Lediga jobb som Försäljnings- och marknadschefer i Avesta

Se lediga jobb som Försäljnings- och marknadschefer i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Socialsekreterare Teamledare inom ekonomiskt bistånd

Ansök    Okt 9    Talangbron Sverige AB    Teamledare
???? Är du socionom med erfarenhet av ekonomiskt bistånd och vill ta nästa steg i karriären? Talangbron söker nu en Socionomkonsult för ett uppdrag som Socialsekreterare/Teamledare inom ekonomiskt bistånd till en kommun i Dalarna! Här får du en viktig roll där du leder och stöttar socialsekreterarna i deras samhällsbärande arbete att utreda behov, pröva rätten till stöd och bidra till vägar mot självförsörjning. ???? Ditt uppdrag: • Vara ett nära och ti... Visa mer
???? Är du socionom med erfarenhet av ekonomiskt bistånd och vill ta nästa steg i karriären?
Talangbron söker nu en Socionomkonsult för ett uppdrag som Socialsekreterare/Teamledare inom ekonomiskt bistånd till en kommun i Dalarna!
Här får du en viktig roll där du leder och stöttar socialsekreterarna i deras samhällsbärande arbete att utreda behov, pröva rätten till stöd och bidra till vägar mot självförsörjning.


???? Ditt uppdrag:
• Vara ett nära och tillgängligt stöd för socialsekreterarna i deras arbete med handläggning av ekonomiskt bistånd.
• Leda och fördela det dagliga arbetet på försörjningsstödsenheten.
• Ansvara för introduktion och handledning av nyanställda samt handledning av studenter under verksamhetsförlagd utbildning.
• Säkerställa att arbetet bedrivs rättssäkert, professionellt och i enlighet med aktuell lagstiftning, rättspraxis och forskning.
• Ansvara för verksamhetens metod- och ärendehandledning.
• Utveckla och kvalitetssäkra rutiner, metoder och kunskapsstöd.
• Samverka både operativt och strategiskt med interna och externa aktörer.
• Bidra till att skapa en trygg och hållbar arbetsmiljö där kollegor ges rätt stöd och förutsättningar.


? Vi söker dig som:
• Har socionomexamen.
• Har minst 5 års yrkeserfarenhet av handläggning inom ekonomiskt bistånd under de senaste 8 åren.
• Har minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbetsledning inom ekonomiskt bistånd under de senaste 5 åren.
• Har utbildning i socialrätt.
• Självständigt kan leda och fördela det dagliga arbetet inom handläggningens olika delar.
• Självständigt kan ansvara för verksamhetens metod- och ärendehandledning.
• Har mycket god kännedom om och tillämpar gällande lagstiftning och praxis inom området ekonomiskt bistånd.
• Har goda IT-kunskaper, inklusive erfarenhet av arbete i Officepaketet
• Har erfarenhet av digitala verksamhetssystem, exempelvis Procapita eller Lifecare.
• Har god förmåga att strukturera, prioritera och fatta beslut även under tidspress.
• Är en trygg, kommunikativ och lösningsorienterad ledare med god samarbetsförmåga.
• Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.


???? Omfattning:
100 %. Arbetet utförs alla vardagar. Konsulten ska vara på plats minst 4 dagar per vecka, resterande tid kan arbete ske på distans. Vid behov kan annan fördelning av arbetstid överenskommas mellan enhetschef och konsult efter uppdragets start.


???? Uppdragsperiod:
Start 3 november 2025 eller så snart som möjligt därefter, till och med 28 februari 2026,
med möjlighet till förlängning upp till 6 månader på oförändrade villkor.


???? Om Talangbron:
Vi är specialister på bemanning och rekrytering inom kompetensförsörjning. Vår styrka är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg, flexibel lösning som stöttar dina karriärmål.


???? Redo för nästa steg?
Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!


???? Sista ansökningsdag:
19 oktober 2025 Visa mindre

Försäljningschef/Franchisetagare till DigitalOWL i Avesta

Bli Franchisetagare och Entreprenör med DigitalOWL - En Unik Investeringsmöjlighet DigitalOWL söker ambitiösa entreprenörer som vill driva sin egen verksamhet inom digital transformation. Detta är inte en vanlig anställning, utan en möjlighet att bli franchisetagare och företagsägare i din stad. Viktig information: Detta är en franchisemöjlighet som kräver en initial investering Du blir egen företagare, inte anställd Investeringsbeloppet ger dig rätten att... Visa mer
Bli Franchisetagare och Entreprenör med DigitalOWL - En Unik Investeringsmöjlighet
DigitalOWL söker ambitiösa entreprenörer som vill driva sin egen verksamhet inom digital transformation. Detta är inte en vanlig anställning, utan en möjlighet att bli franchisetagare och företagsägare i din stad.
Viktig information:
Detta är en franchisemöjlighet som kräver en initial investering
Du blir egen företagare, inte anställd
Investeringsbeloppet ger dig rätten att driva DigitalOWL i ditt område

Om DigitalOWL
DigitalOWL är en innovativ digitalbyrå som erbjuder skräddarsydda lösningar inom:
Sökmotoroptimering
Digital marknadsföring
Webbutveckling
AI-lösningar
Leadsgenerering

Vad vi erbjuder franchisetagare
Ekonomiska möjligheter:
Potential för hög avkastning på din investering
Provisionsbaserade intäkter
Resultatbonusar och tillväxtincitament

Professionell utveckling:
Nationellt Advisory Board
Personlig executive coaching
Ledarskapsutbildningar och mentorprogram

Operativt stöd:
Komplett digital verktygslåda
360° administrativt stöd
Färdiga säljprocesser
Tillgång till nationellt expertnätverk



Vem vi söker:
Krav:
5+ års erfarenhet inom sälj, marknad eller entreprenörskap
Dokumenterad B2B-försäljningserfarenhet
Telemarketing
Starkt tech-nätverk
Förmåga att göra en betydande finansiell investering

Ledaregenskaper & personlig profil:
Strategiskt helhetsperspektiv
Extremt resultatfokuserad
Teambuilding-förmåga
Innovativt tänkande
Stark kommunikatör
Passion för digitalisering
Mod att ta kalkylerade risker
Förmåga att omsätta vision till handling

Ansökningsprocess
Skicka din ansökan via formuläret
Vi granskar alla ansökningar noggrant
Vi kontaktar endast kandidater som matchar profilen och har finansiell kapacitet
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt

OBS: Detta är en unik möjlighet att bli företagsägare och franchisetagare, inte en traditionell anställning. Var beredd på att diskutera din investeringskapacitet under urvalsprocessen.
Missa inte chansen att bli en del av DigitalOWL-familjen och leda den digitala utvecklingen i din stad som franchisetagare och entreprenör! Visa mindre

Försäljningschef till AB Karl Hedin Sågverk

Om oss AB Karl Hedin är en familjeägd trähandelskoncern med verksamhet inom bygghandel, sågverk och emballagetillverkning. Bolaget har ca 1000 anställda och en omsättning på knappt 6 miljarder kronor. Det gör AB Karl Hedin till en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner och det är vi stolta över. Vi vill stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och brett utbud. Och vi blir lika stolta varje gång våra kunder bekräftar det. Kar... Visa mer
Om oss
AB Karl Hedin är en familjeägd trähandelskoncern med verksamhet inom bygghandel, sågverk och emballagetillverkning. Bolaget har ca 1000 anställda och en omsättning på knappt 6 miljarder kronor. Det gör AB Karl Hedin till en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner och det är vi stolta över. Vi vill stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och brett utbud. Och vi blir lika stolta varje gång våra kunder bekräftar det.

Karbenning sågverk är inriktat mot förädlade produkter mot den svenska bygg-, och emballageindustri samt export. Huvuddelen av de sågade produkterna vidareförädlas i form av hyvling och målning och man är därmed är en komplett leverantör av byggprodukter i trä. Karbennings målsättning är att vara den ledande leverantören av förädlade produkter till den svenska byggindustrin. Man skall ha den bästa leveransprecisionen, den högsta kvalitén och vara utvecklande i sin roll som leverantör för att underlätta för sina kunder.

Dina arbetsuppgifter
Som försäljningschef på AB Karl Hedin Sågverk Karbenning får du en central roll där du ansvarar för att vidareutveckla och optimera vår försäljning. Din roll blir att ha huvudansvar för försäljningen mot den svenska samt utländska marknaden. Du kommer att ha ett försäljningsteam bestående av säljare, ordermottagare och säljsupport som du ska leda samt inspirera för att nå uppsatta mål. Detta innebär att du kommer att vara en nyckelperson i vår strategi att vara de ledande leverantören av förädlade produkter till den svenska byggindustrin.

Du får en plats i vår ledningsgrupp där du bidrar till företagets strategiska beslut.

Din arbetsplats blir på vårt sågverk i Karbenning, Norbergs kommun. Resor i tjänsten är vanligt förekommande.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från trä, sågverk eller byggbranschen och vill ta nästa steg som ledare. Har du dessutom förståelse för en producerande verksamhet och logistik anses det som meriterande.

Som person är du är resultatinriktad och har ett gott ekonomiskt omdöme. Du brinner för nya affärsmöjligheter och skapar kundanpassade lösningar som genererar tillväxt för både AB Karl Hedin och våra kunder. Har du erfarenhet av både svensk och internationell försäljning anses det som meriterande.

Vidare är du en lösningsorienterad person med hög affärsmässighet. Du utstrålar öppenhet och trivs allra bäst med att arbeta tillsammans med andra människor.

Vi förutsätter att du har B-körkort, datavana samt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Hos oss på AB Karl Hedin Sågverk Karbenning blir du en del av ett framåtsträvande företag med starka värderingar och en familjär atmosfär. Vi satsar på våra medarbetares utveckling och erbjuder konkurrenskraftiga villkor.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar AB Karl Hedin med Clockwork Rekrytering & Bemanning AB.

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Julia Lindström via 073-351 27 66 eller [email protected]. Ansök via www.clockworkpeople.se senast 2024-06-14.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Försäljningschef/Franchisetagare till DigitalOWL i Avesta

Bli Franchisetagare och Entreprenör med DigitalOWL - En Unik Investeringsmöjlighet DigitalOWL söker ambitiösa entreprenörer som vill driva sin egen verksamhet inom digital transformation. Detta är inte en vanlig anställning, utan en möjlighet att bli franchisetagare och företagsägare i din stad. Viktig information: Detta är en franchisemöjlighet som kräver en initial investering Du blir egen företagare, inte anställd Investeringsbeloppet ger dig rätten att... Visa mer
Bli Franchisetagare och Entreprenör med DigitalOWL - En Unik Investeringsmöjlighet
DigitalOWL söker ambitiösa entreprenörer som vill driva sin egen verksamhet inom digital transformation. Detta är inte en vanlig anställning, utan en möjlighet att bli franchisetagare och företagsägare i din stad.
Viktig information:
Detta är en franchisemöjlighet som kräver en initial investering
Du blir egen företagare, inte anställd
Investeringsbeloppet ger dig rätten att driva DigitalOWL i ditt område

Om DigitalOWL
DigitalOWL är en innovativ digitalbyrå som erbjuder skräddarsydda lösningar inom:
Sökmotoroptimering
Digital marknadsföring
Webbutveckling
AI-lösningar
Leadsgenerering

Vad vi erbjuder franchisetagare
Ekonomiska möjligheter:
Potential för hög avkastning på din investering
Provisionsbaserade intäkter
Resultatbonusar och tillväxtincitament

Professionell utveckling:
Nationellt Advisory Board
Personlig executive coaching
Ledarskapsutbildningar och mentorprogram

Operativt stöd:
Komplett digital verktygslåda
360° administrativt stöd
Färdiga säljprocesser
Tillgång till nationellt expertnätverk



Vem vi söker:
Krav:
5+ års erfarenhet inom sälj, marknad eller entreprenörskap
Dokumenterad B2B-försäljningserfarenhet
Telemarketing
Starkt tech-nätverk
Förmåga att göra en betydande finansiell investering

Ledaregenskaper & personlig profil:
Strategiskt helhetsperspektiv
Extremt resultatfokuserad
Teambuilding-förmåga
Innovativt tänkande
Stark kommunikatör
Passion för digitalisering
Mod att ta kalkylerade risker
Förmåga att omsätta vision till handling

Ansökningsprocess
Skicka din ansökan via formuläret
Vi granskar alla ansökningar noggrant
Vi kontaktar endast kandidater som matchar profilen och har finansiell kapacitet
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt

OBS: Detta är en unik möjlighet att bli företagsägare och franchisetagare, inte en traditionell anställning. Var beredd på att diskutera din investeringskapacitet under urvalsprocessen.
Missa inte chansen att bli en del av DigitalOWL-familjen och leda den digitala utvecklingen i din stad som franchisetagare och entreprenör! Visa mindre

Team Lead - HR Services Nordic

Ansök    Apr 11    Outokumpu Stainless AB    Teamledare
Would you like to contribute to the success of a company whose product – stainless steel – is a crucial element of modern societies, with the highest recycled content and the lowest carbon footprint in its industry? Our Human Resources Services (HRS) team is looking for a Team Lead for Finland, Sweden and the Netherlands. As a Team Lead, you will ensure that processes in responsibility area of employee lifecycle administration are delivered with efficiency... Visa mer
Would you like to contribute to the success of a company whose product – stainless steel – is a crucial element of modern societies, with the highest recycled content and the lowest carbon footprint in its industry?
Our Human Resources Services (HRS) team is looking for a Team Lead for Finland, Sweden and the Netherlands.
As a Team Lead, you will ensure that processes in responsibility area of employee lifecycle administration are delivered with efficiency and consistent positive customer experience, while enabling continuous improvements.
In this role you will lead an international team and report to the Senior Manager - General HR Services. This position can be based in one of the following countries: Finland, Sweden or Lithuania, and includes some degree of travelling in Europe – usually few times a year.


MAIN RESPONSIBILITIES
Organize employee lifecycle administration's services for the world leading global company in sustainable stainless-steel business – Outokumpu
Ensure consistent and positive process/tool experience to managers, employees and HR colleagues
Create information and training materials in close cooperation with process owners
Improve efficiency and quality of service in own expertise area, by working on continuous improvements and supporting process development
Ensure compliance with relevant legal requirements
Provide reporting as required
Support HR optimization projects with cross-disciplinary teams on international level

ABOUT YOU
We expect you to be a self-driven, proactive person with hands on mentality. You are used to working in a fast-paced environment and can successfully handle a variety of tasks by organizing your work in a structured and systematic way. We also appreciate your communication skills and ability to build trusted business relationships.
REQUIREMENTS
Bachelor’s degree and/or proven experience in HR/Operations
At least 1-2 years in a senior or leadership role
Fluent in English, at least B2 level in Finnish and/or Swedish language is a must
Management / Project Management skills
Strong MS-Office skills (Excel, PowerPoint, Outlook)
Excellent communication skills
Proactive approach in finding solutions and driving process improvements
Customer service oriented

WE OFFER
Privilege to take part in sustainable business, leader in the industry
Stability & work-life balance
Remote work possibility
Growth & Learning
Autonomy and a lot of room for creativity
Local benefits (depending on the country of employment)

PRACTICAL INFORMATION
Location is flexible: Finland (Tornio or Helsinki) / Sweden (Avesta or Degerfors) / Lithuania (Vilnius)
Contract: Permanent
Languages: fluent English, Finnish and/or Swedish (B2 level or above)
Start date: ASAP



Does this sound like a chance that couldn’t be missed?
Then hit the APPLY button now and send us your application in English until May 1st, 2023. The position may be filled before the final application date, so don't hesitate to apply earlier!
For more information about the role, please contact Domas Senovaitis, Senior Manager General HR Services, by e-mail at [email protected]
For more information about your application, please contact Egle Katinaite-Griskeviciene, HR Specialist Recruiter, by e-mail at [email protected] Visa mindre

Teamledare Lön till Outokumpu Sverige

Ansök    Apr 28    Poolia Sverige AB    Teamledare
Nu finns en spännande möjlighet inom Outokumpus HR-organisation, i den här rollen får du möjlighet till både lokala och globala inslag. Som Teamledare söker vi dig som arbetar modernt och framåtriktat och vill samarbeta tätt med olika funktioner inom HR & Lön, för att optimera processer och ge god service till verksamheten. I Sverige finns vi i Avesta, Fagersta, Torshälla och Degerfors. Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö där du får möjlighet att leda ... Visa mer
Nu finns en spännande möjlighet inom Outokumpus HR-organisation, i den här rollen får du möjlighet till både lokala och globala inslag. Som Teamledare söker vi dig som arbetar modernt och framåtriktat och vill samarbeta tätt med olika funktioner inom HR & Lön, för att optimera processer och ge god service till verksamheten. I Sverige finns vi i Avesta, Fagersta, Torshälla och Degerfors. Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö där du får möjlighet att leda både fysiskt och på distans. I den här rollen har du möjlighet att utgå från Avesta, Torshälla eller Degerfors.

Om tjänsten
I rollen som Teamledare Lön ansvarar du för alla löneprocesser i Sverige och ser till att de följer globala riktlinjer. Det innebär att du också utvecklar och anpassar processerna utifrån svensk arbetsrätt och gällande kollektivavtal. Inom teamet i Sverige ansvarar du fullt ut för cirka 2000 löner, till din hjälp har du tre kompetenta medarbetare i ditt team, dessa är placerade i både Avesta och Fagersta. Själva lönebearbetningen och processen för löneutbetalning är outsourcad till extern part. Som Teamledare har du en viktig roll att utveckla ditt team, prioritera, leda och fördela arbetet samt utveckla processer och leda förbättringsprojekt. I rollen ingår att resa några gånger per år. Du kommer att rapportera till Manager International Payroll, som är placerad i Tyskland.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Säkerställa löneutförandet enligt lag, kollektivavtal och hålla tidsplaner baserat på befintlig löneprocess.
• Delta i, eller leda projektgrupper relaterat till gemensamma initiativ kring lönefrågor inom Outokumpu i stort.
• Delta i revisioner och leda nödvändiga förbättringsåtgärder relaterade till efterlevnad (både intern och extern revision). Sätta upp interna kontroller och utföra dem med överenskommen frekvens och ansvara för att utfärda revisionsrapporter.
• Säkerställa leverans av rapporter till intressenter inom Outokumpu.
• Övervaka och säkerställa efterlevnad av lagstadgade rapporterings- och arkiveringskrav.
• Underhålla och kontrollera personalförändringar/justeringar samt kontroll av pensions- och förmånssystem genom lönehanteringsprocessen.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser en driven och självständig person som är ambitiös och modig nog att ta egna initiativ. För dig är det naturligt att vara serviceminded och kommunikativ. Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och hittar gärna nya arbetssätt. Du drivs också av att leda och utveckla människor genom ett engagemang som syns och känns hos medarbetare och i organisationen.

Vem är du
• Flera års arbete inom en varierad löneroll.
• Kandidatexamen (eller motsvarande) i ekonomi, HR, eller har motsvarande erfarenhet.
• Du är en naturlig ledare och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledarskap och/eller projektledning.
• God generell IT-kunskap och erfarenhet av löne-, HR-, tidsregistreringssystem.
• Arbetsrätt, löne- och branschspecifik kunskap.
• Behärskar svenska och engelska flytande (skriftligt och muntligt).
• Kunskaper i SAP-system är meriterande.

Vi erbjuder dig
Hos Outokumpu erbjuds du en roll med stora möjligheter till att påverka, förändra och förbättra verksamheten. Tillsammans på Outokumpu bidrar vi till en värld som varar för evigt genom produktionen av hållbart rostfritt stål. På Outokumpu möts du av en stark och tydlig säkerhets- och förbättringskultur, hög kompetens och kollegor som har riktigt kul på jobbet. Ett bolag som är världsledande inom det de gör och erbjuder många fina personalförmåner och utvecklingsmöjligheter.

Låter det här som en chans som inte går att missa?
Om du är motiverad att lyckas och kan se dig själv i denna roll, skicka in din ansökan och vi ber om att få den på engelska. Urvalet kan komma att ske under annonseringstiden så vänta inte med din ansökan!

Om verksamheten
Outokumpu sysselsätter mer än 9 000 personer i över 30 länder världen över och är en av de ledande tillverkarna av korrosions-, syra- och värmebeständiga platta produkter av rostfritt stål. De är den materiella basen för många användningsområden: från arkitektur till konsumentvaror till industriella tillämpningar. Kunder inom hela den rostfria stålsektorn i Europa, Mellanöstern och Afrika betjänas av ett brett utbud av produkter, modern tillverkningsteknik och en hög kvalitetsstandard på Outokumpus fabriker i Tyskland, Finland, Storbritannien och Sverige. Visa mindre

Payroll Team Lead Sweden

Ansök    Jun 29    Outokumpu Stainless AB    Teamledare
Currently we are looking for a Team Leader – Payroll to our HR team in Sweden. We offer you an interesting opportunity within Outokumpu’s HR organization with both local and global elements in position. You will be direct reporting to different sites within the organization so the position can be located in one of our sites in Sweden. In Sweden we are located in Avesta, Fagersta, Torshälla and Degerfors. We offer extension of responsibilities by supporting... Visa mer
Currently we are looking for a Team Leader – Payroll to our HR team in Sweden.
We offer you an interesting opportunity within Outokumpu’s HR organization with both local and global elements in position. You will be direct reporting to different sites within the organization so the position can be located in one of our sites in Sweden. In Sweden we are located in Avesta, Fagersta, Torshälla and Degerfors. We offer extension of responsibilities by supporting other countries as a development possibility.
Outokumpu
Outokumpu employs more than 9,000 people in over 30 countries worldwide and is one of the leading producers of corrosion-, acid- and heat-resistant stainless steel flat products. They are the material basis for many areas of application: from architecture to consumer goods to industrial applications. Customers in the entire stainless steel sector in Europe, Middle East and Africa are served with a wide range of products, modern manufacturing technologies and a high quality standard of the Outokumpu plants in Germany, Finland, Great Britain and Sweden.
About the role
In the role as Team Lead – Payroll Sweden you are accountable for all Payroll processes in Sweden and ensure that they comply with our Global guidelines. This also means that you transform and tailor the processes based on Swedish labour law and collective agreements. Within the team, you are fully responsible for around 2000 salaries. You take responsibility to be a role model for our ways of working. You are leader and staff responsible for 3 Payroll team members, located in both Avesta and Fagersta. You are collaborating close together with other Payroll - Team Leads in different projects. The role includes travelling a few times a year.



Accountabilities of the position:
Ensure payroll execution according to law, collective agreement, compliance and time schedules based on outsourced payroll model.
Participate, co-lead or lead projects related to payroll department or broadly related to Outokumpu.
Participate in audits and lead necessary improvement measures related to compliance (both internal and external audit). Set up internal controls and execute them with agreed frequency. Be accountable for successful and issue free audit report.
Ensure delivery of reports to stakeholders within Outokumpu.
Oversee and ensure compliance with statutory reporting and filing requirements.
Maintain and control of personnel changes/adjustments.
Hold vendor management accountability ensuring consistency, reliability, integrity, timeliness and compliance of delivered services.
Administration and control of pension and benefit schemes through payroll.
Cooperation with Payroll team leads of other countries related to joint initiatives and projects.
Be a main contact person for the Payroll team, for management, auditors and statutory authorities.

About you
We attach great importance to your personal qualities. You are a driven and independent person, ambitious and courageous enough to take initiative. For you, it is natural to be service-minded and communicative. You move harmoniously between working alone and in close cooperation with colleagues and different teams. You enjoy working in a changeable environment and find new ways of working. You are driven by leading and developing people and you have the ability to bring employees and organization with you.
Requirements for the position:
Several years of working within a varied payroll role.
Bachelor’s degree (or equivalent of it) in Finance, Human Resources, Business, Economics or equivalent experience.
You are a natural leader and it is an advantage if you have previous experience in leadership or project management.
Good general IT skills and experience with Payroll, HR, Time recording systems.
Labour law, Payroll and industry specific knowledge.
Fluent in Swedish and English (Written and Spoken).
Knowledge of SAP system is an advantage.


Does this sound like a chance that couldn’t be missed?
If you are motivated to succeed and can see yourself in this role, please submit your application in English via our Careers website before 31st of August 2022. Include your salary expectation as well as your earliest starting date. The role can be filled before the application deadline, so don't wait to submit your application!
For questions
For more information about the role, please contact Aisulu Makhmetova, Senior Manager International Payroll, at e-mail via [email protected]
For more information about the recruitment process and your application, please contact Julia Enström, HR-specialist, at e-mail via [email protected]
For questions regarding Facket/Unions, please contact Patrik Sundell (Unionen) by phone at +46(0)70-0881011, or Gunnar Lindstrand (Sveriges Ingenjörer) by phone at +46(0)70-0881957 Visa mindre

Payroll Team Lead Sweden

Ansök    Mar 10    Outokumpu Stainless AB    Teamledare
Currently we are looking for a Payroll Team Lead to our HR team in Sweden. We offer you an interesting opportunity within Outokumpu’s HR organization with both local and global elements in position. You will be direct reporting to different sites within the organization so the position can be located in one of our sites in Sweden. In Sweden we are located in Avesta, Fagersta, Torshälla and Degerfors. We offer extension of responsibilities by supporting oth... Visa mer
Currently we are looking for a Payroll Team Lead to our HR team in Sweden.
We offer you an interesting opportunity within Outokumpu’s HR organization with both local and global elements in position. You will be direct reporting to different sites within the organization so the position can be located in one of our sites in Sweden. In Sweden we are located in Avesta, Fagersta, Torshälla and Degerfors. We offer extension of responsibilities by supporting other countries as a development possibility.

Outokumpu
Outokumpu employs more than 9,000 people in over 30 countries worldwide and is one of the leading producers of corrosion-, acid- and heat-resistant stainless steel flat products. They are the material basis for many areas of application: from architecture to consumer goods to industrial applications. Customers in the entire stainless steel sector in Europe, Middle East and Africa are served with a wide range of products, modern manufacturing technologies and a high quality standard of the Outokumpu plants in Germany, Finland, Great Britain and Sweden.

About the role
In the role as Team Lead – Payroll Sweden you are accountable for all Payroll processes in Sweden and ensure that they comply with our Global guidelines. This also means that you transform and tailor the processes based on Swedish labour law and collective agreements. Within the team, you are fully responsible for around 2000 salaries. You take responsibility to be a role model for our ways of working. You are leader and staff responsible for 3 Payroll team members, located in both Avesta and Fagersta. You are collaborating close together with other Payroll - Team Leads in different projects. The role includes travelling a few times a year.
Accountabilities of the position:
Ensure payroll execution according to law, collective agreement, compliance and time schedules based on outsourced payroll model.
Participate, co-lead or lead projects related to payroll department or broadly related to Outokumpu.
Participate in audits and lead necessary improvement measures related to compliance (both internal and external audit). Set up internal controls and execute them with agreed frequency. Be accountable for successful and issue free audit report.
Ensure delivery of reports to stakeholders within Outokumpu.
Oversee and ensure compliance with statutory reporting and filing requirements.
Maintain and control of personnel changes/adjustments.
Hold vendor management accountability ensuring consistency, reliability, integrity, timeliness and compliance of delivered services.
Administration and control of pension and benefit schemes through payroll.
Cooperation with Payroll team leads of other countries related to joint initiatives and projects.
Be a main contact person for the Payroll team, for management, auditors and statutory authorities.


About you
We attach great importance to your personal qualities. You are a driven and independent person, ambitious and courageous enough to take initiative. For you, it is natural to be service-minded and communicative. You move harmoniously between working alone and in close cooperation with colleagues and different teams. You enjoy working in a changeable environment and find new ways of working. You are driven by leading and developing people and you have the ability to bring employees and organization with you.
Requirements for the position:
Several years of working within a varied payroll role.
Bachelor’s degree (or equivalent of it) in Finance, Human Resources, Business, Economics or equivalent experience.
You are a natural leader and it is an advantage if you have previous experience in leadership or project management.
Good general IT skills and experience with Payroll, HR, Time recording systems.
Labour law, Payroll and industry specific knowledge.
Fluent in Swedish and English (Written and Spoken).
Knowledge of SAP system is an advantage.




Does this sound like a chance that couldn’t be missed?
If you are motivated to succeed and can see yourself in this role, please submit your application in English via our Careers website before 10th of April 2022. Include your salary expectation as well as your earliest starting date. The role can be filled before the application deadline, so don't wait to submit your application!

For questions
For more information about the role, please contact Aisulu Makhmetova, Senior Manager International Payroll, at e-mail via [email protected]
For more information about the recruitment process and your application, please contact Julia Enström, HR-specialist, at e-mail via [email protected]
For questions regarding Facket/Unions, please contact Patrik Sundell (Unionen) by phone at +46(0)70-0881011, or Gunnar Lindstrand (Sveriges Ingenjörer) by phone at +46(0)70-0881957 Visa mindre

Försäljningschef Volkswagen

Ansök    Feb 8    Din Bil Sverige AB    Försäljningschef
Är du en affärsdriven och relationsinriktad person som har ett stort intresse för bilbranschen? Nu söker vi en Försäljningschef till Volkswagen Avesta där du får vara med på resan mot hållbar mobilitet! Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder många uppskattade personalrabatter och förmåner samt ett generöst f... Visa mer
Är du en affärsdriven och relationsinriktad person som har ett stort intresse för bilbranschen? Nu söker vi en Försäljningschef till Volkswagen Avesta där du får vara med på resan mot hållbar mobilitet!

Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder många uppskattade personalrabatter och förmåner samt ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi värnar om våra anställdas hälsa och välbefinnande. Du får dessutom möjligheten att jobba i en verksamhet med skickliga kollegor och god stämning. Läs gärna mer på vår  karriärsida .

Om tjänsten

Som Försäljningschef har du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla försäljningen av Volkswagen person- och transportbilar i Avesta. Det innebär att du coachar säljteamet samt fördelar arbetet genom att skapa delaktighet för att uppnå anläggningens försäljningsmål och god kundnöjdhet.  Bilbranschen genomgår just nu en spännande utveckling med elektrifiering och nya köpmönster i en alltmer digitaliserad kundresa vilket innebär förändrade arbetssätt. Därför söker vi dig som är en trygg ledare i förändringsarbete och kan hantera många processer samtidigt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av chef- och ledarskap och dokumenterat goda försäljningsresultat från en kundfokuserad verksamhet. Du har en godkänd gymnasieutbildning där relevant vidareutbildning är meriterande. I ditt arbete är du proaktiv, arbetar långsiktigt och skapar goda relationer. Du har en stark kommersiell förståelse, goda administrativa kunskaper och uttrycker dig obehindrat i såväl tal som skrift i både svenska och engelska. B-körkort är ett krav. Har du erfarenhet från fordonsbranschen är det meriterande.

Personliga egenskaper

Du är en trygg person och ledare med ett eget driv där du har förmåga att motivera dina medarbetare mot gemensamma mål. Med energi ser du till att få saker att hända och du trivs med att bygga goda relationer på alla nivåer i verksamheten. Du har en god affärsförståelse och kan med lätthet anta ett helhetsperspektiv. Din personlighet kännetecknas av en positiv inställning, en god struktur och ett stort engagemang. Du arbetar på ett strukturerat sätt och har en förmåga att planera och organisera ditt dagliga arbete, likväl förmåga att växla mellan olika uppgifter, även vid högre arbetstempo.

Ansökan

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan direkt då urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 6 mars. För frågor kontakta rekryterande chef, Patric Uvefalk.

Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter det kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Team Lead – HR General Services Nordic

Ansök    Jan 19    Outokumpu Stainless AB    Teamledare
Our Human Recourses Services (HRS) team is looking for an HRS team lead for Finland and Sweden to be based in one of the following countries: Finland, Sweden, or Lithuania. As a Team Lead, you will ensure that processes in responsibility area of employee lifecycle administration are delivered with efficiency and consistent positive customer experience, while enabling continuous improvements. In this role you will lead an international team of 6 specialists... Visa mer
Our Human Recourses Services (HRS) team is looking for an HRS team lead for Finland and Sweden to be based in one of the following countries: Finland, Sweden, or Lithuania. As a Team Lead, you will ensure that processes in responsibility area of employee lifecycle administration are delivered with efficiency and consistent positive customer experience, while enabling continuous improvements.
In this role you will lead an international team of 6 specialists and report to the Senior Manager - General HR Services. Under normal (non-pandemic) circumstances, this position includes some degree of travelling in Europe – usually few times a year.


Responsibilities of the job
Organize employee lifecycle administration's services for the world leading global company in sustainable stainless-steel business – Outokumpu;
Ensure consistent and positive process/tool experience to managers, employees and HR colleagues;
Create information and training materials in close cooperation with process owners;
Improve efficiency and quality of service in own expertise area, by working on continuous improvements and support process owners in process development;
Ensure compliance with relevant legal requirements;
Provide reporting as required;
Support HR optimization projects with cross-disciplinary teams on international level.



About you
We expect you to be a self-driven, proactive person with hands on mentality. You are used to working in a fast-paced environment and can successfully handle a variety of tasks by organizing your work in a structured and systematic way. We also appreciate your communication skills and ability to build trusted business relationships.


Requirements for candidates
Bachelor’s degree and/or proven experience in HR / Operations;
At least 1-2 years in a senior or leadership role;
Fluent written and verbal English; at least B2 level in Finnish and/or Swedish language is a must;
Management skills;
Excellent MS-office skills;
Excellent communication skills;
Proactive approach in finding solutions and driving process improvements;
Customer service oriented.



We offer
Privilege to take part in a sustainable business, leader in the industry
Stability & work-life balance
Remote work possibility
Growth & Learning
Autonomy and a lot of room for creativity
Local benefits (depending on the country of employment)



Practical information
Location is flexible – Finland (Tornio) / Sweden (Avesta) / Lithuania (Vilnius)
Contract: Permanent
Languages: fluent English; Finnish and/or Swedish (B2 level or above)
Start date: ASAP



Does this sound like a chance that couldn’t be missed?
Then hit the APPLY button now and send us your application in English until January 31, 2022.
The position might be filled before the final application date, so don't hesitate to apply earlier!
For more information about the role, please contact Domas Senovaitis, Senior Manager General HR Services, by e-mail at [email protected]
For more information about your application, please contact Egle Katinaite-Griskeviciene, HR Specialist Recruiter, by e-mail at [email protected] Visa mindre

Sales and Marketing Manager to Outokumpu Press Plate AB in Avesta

Outokumpu är världsledande inom rostfritt stål. Materialet är helt återvinningsbart, underhållsfritt samt mycket starkt och hållbart. Rostfritt stål är en av de viktigaste byggstenarna för en hållbar framtid. Outokumpu har idag cirka 10 000 anställda i mer än 30 länder. Outokumpu är listat på NASDAQ OMX Helsingfors. www.outokumpu.com Outokumpu Press Plate AB är ett litet internationellt dotterbolag inom Outokumpu Stainless AB. Vi är världsledande inom våra... Visa mer
Outokumpu är världsledande inom rostfritt stål. Materialet är helt återvinningsbart, underhållsfritt samt mycket starkt och hållbart. Rostfritt stål är en av de viktigaste byggstenarna för en hållbar framtid. Outokumpu har idag cirka 10 000 anställda i mer än 30 länder. Outokumpu är listat på NASDAQ OMX Helsingfors. www.outokumpu.com
Outokumpu Press Plate AB är ett litet internationellt dotterbolag inom Outokumpu Stainless AB. Vi är världsledande inom våra produktområden; pressplåt och hårdvalsade band för laminat, board och processindustrin. Dessutom utgör vi ett av koncernens kompetenscentra när det gäller vidareförädling av rostfria plåtytor.
Vi söker Marknads- och försäljningschef till Outokumpu Press Plate AB i Avesta
Som marknadschef- och försäljningschef ansvarar du för att leda och utveckla företagets befintliga och nya affärer och ett viktigt uppdrag för dig är att skapa och vidmakthålla goda kundrelationer. Vår verksamhet är mycket nischad, och på grund av det har vi ofta mycket nära relationer till våra kunder.
Vi leder vår verksamhet genom personligt ägarskap och delaktighet och du har en viktig uppgift i att stödja och coacha verksamheten mot uppsatta mål. I din befattning är du beroende av andra avdelningar inom Press Plate men även inom Outokumpu koncernen, vi ser därför att du är kommunikativ och inkluderande samt löser uppgifter genom samarbete med andra. Detta är minst lika viktigt i mötet med våra kunder. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom teknik eller ekonomi.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Tidigare erfarenhet från försäljning och byggande av goda kundrelationer.
Goda ledaregenskaper.
God kommunikationsförmåga.
Mycket god samarbetsförmåga.
Datorvana (MS office).

Tjänsten är placerad på vår site i Avesta och du rapporterar till Niklas Nilsson, VD, 0226-817 53. För allmän information kontakta Alexander Kumlin, HR-specialist, [email protected]
Ansökan
Låter det här intressant för dig?
Välkommen med din ansökan senast 9 augusti 2020.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte. Vi intervjuar löpande. Visa mindre