Lediga jobb som Ekonomiassistent i Avesta

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent till Hantverksdesign i Avesta

Om företaget Hantverksdesign är ett premium företag i byggbranschen med eget finsnickeri. Vi utför total- och delentreprenader till privatpersoner samt egna större nyproduktioner med fokus på Storstockholmsområdet. Vi har hjälpt många att förvandla sitt hem till ett drömboende som de har svårt att lämna. Alla våra medarbetare, projektledare, byggnadsarbetare, montörer, snickeripersonal och administration har stor erfarenhet av bygg och inredning där resul... Visa mer
Om företaget
Hantverksdesign är ett premium företag i byggbranschen med eget finsnickeri. Vi utför total- och delentreprenader till privatpersoner samt egna större nyproduktioner med fokus på Storstockholmsområdet. Vi har hjälpt många att förvandla sitt hem till ett drömboende som de har svårt att lämna.

Alla våra medarbetare, projektledare, byggnadsarbetare, montörer, snickeripersonal och administration har stor erfarenhet av bygg och inredning där resultatet och kvaliteten styr vårt arbete. Projekten ska flyta enkelt och smidigt och vi ger aldrig avkall på kvaliteten och arbetsmiljön.

Huvudkontor och finsnickeri finns i Avesta, vår utställningslokal och tillika Stockholmskontor finns i Danderyd. Vi är idag 35 anställda och jobbar tätt med våra utvalda underentreprenörer som uppgår till över 100 personer.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på Hantverksdesign kommer du att arbeta med varierande uppgifter inom ekonomi och administration. Arbetsuppgifterna inom ekonomi innefattar främst löpande bokföring, hantering av inbetalningar/betalningar, utläggsredovisning samt leverantörsfakturor.

Utöver det arbetar du med administrativa uppgifter såsom att beställa kontorsmaterial, hämta paket, beställa ID06-kort för byggprojekt samt att uppdatera och underhålla företagets interna system och register. Sedvanlig administration som arkivering, posthantering och ta emot inkommande samtal på växeln förekommer i rollen.

Arbetet är förlagt till dagtid och placeringsorten är Avesta.

Tjänsten är ett vikariat och pågår under 18 månader. För rätt person finns det goda möjligheter till en tillsvidareanställning hos Hantverksdesign vid vikariatets slut.


Din profil
Är du en flexibel och lösningsorienterad person som älskar att ta egna initiativ och göra det där lilla extra? Då kan rollen som ekonomiassistent hos Hantverksdesign vara ditt nästa steg! Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat familjeföretag som sätter kvalitet och kundnöjdhet i första rummet.

Vi ser gärna att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi, administration eller liknande. Har du dessutom erfarenhet från byggbranschen eller tidigare arbete inom ekonomi är det meriterande, men inte ett krav.

Vi söker dig som är lyhörd, plikttrogen och som snabbt kan anpassa dig till nya situationer. Vi värdesätter ditt genuina intresse för att hjälpa företaget att växa och utvecklas.

Hos oss får du möjligheten att växa, både i din roll och tillsammans med företaget. Välkommen att bli en del av Hantverksdesign!


Ansökan
Känner du igen dig i profilen? Tveka då inte att kontakta mig, Fredrik Öhman på 070-821 53 30 eller via mail [email protected].

Hantverksdesign samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering och du ansöker till tjänsten via vår hemsida www.clockworkpersonal.se. Sista ansökningsdag är 2024-09-06. Visa mindre

Rådgivare ekonomi

Ansök    Jul 5    Netjobs Group AB    Ekonomiassistent
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/radgivare-ekonomi-11. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/radgivare-ekonomi-11. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Assistent ekonomi, Redovisningsavdelningen

Ansök    Dec 1    REGION DALARNA    Ekonomiassistent
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Redovisningsavdelningen inom central förvaltning hanterar löpande redovisning för alla regionens verksamheter. Redovisningsavdelningen är idag indelad i tre team samt ekonomienhetens systemförvaltning. Teamen hanterar leverantörsfakturor, löpande bokföring inkl kundfakturor samt vårdavg... Visa mer
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

Redovisningsavdelningen inom central förvaltning hanterar löpande redovisning för alla regionens verksamheter. Redovisningsavdelningen är idag indelad i tre team samt ekonomienhetens systemförvaltning. Teamen hanterar leverantörsfakturor, löpande bokföring inkl kundfakturor samt vårdavgifter och -försäljning. Teamen har varsin teamledare som ansvarig för det löpande arbetet, dock utan direkt personalansvar.


Assistent ekonomi, Redovisningsavdelningen

Arbetsuppgifter

Redovisningsavdelningens team för vårdköp och vårdförsäljning arbetar inom ett brett område.
Vi hanterar leverantörsfakturor avseende köpt vård, patienthotell, privata vårdgivare och asylsökandes sjukvård. Viss statistik och uppföljning förekommer. Vi hanterar dessutom regelverket runt patientavgifter och har tät kontakt med befolkningen i avgiftsfrågor, vilket innebär att vi även arbetar i kundreskontran.

Övrig information

Kvalifikationer

Vi söker dig om har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och erfarenhet av kvalificerad redovisning, alternativt ekonomisk högskoleutbildning.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel och självständigt kan se utvecklingsområden inom redovisningsarbetet. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att arbeta i grupp. Vidare är du noggrann och serviceinriktad. Du är en person som tar ansvar, agerar professionellt och har en positiv attityd. Du har förmåga att prioritera och kan hantera flera olika arbetsuppgifter.
I arbetsuppgifterna ingår kontakt med patienter i betydande omfattning, varför det är viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk. Erfarenhet från kundtjänst eller liknande är meriterande.
Du bör också behärska engelska i tal och skrift.
B-körkort är önskvärt.

Ansökan

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer. Visa mindre

Ekonomi och råvaruadministratör till AB Karl Hedin

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
AB Karl Hedin är ett familjeägt företag inom sågverk, emballage och bygghandel med ca 1000 anställda och en omsättning på 7 miljarder kronor. Det gör AB Karl Hedin till en av Sveriges ledande privatägda verksamheter inom områdena och det är vi stolta över. Vi vill stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och brett utbud. Och vi blir lika stolta varje gång våra kunder bekräftar det.

Dina arbetsuppgifter
Vill du få möjlighet att arbeta hos ett familjärt och växande företag? Vi söker nu en ekonomi & råvaruadministratör till AB Karl Hedin råvaruorganisation i Krylbo.

I tjänsten som ekonomi & råvaruadministratör kommer du arbeta med registrering och bokföring av fakturor, löpande fakturering/avräkning, in- & utbetalningar, kundreskontra samt löpande virkesadministration. Arbetet innebär till viss del manuell integration mellan olika systemen och du kommer även ansvara för att sammanställa diverse olika rapporter.

I tjänsten kommer du ha stora kontaktytor, både internt och externt. Du sköter den dagliga administrationen inom området och har möjlighet att delta i framtida projekt, där förbättring och nytänkande är starka ledord.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med planerad start i augusti eller enligt överenskommelse och pågår t.o.m. 2024-08-31 med eventuell förlängning inom AB Karl Hedin. Tjänstgöringsort är Krylbo och arbetstiderna är kl.07:00-16:00.

Din profil
Vi söker dig som vill lära dig branschen samt utvecklas inom ekonomi. Kanske har du en avklarad utbildning inom ekonomi och vill få testa dina teoretiska kunskaper i praktiken eller så har du några års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete. Du besitter god datavana och om du har tidigare erfarenhet från branschen är det meriterande.
För det här uppdraget kommer dina personliga egenskaper ha stor betydelse. Som person utstrålar du öppenhet och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du trivs i en miljö där du får ha många olika och varierande arbetsuppgifter, samtidigt som en del av arbetet består av rutinmässiga uppgifter.

Vidare är du är driven och lösningsorienterad i ditt arbetssätt. Då arbetsdagarna är varierande och ingen dag är den andra lik värdesätter vi att du är flexibel och samtidigt ser struktur som en viktig del av din vardag, eftersom du kommer att arbeta med snäva deadlines. Du är kommunikativ med god förmåga att skapa och bibehålla goda kontakter, både internt och externt, därav är svenska i tal och skrift ett krav.

Ansökan
AB Karl Hedin samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Fredrik Öhman via mail: [email protected] eller tfn: 070-8215330. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför via www.clockworkpersonal.se snarast möjligt, dock senast den 5 juni. Visa mindre

Ekonomer sökes till kommande uppdrag

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Börjar du känna att det snart är dags för nya utmaningar i arbetslivet? Känner du att du sitter på massor av potential som du inte får ta vara på? Vill du rivstarta 2024 i en ny roll på ett nytt företag? Då tycker vi att du ska läsa mer, för kanske är det tillsammans med oss du vågar ta steget mot något nytt!

Vi på Clockwork arbetar tillsammans med många spännande företag inom flera olika branscher, där vi märker av en ökad efterfrågan av kompetenta och härliga personer inom ekonomiområdet. Därför söker vi nu ekonomer för kommande behov hos våra kunder. Arbetsuppgifterna varierar såklart beroende på kund och uppdrag, men vanligt är att tjänsterna omfattar budgetering, ekonomisk planering, fakturering, redovisning och revision. Uppdragslängd varierar utifrån kund och uppdrag.

Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning/högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och arbete i affärssystem i någon form. Utifrån uppdrag varierar de personliga egenskaper som krävs, men generellt tror vi att det är viktigt att du är flexibel, har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter samt kan driva ditt eget arbete framåt på ett framgångsrikt sätt.

Självklart är du detaljorienterad, arbetar strukturerat och lämnar ingenting åt slumpen. Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Det är inte alls ovanligt att våra konsulter blir anställda hos kundföretaget och många av våra uppdrag är långsiktiga.

Ansökan
Vill du tillsammans med oss på Clockwork ta nya steg i karriären? Då vill vi gärna veta mer om dig! Skicka in din ansökan på vår hemsida www.clockworkpeople.se innan sista ansökningsdag 2024-02-23.

Du får gärna lyfta i din ansökan hur din tillgänglighet ser ut. Detta är en proaktiv annons för kommande uppdrag vilket innebär att vi kommer göra urval utifrån behov. Vid funderingar kontakta Fredrik Öhman på [email protected] eller 070-821 53 30. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Löne- och ekonomiassistent till Västanhede Trafik

Västanhede Trafik AB – När resan är lika viktig som målet Vi växer och söker nu en löne- och ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning – är du vår nästa medarbetare? Om tjänsten Vi söker en löne- och ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning i Avesta. Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara inom löneberedning/löneadministration cirka 50% samt redovisning cirka 50%. Du kommer att ingå i ett team på 5-6 personer som du har ett nära samarbete med. Tjän... Visa mer
Västanhede Trafik AB – När resan är lika viktig som målet
Vi växer och söker nu en löne- och ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning – är du vår nästa medarbetare?
Om tjänsten
Vi söker en löne- och ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning i Avesta. Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara inom löneberedning/löneadministration cirka 50% samt redovisning cirka 50%. Du kommer att ingå i ett team på 5-6 personer som du har ett nära samarbete med. Tjänsten är heltid och du startar med en provanställning, stationeringsorten är Avesta och tillträde är omgående. Lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom lön och/eller redovisning, gärna från en yrkeshögskola, eller dig som har jobbat ett par år med löneadministration och/eller redovisning. Det är meriterande om du har arbetat i Visma Administration, Visma lön samt har goda kunskaper i Excel. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga men även presterar väl på egen hand, har din dator som ditt främsta arbetsverktyg och har ett flexibelt arbetssätt. Vi värdesätter dina personliga egenskaper likväl som dina kompetensområden, det ska kännas rätt både för oss och för dig.


Rekryteringsprocess och ansökan
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår ekonomichef Mari Norén på [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan med både CV och personligt brev!
Maila din ansökan till [email protected]


Västanhede Trafik AB
Västanhede Trafik AB tillhandahåller persontrafik med buss. Vi tänker att resa ska vara en självklarhet för alla! Och att resa tillsammans i buss är ekonomiskt, trevligt, miljö- och klimatsmart!
Vår vision är att vi kollektivt ska transportera resenärer på ett så bra, smidigt, ekonomisk, miljömässigt och säkert sätt, att vi i det dagliga livet för alla resenärer blir det självklara valet.
Västanhede Trafik AB har två segment för att tillhandahålla resor kollektivt. Kollektivtrafik som är upphandlad och samhällsfinansierad ”Vår resa är din resa!” utgör cirka 60% av bolagets verksamhet idag.
Beställningstrafik ”När resan är lika viktig som målet!” utgör ca 40% av bolagets verksamhet. Västanhede Trafik är aktivt i flera regioner - Dalarna, Västmanland, Närke, Gästrikland, Uppland samt Stockholm och befinner sig i en expansiv fas.
Västanhede Trafik ingår i en koncern där moderbolaget är Västanhede Holding AB. I koncernen finns även biluthyrning, bilverkstad för personbilar och tunga fordon samt biltvätt. Koncernen har idag cirka 350 anställda och huvudkontoret är i Avesta. Visa mindre

Nu söker vi Ekonomiadministratörer för kommande uppdrag

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?

Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker Ekonomiadministratörer till kommande uppdrag hos våra kunder i Avesta med omnejd. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kund. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är fakturering, bokföring, skattefrågor, statistik och transaktioner. Beroende på uppdrag kan du antingen komma att assistera andra ekonomer på ekonomiavdelningen eller ansvara för egna uppgifter. Din vardag kan även bestå av lönehantering, arbetsgivaravgifter samt kontakt med kunder och leverantörer.

Längden på uppdragen samt arbetstider kan variera beroende på kund.

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi/redovisning/administration, gärna i kombination med eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god förståelse för ekonomi, förstår sammanhang samt drivs av analys- samt förbättringsarbete. Du är en van användare av Officepaketet, främst Excel. Ange gärna i din ansökan om du besitter andra systemkunskaper.

För att lyckas och trivas i tjänsten krävs struktur, hög servicenivå och en förmåga att leda sig själv. Du har ett noggrant förhållningssätt och lämnar inget åt slumpen. Det här är ett jobb för dig som trivs med ett administrativt arbete. I vissa uppdrag kommer du ha internationella kontaktytor, vilket kräver att du talar och skriver på både svenska och engelska.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Ekonom via Jefferson Wells i Avesta

Ansök    Dec 27    Experis AB    Ekonomiassistent
Har du tidigare jobbat som ekonom och vill vidare i din karriär? Är du dessutom en noggrann och självgående person som drivs av att få ta eget ansvar? Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som ekonom hos en av våra kunder i Avesta. Du kommer att få arbeta i en bred roll i ett världsledande företaget inom tillverkningsindustrin med arbetsuppgifter inom både ekonomi och personal. Låter det intressant? Sök tjänsten redan idag! Om företaget: ... Visa mer
Har du tidigare jobbat som ekonom och vill vidare i din karriär? Är du dessutom en noggrann och självgående person som drivs av att få ta eget ansvar? Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som ekonom hos en av våra kunder i Avesta. Du kommer att få arbeta i en bred roll i ett världsledande företaget inom tillverkningsindustrin med arbetsuppgifter inom både ekonomi och personal. Låter det intressant? Sök tjänsten redan idag!

Om företaget:

Företaget är en världsledande tillverkare av produkter för gruvdrift och mineralbearbetning. I produktsortimentet ingår pumpar, hydrocykloner, ventiler, krossar, siktar, gummiprodukter, motorhyllor och kvarninfodringar mm. Engagemanget slutar inte vid leverans av produkter kunden erbjudes även ett globalt service- och supportnätverk.



Om jobbet som ekonom

Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara på vanliga kontorstider. Det kommer finnas möjlighet till flex samt hemarbete, men kunden vill att man är på kontoret större del av veckan. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med hela redovisningsprocessen samt månatliga avstämningar. Utöver den ekonomiska delen av ditt arbete kommer du hantera personalfrågor, arbeta med marketing, HRC samt vara kontorsansvarig på Avestakontoret. Arbetet innebär daglig kontakt med kontoren utanför Sverige och då är det engelska som du kommunicerar med till dina kollegor.

Mer detaljerat kommer du att

* hantera och godkänna banktransaktioner
* ansvara för kontroll, insamling och bokföring av företagskostnader
* övervaka personalförmåner, tidrapportering och övriga personalutgifter
* granska och verifiera företagets redovisning
* göra månatliga avstämningar.
* personalfrågor



Den vi söker

Till den här rollen söker vi dig som är kommunikativ, driven och nyfiken. För att lyckas med arbetet krävs det att du är noggrann i ditt sätt att jobba. I övrigt behöver du ha en utbildning inom ekonomi alternativt en längre erfarenhet av att arbeta med ekonomi, ekonomistyrning och redovisning.



Mer specifikt söker vi dig som

* har fullständig gymnasieexamen
* har minst en kandidatexamen inom ekonomi alternativt har en längre erfarenhet av arbete inom ekonomi
* har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och på engelska
* har B-körkort
* har mycket goda kunskaper i Excel.



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på [email protected] Visa mindre

Ledigt jobb som ekonom i Avesta

Ansök    Dec 3    Manpower AB    Ekonomiassistent
Är du en noggrann, självgående och ansvarsfull person som drivs av att få ta eget ansvar och möjligheten att utvecklas i din yrkesroll? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som Ekonom via Manpower något för dig! Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Om före... Visa mer
Är du en noggrann, självgående och ansvarsfull person som drivs av att få ta eget ansvar och möjligheten att utvecklas i din yrkesroll? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som Ekonom via Manpower något för dig!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund.

Om företaget:

Företaget är en världsledande tillverkare av produkter för gruvdrift och mineralbearbetning. I produktsortimentet ingår pumpar, hydrocykloner, ventiler, krossar, siktar, gummiprodukter, motorhyllor och kvarninfodringar mm. Engagemanget slutar inte vid leverans av produkter kunden erbjudes även ett globalt service- och supportnätverk.



Att jobba som Ekonom för Manpower:

Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara på vanliga kontorstider. Det kommer finnas möjlighet till flex samt hemarbete, men kunden vill att man är på kontoret större del av veckan. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med hela redovisningsprocessen samt månatliga avstämningar. Utöver den ekonomiska delen av ditt arbete kommer du hantera personalfrågor, arbeta med marketing, HRC samt vara kontorsansvarig på Avestakontoret. Arbetet innebär daglig kontakt med kontoren utanför Sverige och då är det engelska som du kommunicerar med till dina kollegor.



Mer detaljerat kommer du att

* hantera och godkänna banktransaktioner

* ansvara för kontroll, insamling och bokföring av företagskostnader

* övervaka personalförmåner, tidrapportering och övriga personalutgifter

* granska och verifiera företagets redovisning

* göra månatliga avstämningar.

* personalfrågor



Den vi söker

Till den här rollen söker vi dig som är kommunikativ, driven och nyfiken. För att lyckas med arbetet krävs det att du är noggrann i ditt sätt att jobba. I övrigt behöver du ha en utbildning inom ekonomi alternativt en längre erfarenhet av att arbeta med ekonomi, ekonomistyrning och redovisning.



Mer specifikt söker vi dig som

* har fullständig gymnasieexamen

* har minst en kandidatexamen inom ekonomi alternativt har en längre erfarenhet av arbete inom ekonomi

* har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och på engelska

* har B-körkort

* har mycket goda kunskaper i Excel.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Ekström på telefonnummer: 023-705549 eller via e-post: [email protected]

Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.



Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Ekonom till Avesta kommun

Ansök    Okt 12    Avesta kommun    Ekonomiassistent
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Avesta kommuns centrala ekonomienhet ansvarar för kommunens styrprocess, de... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Avesta kommuns centrala ekonomienhet ansvarar för kommunens styrprocess, det vill säga planering, budget och uppföljning. Vi arbetar också med sedvanliga aktiviteter i ekonomiprocessen som kundfakturering, leverantörsbetalningar och likvidhantering. Tillsammans arbetar vi med att samordna processer som gör att kommunen lever upptill kraven på god intern styrning och kontroll.

Vi är inne i ett spännande förändrings- och utvecklingsarbete där vi utvecklar vår digitala förmåga ytterligare. Vi står också inför en generationsväxling på enheten, vilket innebär att det finns stora möjligheter att vara med och utveckla verksamheten.

Nu söker vi en ekonom för ett vikariat, som vill vara med och kvalitetssäkra och utveckla enheten tillsammans med oss. Är du den vi söker?

ARBETSUPPGIFTER
Ekonomiavdelningens uppgift är att samordna kommunens ekonomihantering samt att fungera som stöd i olika ekonomiska frågor. Avdelningen består av ekonomi, redovisning och upphandling. Som vikarierande ekonom har du som huvudsaklig arbetsuppgift att samordna kundprocessen, med särskilt ansvar för kundreskontra. Utöver detta kommer din roll även omfatta vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning som bland annat:

• Leverantörsreskontra
• Avstämningar
• Löpande redovisning

Vi använder Agresso/Unit4 ERP som ekonomisystem samt flertalet andra digitala system för att sammanställa ekonomisk information.

Avesta kommun är i ett skede där vi går emot en mer digital och automatiserad hantering av olika processer och där kommer du att ha en viktig funktion att fylla genom medverkan i olika utvecklings-projekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd gymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, administration eller annan erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I den här tjänsten behöver du ha praktisk erfarenhet av ekonomiarbetet. God kompetens i Excel och systemförståelse är ett krav. För att bäst möta kraven i tjänsten behöver du även ett intresse för digitala processer och vara utvecklingsinriktad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och söker dig som är noggrann, ansvarsfull och är trygg i din yrkesroll. Vi vill att du har en förmåga att inta ett helhetsperspektiv, likväl en god analytisk förmåga för att kunna bedöma och värdera ekonomisk information.

Då du kommer samarbeta med andra människor inom olika verksamhetsområden är det viktigt att du är tillmötesgående samt har en förmåga att samarbeta och vilja att hjälpa andra. Som ekonom är det viktigt att du kan strukturera och organisera arbetet effektivt. Rollen innebär att du är självgående och på ett kvalitetsmedvetet sätt kan driva dina processer framåt inom givna tidsramar.

Övrigt meriterande för tjänsten:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, helst med redovisningsinriktning,
alternativt certifierad redovisningskonsult
• Erfarenhet av ekonomiskt arbete i en politiskt styrd organisation
• Arbete med utveckling av olika ekonomiprocesser

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Ekonomiassistent, Redovisningsavdelningen i Avesta

Ansök    Jan 18    REGION DALARNA    Ekonomiassistent
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna! ARBETSBESKRIVNING Redovisningsavdelningens team för vårdköp och vårdförsäljning arbetar inom ett brett område. Vi hanterar leverantörsfakturor avseende köpt vård, patienthotell, privata vårdgivare och asylsökandes sjukvård. Viss statistik och uppföljning förekommer. Vi hanterar dessutom regelverket runt patientavgifter ... Visa mer
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

ARBETSBESKRIVNING

Redovisningsavdelningens team för vårdköp och vårdförsäljning arbetar inom ett brett område. Vi hanterar leverantörsfakturor avseende köpt vård, patienthotell, privata vårdgivare och asylsökandes sjukvård. Viss statistik och uppföljning förekommer.
Vi hanterar dessutom regelverket runt patientavgifter och har tät kontakt med befolkningen i avgiftsfrågor, vilket innebär att vi även arbetar i kundreskontran.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig om har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och erfarenhet av kvalificerad redovisning, alternativt ekonomisk högskoleutbildning. Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel och självständigt kan se utvecklingsområden inom redovisningsarbetet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är en person som tar ansvar, agerar professionellt och har en positiv attityd. Du är noggrann och serviceinriktad. Du kan hantera flera olika arbetsuppgifter och har förmåga att prioritera.
I arbetsuppgifterna ingår kontakt med patienter i betydande omfattning, varför det är viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk.
Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att arbeta i grupp.
Erfarenhet från kundtjänst eller liknande är meriterande. Du bör också behärska engelska i tal och skrift. B-körkort är önskvärt.

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Visa mindre

Ekonomiadministratör på deltid till Web IT Solutions

Ansök    Nov 2    Academic Work    Ekonomiassistent
I denna tjänst som ekonomiadministratör hos Web IT Solutions får du möjligheten att både bredda och vässa dina praktiska kunskaper inom ekonomi och administration! Vi söker dig som studerar ekonomi och vill ta chansen att samla på dig meriterande erfarenhet till din framtida karriär! Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Vi söker nu en ekonomiadministratör som ska komma in och hjälpa till i företaget ca 10 timmar i veckan. Här är de... Visa mer
I denna tjänst som ekonomiadministratör hos Web IT Solutions får du möjligheten att både bredda och vässa dina praktiska kunskaper inom ekonomi och administration! Vi söker dig som studerar ekonomi och vill ta chansen att samla på dig meriterande erfarenhet till din framtida karriär! Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en ekonomiadministratör som ska komma in och hjälpa till i företaget ca 10 timmar i veckan. Här är det perfekta deltidsjobbet för dig som studerar då arbetet är flexibelt. Ditt schema läggs tillsammans med ansvarig på företaget och du kan således vara med och påverka hur du vill arbeta vecka för vecka.

Hos Web IT Solutions blir du en del av ett sammansvetsat och familjärt team där stämningen beskrivs som härlig och öppen. Första månaden kommer du att få arbeta tillsammans med en mer erfaren kollega för att komma in i arbetsuppgifterna för att på sikt arbeta mer självgående.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos WebIT Solutions. Uppdraget kommer att påbörjas i december på deltid och sträcka sig ca 1 år framåt.

Du erbjuds


* Ett meriterande extrajobb vid sidan av dina studier
* En möjlighet till praktisk arbetslivserfarenhet
* En dedikerad konsultchef från Academic Work som guidar och hjälper dig under hela anställningen samt med dina framtida mål inom arbetslivet


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du få den introduktion som behövs för att komma in i arbetsuppgifterna och systemen företaget arbetar i. Du kommer erbjudas varierade arbetsuppgifter inom ekonomi och administration såsom:


* Löpande bokföring
* Kund- och leverantörsreskontra
* Enklare fakturering
* Återkommande avtalsfakturering


VI SÖKER DIG SOM
* Studerar minst 50% på högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av dina studier, med fördel studerar du en ekonomirelaterad utbildning


* Har goda kunskaper i svenska och engelska då arbetsuppgifterna kräver god förmåga i båda språken


Som person är du:


* Initiativtagande
* Självgående
* Strukturerad


Övrig information


* Start: December
* Omfattning: Deltid, ca 10 h/vecka
* Placering: Avesta
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Web IT Solutions önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
”För oss är det viktigt att det svåra ska bli lätt, att det som känns ogripbart ska bli hanterbart och framförallt att det som är möjligt ska bli verkligt.”

Målet med Web IT Solutions verksamhet är att ge små och medelstora företag samma möjligheter till att använda IT på ett optimalt och kostnadseffektivt sätt som de stora företagen med egna IT-avdelningar. Genom en bred tjänsteportfölj, erkänd kompetens och mångårig erfarenhet kan Web IT Solutions bli kundens egen ”IT-avdelning".

Läs mer om Web IT Solutions här! Visa mindre

Redovisningsassistent, Redovisningsavdelningen i Avesta

Ansök    Dec 11    Region Dalarna    Ekonomiassistent
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna! ARBETSBESKRIVNING Vårt team för vårdköp och vårdförsäljning arbetar inom ett brett område. Vi hanterar leverantörsfakturor avseende köpt vård, patienthotell, privata vårdgivare och asylsökandes sjukvård. Viss statistik och uppföljning förekommer. Vi hanterar dessutom regelverket runt patientavgifter och har tät kontakt ... Visa mer
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

ARBETSBESKRIVNING

Vårt team för vårdköp och vårdförsäljning arbetar inom ett brett område. Vi hanterar leverantörsfakturor avseende köpt vård, patienthotell, privata vårdgivare och asylsökandes sjukvård. Viss statistik och uppföljning förekommer. Vi hanterar dessutom regelverket runt patientavgifter och har tät kontakt med befolkningen i avgiftsfrågor, vilket innebär att vi även arbetar i kundreskontran. Vi handlägger inkassoärenden via extern leverantör.

Redovisningsavdelningen inom central förvaltning hanterar löpande redovisning för alla regionens verksamheter. Redovisningsavdelningen är idag indelad i tre team samt ekonomienhetens systemförvaltning. Teamen hanterar leverantörsfakturor, löpande bokförning inkl kundfakturor samt vårdköp och vårdförsäljning. Teamen har varsin teamledare som ansvarig för det löpande arbetet, dock utan direkt personalansvar.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig om har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och erfarenhet av kvalificerad redovisning, alternativt ekonomisk högskoleutbildning. Du behöver ha goda kunskaper inom Office-paketet, i synnerhet Excel. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med patienter i betydande omfattning, varför det är viktigt att du är serviceinriktad , kommunikativ och pedagogisk samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från kundtjänst eller liknande är meriterande och B-körkort är önskvärt.

Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att arbeta i grupp. Du är en person som tar ansvar, är noggrann, agerar professionellt och har en positiv attityd. Du har förmåga att prioritera och hantera flera olika arbetsuppgifter samt kan se utvecklingsområden inom redovisningsarbetet.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Visa mindre

Ekonom till Avesta kommun

Ansök    Okt 8    Avesta kommun    Ekonomiassistent
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusand... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Det är något speciellt med Avesta!

Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. Vi ska bli 25 000 invånare och ha ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Avesta kommuns centrala ekonomienhet ansvarar för kommunens styrprocess, det vill säga planering, budget och uppföljning. Vi arbetar också med sedvanliga aktiviteter i ekonomiprocessen som kundfakturering, leverantörsbetalningar och likvidhantering.

Vi är inne i ett spännande förändrings- och utvecklingsarbete där vi utvecklar vår digitala förmåga ytterligare. Vi står också inför en generationsväxling på enheten, vilket innebär att det finns stora möjligheter att vara med och utveckla verksamheten.

Nu söker vi en ekonom som vill vara med och kvalitetssäkra och utveckla enheten tillsammans med oss. Är du den vi söker?


ARBETSUPPGIFTER
Ekonomiavdelningens uppgift är att samordna kommunens ekonomihantering samt att fungera som stöd i olika ekonomiska frågor. Avdelningen består av ekonomi, redovisning och upphandling. Tillsammans arbetar vi med att samordna processer som gör att kommunen lever upptill kraven på god intern styrning och kontroll.

I rollen som ekonom kommer du att vara ett strategiskt stöd till både förvaltningar och övriga verksamheter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av följande:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Ansvara för kundprocessen
• Löpande redovisning
• Avstämningar
• Medverka i utvecklingsprojekt
• I övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Vi använder Agresso/Unit4 ERP som ekonomisystem samt flertalet andra digitala system för att sammanställa ekonomisk information.

Avesta kommun är i ett skede där vi går emot en mer digital och automatiserad hantering av olika processer och där kommer du att ha en viktig funktion att fylla genom medverkan i olika utvecklings-projekt.



KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är noggrann, ansvarsfull och har ett sinne för siffror. Du är trygg i din yrkesroll och har mycket goda kunskaper inom redovisningsområdet. Vi ser gärna att du har en förmåga att inta ett helhetsperspektiv och har en god analytisk förmåga för att kunna bedöma och värdera ekonomisk information.

För att passa i rollen är det viktigt att du är tillmötesgående, har intresse och förmåga att hjälpa andra och är en lagspelare då du kommer samarbeta med andra människor inom olika verksamhetsområden. Du behöver kunna omvandla ekonomiska termer till ett språk som även icke-ekonomer förstår både i tal och skrift.

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, helst med redovisningsinriktning, certifierad redovisningskonsult eller annan erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I den här tjänsten behöver du ha praktisk erfarenhet av ekonomiarbetet, gärna i en politiskt styrd organisation. Har du också arbetat med utveckling av olika ekonomiprocesser ses detta som meriterande. God kompetens i Excel och systemförståelse är ett krav samt att du har ett intresse för digitala processer och är utvecklingsinriktad.

Som redovisningsekonom är det viktigt att du kan strukturera och organisera arbetet effektivt. Rollen innebär att du är självgående och på ett kvalitetsmedvetet sätt kan driva dina processer framåt inom givna tidsramar.




ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Redovisningsassistent , Redovisningsavdelningen i Avesta

Ansök    Jun 25    Region Dalarna    Ekonomiassistent
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna! ARBETSBESKRIVNING Redovisningsavdelningen inom central förvaltning hanterar löpande redovisning för alla regionens verksamheter. Redovisningsavdelningen är idag indelad i tre team samt ekonomienhetens systemförvaltning. Teamen hanterar leverantörsfakturor, löpande bokförning inkl kundfakturor samt vårdavgifter och -förs... Visa mer
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

ARBETSBESKRIVNING

Redovisningsavdelningen inom central förvaltning hanterar löpande redovisning för alla regionens verksamheter. Redovisningsavdelningen är idag indelad i tre team samt ekonomienhetens systemförvaltning. Teamen hanterar leverantörsfakturor, löpande bokförning inkl kundfakturor samt vårdavgifter och -försäljning. Teamen har varsin teamledare som ansvarig för det löpande arbetet, dock utan direkt personalansvar.

Redovisningsavdelningens team för vårdköp och vårdförsäljning arbetar inom ett brett område.
Vi hanterar leverantörsfakturor avseende köpt vård, patienthotell, privata vårdgivare och asylsökandes sjukvård.
Viss statistik och uppföljning förekommer.
Vi hanterar dessutom regelverket runt patientavgifter och har tät kontakt med befolkningen i avgiftsfrågor, vilket innebär att vi även arbetar i kundreskontran.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig om har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och erfarenhet av kvalificerad redovisning, alternativt ekonomisk högskoleutbildning.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel och självständigt kan se utvecklingsområden inom redovisningsarbetet.

Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att arbeta i grupp.
Vidare är du noggrann och serviceinriktad.
Du är en person som tar ansvar, agerar professionellt och har en positiv attityd. Du har förmåga att prioritera och kan hantera flera olika arbetsuppgifter.
I arbetsuppgifterna ingår kontakt med patienter i betydande omfattning, varför det är viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk. Erfarenhet från kundtjänst eller liknande är meriterande.

Du bör också behärska engelska i tal och skrift.
B-körkort är önskvärt.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Visa mindre