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.


• Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.


OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Visa mindre

IT Servicedesk Teamleader till OKQ8 Scandinavia

Ansök    Dec 18    OKQ8    Helpdesktekniker/Supporttekniker
Jobbeskrivning Gillar du att jobba i ett högt tempo samt att hjälpa människor? Trivs du med att jobba mot uppsatta mål och resultat? Då kanske du är vår nya teamleader på OKQ8 IT Servicedesk i Avesta. Vi söker nu en engagerad och resultatdriven IT servicedesk teamleader som ska leda vårt IT servicedesk team till framgång. Teamet jobbar med och värdesätter att hjälpa användare och att ge bra service. Vi har en tillsvidaretjänst att erbjuda i vårt team. ... Visa mer
Jobbeskrivning


Gillar du att jobba i ett högt tempo samt att hjälpa människor? Trivs du med att jobba mot uppsatta mål och resultat? Då kanske du är vår nya teamleader på OKQ8 IT Servicedesk i Avesta. Vi söker nu en engagerad och resultatdriven IT servicedesk teamleader som ska leda vårt IT servicedesk team till framgång. Teamet jobbar med och värdesätter att hjälpa användare och att ge bra service. Vi har en tillsvidaretjänst att erbjuda i vårt team.


Som IT servicedesk teamleader kommer du leda vår IT Servicedesk vars arbetsuppgifter primärt är att ha daglig kontakt med våra kontorsanvändare över telefon och genom vårt ärendehanteringssystem, Servicenow. Du kommer ha hand om arbetsplanering och rapportering av våra servicedesktjänster. Jobba med att hantera beställningar och tillsammans med teamet utveckla våra processer för att bättre kunna supportera våra kontorsanvändare samt agera koordinator för inkommande beställningar och incidenter. Din roll kommer innebära att arbetsleda och vara lokal ledare för teamet och även att hjälpa våra kontorsanvändare med IT support och IT beställningar. Du kommer rapportera till ansvarig för Servicedesk OKQ8 Scandinavia IT. Du kommer inte ha strikt personalansvar utan du kommer arbeta som teamledare på plats. Personalansvaret för hela teamet kommer ligga på den som ansvarar för Servicedesk OKQ8 Scandinavia IT, stationerad i Stockholm.




Vi söker


Vi söker dig som har en personlig mognad och social kompetens som kan arbeta med olika sorters människor men också ta ansvar och leda sitt team. Du ska vara driven och gilla att jobba mot uppsatta mål där del av målen kommer handla om arbetsledning och andra om användarsupport. Du är engagerad i ditt arbete och gillar att jobba både i team och självständigt. Stresstålighet är en annan viktig egenskap då vi tidvis jobbar under högt tryck med beställningar och support.


Det är meriterande om du har erfarenhet från IT servicedesk och support. Du bör också ha någon erfarenhet av att leda personal. Du får gärna ha erfarenhet av att jobba med ITIL som ramverk, men det är inget krav. Eftersom du är IT supportens röst utåt ser vi gärna att du har arbetat med kundvård, support och att du är van att hantera människor via telefon. Vidare uttrycker du dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift, om du behärskar danska så är det ett plus.


På OKQ8:s kontor i Avesta är vi ca 60 medarbetare och sitter i trivsamma lokaler alldeles intill Dalälven. Våra värderingar öppen och ärlig, kundfokus, snabbt och smidigt samt kompetens präglar vårt dagliga arbete. Du har dina närmsta kollegor i lokalerna men tillhör organisatoriskt OKQ8 Scandinavia IT som finns i både Stockholm och Köpenhamn, då IT är ett stort område och support är hjärtat i IT, så har du stora möjligheter att utvecklas inom vår organisation.


Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 7/1 2020. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Gunnar Björkander på 070 392 60 30 alternativt [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Business Partner Teresia Schönberg på [email protected] alternativt 070 168 07 95. Vi intervjuar löpande och vill göra dig uppmärksam på att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder


Livet med OKQ8 Scandinavia


• Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.


• Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.


• Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.


• Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.


OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Visa mindre

Teknisk Support till Östberg

Med innovation som utgångspunkt är Östberg en tekniskt världsledande leverantör av kanalfläktar och energieffektiva luftbehandlingsaggregat.. Företaget startades 1981 och utvecklar idag produkter för alla miljöer där människor vistas. Som koncern har Östberg Group en stark internationell profil och produkterna marknadsförs genom egna säljkanaler och distribution i mer än 75 länder. Företaget befinner sig i en strategiskt viktig tillväxtfas med fokus att sk... Visa mer
Med innovation som utgångspunkt är Östberg en tekniskt världsledande leverantör av kanalfläktar och energieffektiva luftbehandlingsaggregat.. Företaget startades 1981 och utvecklar idag produkter för alla miljöer där människor vistas. Som koncern har Östberg Group en stark internationell profil och produkterna marknadsförs genom egna säljkanaler och distribution i mer än 75 länder. Företaget befinner sig i en strategiskt viktig tillväxtfas med fokus att skapa ökade affärsmöjligheter på en expansiv marknad. Koncernen med dotterbolag och tillverkning i ett antal länder har drygt 300 anställda och omsätter ca 500 MSEK.

Östberg växer stadigt och satsar vidare i Avesta, för att kunna ge våra kunder den bästa servicen söker vi nu en till medarbetare till vårat team Teknisk Kundsupport.

På Teknisk Support arbetar vi med att ge stöd till våra kunder och användare med problemlösningar vid bland annat installation, felsökning samt allmän service och reklamationer. På avdelningen arbetar vi hela tiden kundfokuserat, främst via telefon, för att stärka relationerna och vårda vårat fina varumärke. Kvalitet är vår ledstjärna och vi arbetar hela tiden med vår process för att vidareutveckla arbetssätt, metoder och kundrelationer.

Är du en person som ser en positiv utmaning att ge bästa möjliga service och samtidigt har en teknisk förståelse så kan du vara den vi söker.

Vi tror att du som söker har en god teknisk förståelse som du fått genom utbildning eller via ditt arbete. Som person är du konsultativ, service och kundinriktad. Har du även kunskaper inom el &/eller styr®ler; så är det meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Låter detta intressant för dig?

Då kan vi erbjuda dig ett intressant arbete där du får vara med att påverka och utveckla ett Östberg med stora möjligheter i framtiden.

I den här rekryteringen samarbetar Östberg med Lundin & Boström. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Peter Boström, tel 0243 – 22 66 51. Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida lundinbostrom.se Sista ansökningsdag är 2019-12-08, intervjuer kommer ske löpande.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Tekniks Support till Östberg

Med innovation som utgångspunkt är Östberg en tekniskt världsledande leverantör av kanalfläktar och energieffektiva luftbehandlingsaggregat.. Företaget startades 1981 och utvecklar idag produkter för alla miljöer där människor vistas. Som koncern har Östberg Group en stark internationell profil och produkterna marknadsförs genom egna säljkanaler och distribution i mer än 75 länder. Företaget befinner sig i en strategiskt viktig tillväxtfas med fokus att sk... Visa mer
Med innovation som utgångspunkt är Östberg en tekniskt världsledande leverantör av kanalfläktar och energieffektiva luftbehandlingsaggregat.. Företaget startades 1981 och utvecklar idag produkter för alla miljöer där människor vistas. Som koncern har Östberg Group en stark internationell profil och produkterna marknadsförs genom egna säljkanaler och distribution i mer än 75 länder. Företaget befinner sig i en strategiskt viktig tillväxtfas med fokus att skapa ökade affärsmöjligheter på en expansiv marknad. Koncernen med dotterbolag och tillverkning i ett antal länder har drygt 300 anställda och omsätter ca 500 MSEK.

Östberg växer stadigt och satsar vidare i Avesta, för att kunna ge våra kunder den bästa servicen söker vi nu en till medarbetare till vårat team Teknisk Kundsupport.

På Teknisk Support arbetar vi med att ge stöd till våra kunder och användare med problemlösningar vid bland annat installation, felsökning samt allmän service och reklamationer. På avdelningen arbetar vi hela tiden kundfokuserat, främst via telefon, för att stärka relationerna och vårda vårat fina varumärke. Kvalitet är vår ledstjärna och vi arbetar hela tiden med vår process för att vidareutveckla arbetssätt, metoder och kundrelationer.

Är du en person som ser en positiv utmaning att ge bästa möjliga service och samtidigt har en teknisk förståelse så kan du vara den vi söker.

Vi tror att du som söker har en god teknisk förståelse som du fått genom utbildning eller via ditt arbete. Som person är du konsultativ, service och kundinriktad. Har du även kunskaper inom el &/eller styr®ler; så är det meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Låter detta intressant för dig?

Då kan vi erbjuda dig ett intressant arbete där du får vara med att påverka och utveckla ett Östberg med stora möjligheter i framtiden.

I den här rekryteringen samarbetar Östberg med Lundin & Boström. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Peter Boström, tel 0243 – 22 66 51. Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida lundinbostrom.se Sista ansökningsdag är 2019-05-26, intervjuer kommer ske löpande.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre