Lediga jobb som Ekonomikontorist i Avesta

Se lediga jobb som Ekonomikontorist i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Ekonom | Weir Minerals | Avesta

Ansök    Jul 27    Manpower AB    Ekonomikontorist
Om företaget: Weir Minerals en världsledande tillverkare av produkter för gruvdrift och mineralbearbetning. I produktsortimentet ingår pumpar, hydrocykloner, ventiler, krossar, siktar, gummiprodukter, motorhyllor och kvarninfodringar mm. Engagemanget slutar inte vid leverans av produkter kunden erbjudes även ett globalt service- och supportnätverk. Är du en noggrann och självgående person som drivs av att få ta eget ansvar? Har du dessutom tidigare job... Visa mer
Om företaget:

Weir Minerals en världsledande tillverkare av produkter för gruvdrift och mineralbearbetning. I produktsortimentet ingår pumpar, hydrocykloner, ventiler, krossar, siktar, gummiprodukter, motorhyllor och kvarninfodringar mm. Engagemanget slutar inte vid leverans av produkter kunden erbjudes även ett globalt service- och supportnätverk.

Är du en noggrann och självgående person som drivs av att få ta eget ansvar? Har du dessutom tidigare jobbat som ekonom och är på jakt efter en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som ekonom hos en vår kund Weir Minerals i Avesta. Du kommer att få arbeta i en bred roll i ett stort globalt företaget inom tillverkningsindustrin. Låter det intressant? Varmt välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter

I rollen som Ekonom hos Weir Minerals kommer du att jobba självständigt på deras kontor i Avesta. Jobbet bjuder på varierande arbetsuppgifter där du främst kommer att ha ett övergripande ansvar för ekonomin på företaget som omfattar att arbeta med hela redovisningsprocessen, månatliga avstämningar, fakturering och den löpande bokföringen. Utöver den ekonomiska delen av ditt arbete kommer du vara kontorsansvarig på Avestakontoret. Arbetet innebär daglig kontakt med kontoren utanför Sverige och då är det engelska som du kommunicerar på till dina kollegor.


Mer detaljerat kommer du att

* hantera och godkänna banktransaktioner
* ansvara för kontroll, insamling och bokföring av företagskostnader
* övervaka personalförmåner, tidrapportering och övriga personalutgifter
* granska och verifiera företagets redovisning
* göra månatliga avstämningar.


Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund Weir Minerals. Det här är ett konslutuppdrag på 6 månander, med om både du och kund är nöjda med samarbetet finns möjlighet till förlägning och vidare anställning hos kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara på vanliga kontorstider.


Den vi söker
Till den här rollen söker vi dig som är kommunikativ, driven och nyfiken. För att lyckas med arbetet krävs det att du är noggrann i ditt sätt att jobba samt är van att arbeta i en självständig roll och att ta egna initiativ. I övrigt behöver du ha en utbildning inom ekonomi alternativt en längre erfarenhet av att arbeta med ekonomi, ekonomistyrning och redovisning.


Mer specifikt söker vi dig som

* har fullständig gymnasieexamen
* har minst en kandidatexamen inom ekonomi alternativt har en längre erfarenhet av arbete inom ekonomi
* har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och på engelska
* har B-körkort
* har mycket goda kunskaper i Excel.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig konsultchef Jenny Filipsson [email protected] Visa mindre

AB Karl Hedin söker en ekonomi & råvaruadministratör

Om oss AB Karl Hedin är en familjeägd sågverks- och handelskoncern med verksamhet i Väst-/Mellansverige och Estland. Företaget grundades 1917 och har idag ca 1000 anställda och en omsättning på drygt 4,4 miljarder kronor. Produktionen är totalt cirka 700 000 m³sv, varav 180 000 m³ utgörs av hyvlade och bearbetade trävaror och cirka 78 000 m³ emballageprodukter. AB Karl Hedin har fem sågverk – två i Estland, tre i Sverige – samt sju träemballagefabriker. AB... Visa mer
Om oss
AB Karl Hedin är en familjeägd sågverks- och handelskoncern med verksamhet i Väst-/Mellansverige och Estland. Företaget grundades 1917 och har idag ca 1000 anställda och en omsättning på drygt 4,4 miljarder kronor. Produktionen är totalt cirka 700 000 m³sv, varav 180 000 m³ utgörs av hyvlade och bearbetade trävaror och cirka 78 000 m³ emballageprodukter.
AB Karl Hedin har fem sågverk – två i Estland, tre i Sverige – samt sju träemballagefabriker. AB Karl Hedin Råvara förser företagets sågverk och emballage i Sverige med råvara. AB Karl Hedin Bygghandel är en väletablerad bygg- och industrihandelskedja med försäljningsställen på ett 40-tal orter i Väst-/Mellansverige som omsätter ca 3 miljarder kronor.





Dina arbetsuppgifter
Till råvaruorganisationen i Krylbo rekryterar vi nu en ekonomi & råvaruadministratör. I rollen kommer du arbeta med bokföring av fakturor, löpande fakturering/avräkning, in- & utbetalningar, kundreskontra samt löpande virkesadministration. Arbetet inkluderar också till viss del manuell integration mellan olika systemen. Månadsvis sammanställs diverse rapporter som du är en del i att ta fram. Kommunikation, både intern och extern, är också vanligt förekommande i tjänsten.

Du kommer ha en funktion där arbetet mest består av administrativa arbetsuppgifter men som även ger utrymme att vara med i framtida projekt där förbättring och nytänkande är ett starkt ledord. Rollen är perfekt för dig som vill lära dig branschen samt utvecklas inom området.

Tjänstgöringsort är Krylbo.


Din profil
För att lyckas och bli framgångsrik i rollen tycker du om att ha många olika och varierande uppgifter samtidigt som en del av arbetet består av rutinmässiga uppgifter. Du är driven och lösningsorienterad i ditt arbetssätt och som person utstrålar du öppenhet och trivs med att arbeta tillsammans med andra. För att passa i rollen ser vi att du har minst ett par års erfarenhet av liknande administrativt arbete och det är meriterande om du har branscherfarenhet. Då arbetsdagarna är varierande och ingen dag är den andra lik värdesätter vi att du är flexibel och samtidigt ser struktur som en viktig del av dig vardag. Vidare är du kommunikativ med god förmåga att skapa och bibehålla goda kontakter, både internt och externt, därav är svenska i tal och skrift ett krav.

Vi förutsätter att du har god datavana och tidigare affärssystemerfarenhet.



Ansökan
AB Karl Hedin samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Eriksson Viberg via mail: [email protected] eller tfn: 0733-51 27 65. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför via www.clockworkpersonal.se snarast möjligt, dock senast den 22 februari. Visa mindre