Lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg i Avesta

Se lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Enhetschef

Är du en trygg och erfaren ledare inom myndighetsutövning? Nu söker vi en enhetschef till ett spännande uppdrag i Dalarnas län. Uppdraget pågår 1 oktober 2025 – 28 februari 2026 med möjlighet till förlängning och ger dig chansen att leda en verksamhet med stort ansvar och samhällsnytta. ???? Ditt uppdrag: Som enhetschef leder du enheten för myndighetsutövning och administration. Här arbetar biståndshandläggare inom äldreomsorg, LSS och socialpsykiatri, ... Visa mer
Är du en trygg och erfaren ledare inom myndighetsutövning?
Nu söker vi en enhetschef till ett spännande uppdrag i Dalarnas län. Uppdraget pågår 1 oktober 2025 – 28 februari 2026 med möjlighet till förlängning och ger dig chansen att leda en verksamhet med stort ansvar och samhällsnytta.


???? Ditt uppdrag:
Som enhetschef leder du enheten för myndighetsutövning och administration. Här arbetar biståndshandläggare inom äldreomsorg, LSS och socialpsykiatri, avgiftshandläggare samt controllerfunktioner. Din roll blir att leda och utveckla verksamheten, stötta medarbetarna i deras bedömningar och samtidigt säkerställa att lagstiftning, praxis och kommunens riktlinjer följs.
Du har fullt ansvar för verksamhet, personal, budget och blir en viktig del i att driva utveckling, samarbete och kvalitet inom området.


? Vi söker dig som:
Har högskoleutbildning som socionom eller annan relevant utbildning.
Har minst två års erfarenhet inom den aktuella verksamheten.
Har minst tre års erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar.
Har aktuell erfarenhet av myndighetsutövning (minst 12 månader de senaste två åren).
Har goda kunskaper och erfarenhet inom:
biståndshandläggning LSS/socialpsykiatri (minst 3 år de senaste 10 åren),
biståndshandläggning inom äldreomsorg (minst 1 år de senaste 10 åren).
Har erfarenhet av förändringsledning samt arbetsledning i liknande verksamhet.
Har god kännedom om SoL, LSS och relevanta lagstiftningar.
Är en trygg, lyhörd och utvecklingsorienterad ledare som ser helheten och skapar arbetsglädje.



???? Omfattning:
Heltid, 100 %. Arbetstid vardagar 08:00–17:00.


???? Period:
1 oktober 2025 – 28 februari 2026, med möjlighet till förlängning upp till 12 månader.


???? Om Talangbron:
På Talangbron har vi lång erfarenhet av att matcha rätt personer med spännande uppdrag inom både offentlig och privat sektor. Vi finns med som stöd genom hela processen, från första kontakt till att uppdraget är i gång. Hos oss får du en personlig och trygg bemanningslösning där dina styrkor tas tillvara och utvecklas. Vårt mål är att du ska känna dig uppskattad, delaktig och motiverad i ditt uppdrag.


Vi erbjuder:
Ett utvecklande chefsuppdrag inom myndighetsutövning.
Möjlighet att leda en verksamhet med stor betydelse för invånarnas vardag och rättigheter.
Stöd och nära kontakt med våra rekryteringskonsulter under hela uppdraget.
Boende vid behov under uppdragsperioden.



???? Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!


???? Sista ansökningsdag:
22 september 2025. Visa mindre

Dedicare söker chef till SoL & LSS-verksamhet i Dalarnas län

Om jobbet Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som är erfaren chef och som har god vana av att jobba inom SoL och LSS verksamhet.  Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Om ... Visa mer
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som är erfaren chef och som har god vana av att jobba inom SoL och LSS verksamhet. 

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Sabina Wallberg. Sabina har lång erfarenhet av arbetet inom socialtjänsten och erbjuder uppföljning samt stöd vid behov under uppdragets gång.

Välkommen med din ansökan!



Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang. Visa mindre

Biträdande verksamhetschef inom HVB

Klappar ditt hjärta för verksamhetsutveckling utifrån ett kvalitativt perspektiv? Är du en driven och samarbetsorienterad person, som motiveras av att driva förändring, då är detta rollen för dig! Vi inleder under hösten en spännande resa, där vi etablerar en ny roll för att stärka upp och kvalitetssäkra arbetet i vår verksamhet. Nu söker vi en biträdande verksamhetschef inom Team Olivia till vårt marknadsområde Individ & Familj, som vill bli en del av vå... Visa mer
Klappar ditt hjärta för verksamhetsutveckling utifrån ett kvalitativt perspektiv? Är du en driven och samarbetsorienterad person, som motiveras av att driva förändring, då är detta rollen för dig!

Vi inleder under hösten en spännande resa, där vi etablerar en ny roll för att stärka upp och kvalitetssäkra arbetet i vår verksamhet. Nu söker vi en biträdande verksamhetschef inom Team Olivia till vårt marknadsområde Individ & Familj, som vill bli en del av vårt fantastiska team på Sävik behandlingshem i Säter.

Om Sävik Behandlingshem
Sävik är ett etablerat HVB-hem som erbjuder en komplett vårdkedja med behandling och utredning med 37 behandlingsplatser. Verksamheten vänder sig till målgruppen män från 18 år med beroendetillstånd i kombination med psykisk ohälsa och kriminalitet. För att optimera vården så långt som möjligt har vi även integrerat specialistpsykiatri, och behandlingen är utifrån KBT och sker i grupp och individuellt. Tillsammans skapar våra medarbetare på bästa sätt ett stöd i klientens egen förändringsprocess.

Om rollen
Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en god vård- och omsorg med kvalitet. Arbetet bedrivs i nära samarbete med Team Olivias stödteam samt stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef.

Tillsammans med verksamhetschefen ansvarar du för:

Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning

Att bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling

Säkerställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna

Hantera extern kontakt med handläggare, godemän och bedriva ett gott samarbete med både klient, beställare och anhöriga

Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål

Samarbeta med säljfunktionen

Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet samt missbruk/beroendevård. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är driven, kommunikativ, ansvarstagande, coachande och vågar ta ett stort ansvar.

Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, närstående och klienter. Utifrån ett affärsorienterat förhållningssätt bidrar du som ett stöd i uppföljning och analys av verksamhetens budget och resultat. Vidare har du ett flexibelt förhållningssätt, och kan hantera flera uppgifter parallellt och anpassa dig till förändringar.

Kvalifikationskrav

Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Utbildning i socialrätt

Erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet

Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711

Meriterande om du därtill har:

Tidigare erfarenhet av arbete inom HVB och arbete inom missbruk/beroendevård

Tidigare erfarenhet som ledare alternativt utbildning inom ledarskap

Erfarenhet av försäljningsarbete

Erfarenhet från budgetarbete, ekonomisk analys

Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö)

Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet

Övriga krav:

Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift

Goda datorkunskaper

B-körkort

Vad vi kan erbjuda
Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.

Placering
Du kommer att vara placerad på verksamheten lokaliserad i Säter.

Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 1 januari. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i vår rekryteringsprocess.

Om anställningen
Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse
Anställningen är på heltid, tillsvidare
Vi tillämpar provanställning 6 mån

Vid frågor om tjänsten kontakta:
Regionchef Lena Book, [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år

2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag.

www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se) Visa mindre

Chef för Bemanningsenheten i Avesta kommun

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltning arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möt... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltning arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns särskilda boenden, hemtjänst, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Här arbetar ca 500 medarbetare som dygnet runt finns till för vår målgrupp. Schemaläggningen för dessa verksamheter är komplex och en viktig nyckel för att få rätt medarbetare och kompetens till rätt plats vid rätt tid. Samtidigt som schemat ska läggas så resurserna används så effektivt som möjligt ska arbetstiderna bidra till ett hållbart arbetsliv för medarbetarna.

Bemanningsenheten ansvarar för att boka vikarier till förvaltningens alla verksamheter vid frånvaro eller utökade behov. Det handlar om personal till särskilda boenden, socialpsykiatri, stödboende, hemtjänst, gruppbostäder och personlig assistans. Vi söker nu en enhetschef för bemanningsenheten, som vill ta steget in i framtidens omsorg tillsammans med oss. Om du är intresserad av ledarskap och drivs av pusslet som bemanningsoptimering innebär, så kan det här vara en tjänst för dig!

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för bemanningsenheten ansvarar du för den strategiska planeringen av bemanningsprocessen. Du finns som ett stöd för övriga enhetschefer gällande bemanningsfrågor och till viss del behjälplig med ekonomi i förhållande till bemanningen.
Du som bemanningschef ansvarar för budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetskvalitet. I rollen vägleder du din personal med ett nära ledarskap, där du coachar och motiverar dina medarbetare för att nå våra gemensamma mål.

Gruppen på bemanningsenheten består av fem bemanningsplanerare, tre schemaplanerare och en systemadministratör. Det finns även ca 20 stycken anställda i bemanningspoolen och de timvikarier som arbetar på de korttidsvikariat som tillika inräknas i ditt personalansvar.

Dina återkommande arbetsuppgifter omfattar bland annat översyn av rutiner, LAS-företräden, underhållande av modellen av bemanningsbalans och schemaprocess. Du kvalitetssäkrar och följer upp grundbemanningen utifrån respektive samplaneringsområden. Du deltar även i ledningsgrupp, där du aktivt bidrar till utvecklingsarbetet i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och söker dig som brinner för bemanningsfrågor och bemanningsoptimering. Du är trygg i dig själv och är, eller har potential att bli, en riktigt bra ledare. Ditt ledarskap präglas av ett lösningsfokuserat förhållningssätt och förmåga att motivera, skapa engagemang och få medarbetarna att växa. Som enhetschef är det viktigt att du har ett intresse och en förståelse för arbetsmiljöns betydelse för såväl trivsel som resultat.

I rollen har du stora kontaktytor och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du planerar och organiserar självständigt arbetet på såväl kort som längre sikt, men då det händer mycket i vardagen behöver du ha lätt för att organisera om och anpassa dig till ändrade omständigheter.

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, som exempelvis inom HR-området eller inom omvårdnad. För tjänsten krävs att du har B-körkort samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Förutom din kompetens och personliga egenskaper så är din dator ditt främsta arbetsverktyg, det är därför viktigt att du har god förmåga i digitala verktyg och system. Vi tror att ditt intresse för digital utveckling inom välfärdssektorn kommer vara värdefullt idag och inför framtiden.

Det är meriterande om du har
• Chefserfarenhet
• Arbetat inom program för schemaläggning som TimeCare eller dylikt.
• Arbetat i politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av bemanningsekonomi
• Erfarenhet av ekonomisk uppföljning/budgetarbete

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Enhetschef via Jefferson Wells i Avesta

Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som enhetschef hos en av våra kunder i Avesta. Förutom det faktum att du får jobba för en spännande aktör inom vård och omsorg är det bästa med det här jobbet möjligheten att göra skillnad inom den aktuella verksamheten. Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan! Placering: Avesta Uppdrag: Konsultuppdrag på 5-6 månader Start: omgående Omfattning: heltid Om jobbet som Enhetschef Det ... Visa mer
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som enhetschef hos en av våra kunder i Avesta. Förutom det faktum att du får jobba för en spännande aktör inom vård och omsorg är det bästa med det här jobbet möjligheten att göra skillnad inom den aktuella verksamheten. Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!

Placering: Avesta
Uppdrag: Konsultuppdrag på 5-6 månader
Start: omgående
Omfattning: heltid



Om jobbet som Enhetschef

Det här är ett konsultuppdrag på ca 5-6 månader där du kommer att arbeta tillsammans med vår kund i Avesta för att utvärdera och organisera verksamheten. Rollen innebär att du arbetar med ledning, personalansvar och administration och du kommer att vara ansvarig för att leda och styra verksamheten inom aktuellt område. Mer specifikt innebär det att arbeta med personal, budget och inköp i verksamheten samt att utveckla och driva verksamheten tillsammans med medarbetare och andra berörda enheter. Vidare kommer du som enhetschef att ha ansvar över att verksamheten följer de lagar och förordningar som finns inom området.



Den vi söker

Till den här rollen söker vi dig som har erfarenhet av ledarskap, budget och personalansvar samt en högskoleutbildning inom relevant området. Du har ett resultatinriktat förhållningssätt och är en riktigt god kommunikatör. Som person är du ansvarstagande och glad, och ditt hjärta bultar lite extra hårt för att leda och utveckla andra. Dina kunskaper inom ledning, personalansvar och administration är både djupa och breda.

För att lyckas i rollen tror vi även att du har:

* högskoleutbildning inom relevant området exempelvis socionom
* Minst två (2) års erfarenhet inom den aktuella verksamheten som behovet avser
* Erfarenhet som enhetschef/handläggning inom det område man ska leda
* Minst tre års erfarenhet som chef med budget- och personalansvar
* God kännedom om lagstiftningen inom området som uppdraget avser



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på [email protected] Visa mindre

Enhetschef till LSS

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med? Avesta kommuns... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med?

Avesta kommuns arbetsmarknadsenhet (AME) ska organisatoriskt övergå till Socialtjänsten. I enheten arbete & sysselsättning kommer, förutom AME, daglig verksamhet (LSS) och daglig sysselsättning (SOL) ingå. Enhetens mål är att med deltagarens/brukarens delaktighet ge stöd som skapar meningsfull sysselsättning. För en del av målgruppen är målet även egen försörjning.

Om erforderliga beslut fattas söker vi en utvecklingsinriktad och lösningsfokuserad ledare som vill vara med och bygga upp verksamheten tillsammans med oss. Vi går en spännande resa tillmötes och vill dela den med dig som med klarsynt blick kan se och parera de fallgropar som kommer i vår väg, utan att förlora fokus på de möjligheter som en sammanslagning av arbetsmarknadsenheten och daglig verksamhet kommer att innebära.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som enhetschef är innehållsrikt och meningsfullt. I uppdraget ingår att bygga upp, leda, utveckla och följa upp verksamheten vad gäller kvalitet, personal, arbetsmiljö samt ekonomisk uppföljning med ansvar för budget. Du ingår i socialtjänstens ledningsgrupp där vi vill att du är aktiv och bidrar med förslag på nya idéer och kreativa lösningar.

Arbete & sysselsättning är en helt ny enhet, en viktig arbetsuppgift blir därför att forma verksamheten tillsammans med medarbetarna. Gemensamma nämnare mellan verksamheterna men också skillnader behöver identifieras. I arbetsuppgifterna ingår att skapa en tydlighet på enheten, allt ifrån att mål ska bli tydliga och kända för alla, till att enhetens rutiner blir tydliga. Du leder och organiserar arbetet och skapar förutsättningar för lärande kollegier emellan, för att det som varit två enheter nu blir en.

I rollen som enhetschef för arbete & sysselsättning kommer du att ha många kontaktytor både internt och extern, lokalt och regionalt. Det är av största vikt att du trivs med att arbete i nätverk/samverkan och att du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har lätt för att knyta nya kontakter och tycker om att hålla i presentationer.

Vi har förväntningar på dig men skapar också förutsättningar för att du ska lyckas med ditt uppdrag. På förvaltningen finns ledarstöd avseende ekonomi och du kommer ha stöd av arbetsledare i det dagliga arbetet. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling för dig som är chef, så att du ska få så bra förutsättningar som möjligt. Vi vill att du ska få kunskapsutveckling och känna dig trygg i ditt ledarskap.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett genuint intresse för att verkligen göra skillnad i människors liv. Du har tidigare arbetat i ledande funktion och med människor i behov av stöd och utveckling. Du drivs av utvecklingsfrågor och din förmåga till nytänkande kommer vara av stor vikt för hur vår verksamhet utvecklas i praktiken. En viktig aspekt är den digitala utvecklingen.

Vi vill att du leder och utvecklar verksamheten genom ett tryggt och kommunikativt ledarskap. Du har ett coachande och lösningsfokuserat förhållningssätt och ett ledarskap som präglas av nyfikenhet, omtanke och tydlighet. Din förmåga att motivera och inkludera skapar ett aktivt medarbetarskap och ett arbetsklimat som präglas av vi-känsla i alla led.

Rollen är komplex och alla pusselbitar kommer inte vara på plats när du tillträder tjänsten. Du behöver därför ha förmåga att organisera och strukturera arbetet för att skapa resultat och tydlighet för alla. Såväl din goda samarbetsförmåga som din förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat kommer vara till stor nytta i den här tjänsten.

Övriga kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning
• Tidigare erfarenhet av arbete i ledande funktion
• Handikapprätt/socialrätt (om du inte har den idag måste du vara villig att läsa in den)
• Kunskap om arbetsmarknadspolitiska processer och anställningar
• Utbildning i lösningsfokuserat arbetssätt är meriterande
• B-körkort, då du behöver kunna köra bil i tjänsten.

Målgrupperna för de verksamheter som arbete & sysselsättning kommer möta skiljer sig åt, det är därför viktigt för oss att du har intresse och helst grundläggande kunskap om båda. Vi vill att du redan idag har erfarenhet av LSS eller av att arbeta med arbetsmarknadsåtgärder, har du båda delarna är det ett stort plus.


ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre