Lediga jobb som Biståndsbedömare m.fl. i Avesta

Se lediga jobb som Biståndsbedömare m.fl. i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare äldreomsorg sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare socialpsykiatri sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom socialpsykiatrin. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut enligt SoL om rätten till bistånd för personer med psykisk funktionsnedsättning. Även uppföljning av insatser är en del av arbetet. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare

???? Är du socionom och vill arbeta som Biståndshandläggare inom SoL? Talangbron söker nu en Biståndshandläggare SoL för ett spännande uppdrag i en kommun i Dalarna! Här får du arbeta inom omsorgsförvaltningen med handläggning av ärenden enligt SoL, bidra till rättssäker myndighetsutövning och göra skillnad i människors vardag. ???? Ditt uppdrag: • Handlägga ärenden enligt SoL inom äldreomsorg och till viss del socialpsykiatri. • Självständigt göra förh... Visa mer
???? Är du socionom och vill arbeta som Biståndshandläggare inom SoL?
Talangbron söker nu en Biståndshandläggare SoL för ett spännande uppdrag i en kommun i Dalarna! Här får du arbeta inom omsorgsförvaltningen med handläggning av ärenden enligt SoL, bidra till rättssäker myndighetsutövning och göra skillnad i människors vardag.


???? Ditt uppdrag:
• Handlägga ärenden enligt SoL inom äldreomsorg och till viss del socialpsykiatri.
• Självständigt göra förhandsbedömningar, utreda och följa upp ärenden.
• Utföra myndighetsutövning med hög kvalitet och rättssäkerhet.
• Dokumentera och arbeta i verksamhetssystem, samt bidra till en trygg och professionell arbetsmiljö.


? Vi söker dig som:
• Har socionomexamen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Har genomgått IBIC-grundutbildning.
• Har minst 3 års yrkeserfarenhet av handläggning inom SoL äldre, varav minst 6 månaders aktuell erfarenhet under de senaste 24 månaderna.
• Självständigt kan hantera alla delar i handläggningsprocessen och bemästra gällande lagstiftning.
• Har B-körkort.
• Har goda kunskaper i Officepaketet samt vana av att arbeta i socialtjänstens verksamhetssystem.
• Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• Har god kännedom om relevanta lagar, förordningar, författningar och riktlinjer.
• Har gott omdöme, förmåga att skapa trygghet och vara lojal, serviceinriktad och professionell i sitt bemötande.
• Har förmågan att hantera högt arbetstempo, behålla målfokus och agera vid upptäckta risker eller brister i verksamheten.


???? Omfattning:
Heltid 100 %, på plats.


???? Period:
Start 6 oktober 2025 eller så snart som möjligt därefter, fram till 1 februari 2026. Möjlighet till förlängning i upp till 12 månader.


???? Om Talangbron:
Vi är specialister på bemanning och rekrytering inom kompetensförsörjning. Vår styrka är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg, flexibel lösning som stöttar dina karriärmål.




???? Redo för nästa steg?
Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!


???? Sista ansökningsdag:
28 september 2025 Visa mindre

Långtidsvikariat som biståndshandläggare inom vård- och omsorg

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjän... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Tjänsten är placerad inom enheten för myndighetsutövning och administration inom omsorgsförvaltningen. Teamet består idag av sex biståndshandläggare SoL, tre handläggare LSS/socialpsykiatri, två administrativa handläggare, två controllers och en enhetschef. En stabil personalgrupp med mycket skratt och vi månar om varandra.

Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare har du en nyckelroll inom omsorgsförvaltningen, där du lägger grunden för livsviktiga insatser. Ditt arbete innebär att utföra myndighetsutövning enligt tydliga delegationer och riktlinjer inom området, med fokus på att göra verklig skillnad i människors liv.

En stor del av din tid går åt till att planera och bedöma behovet av insatser för individer. Du kommer att göra hembesök, vilket ger en omväxlande vardag där ingen dag är den andra lik. Ditt arbete kommer att varvas mellan skrivbordstid och besök ute på fältet, både planerade och akuta.

Du kommer också att göra omprövningar och uppföljningar av tidigare beslut, vilket innebär att du får ta ansvar för bedömningar, dokumentation och beslut inom det socialrättsliga området. Som ansvarig handläggare för dina ärenden fattar du beslut baserade på delegation, men du har alltid tillgång till stöd och råd från både chef och kollegor.

Arbetet innebär ett nära samarbete inom gruppen samt med andra yrkesroller och externa samverkanspartners. Vi arbetar efter ett behovsinriktat arbetssätt enligt IBIC (Individens Behov I Centrum) och vår enhet är aktivt engagerad i att utveckla våra arbetsmetoder och samarbeten för att bäst möta behoven hos de personer vi hjälper.

Om du söker en roll där varje dag är unik, där du får möjlighet att växa och utvecklas i en stöttande och samarbetsinriktad miljö, och där du kan göra en verklig skillnad i människors liv, då är tjänsten som biståndshandläggare hos oss perfekt för dig!

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Du har läst socialrätt och har erfarenhet av handläggningsprocessen utifrån SOL och/eller LSS. Du har erfarenhet av arbetssättet IBIC (individens behov i centrum). Det är meriterande om du har kunskap om lösningsfokuserat arbetssätt.

Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och att du har ett naturligt sätt att skapa relationer. En viktig del av arbetet innebär dokumentation och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska.

Tillsammans med övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handläggningen ska gå skyndsamt men även att det ska bli rätt beslut, det är därför viktigt att kunna hålla tidsramar och samtidigt vara noggrann. Då arbetet innebär resor med kommunens bilar är B-körkort ett krav. Husdjur och cigarettrök kan förekomma vid besöken och detta bör du vara bekväm med.

ÖVRIGT
Alla kommunens vikarier har tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare socialpsykiatri sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom socialpsykiatrin. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut enligt SoL om rätten till bistånd för personer med psykisk funktionsnedsättning. Även uppföljning av insatser är en del av arbetet. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare till vård- och omsorg

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjän... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Vi söker nu en biståndshandläggare riktad mod SoL. Tjänsten är placerad inom enheten för myndighetsutövning och administration inom omsorgsförvaltningen. Teamet består idag av sex biståndshandläggare SoL, tre handläggare LSS/socialpsykiatri, två administrativa handläggare, två controllers och en enhetschef. En stabil personalgrupp med mycket skratt och vi månar om varandra.

Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare har du en viktig roll inom omsorgsförvaltningen, där grunden för alla insatser läggs. Arbetet innebär att ha hand om myndighetsutövning i enlighet med fastslagna delegationer och riktlinjer inom området. En stor del av ditt arbete innebär att planera för individer som har behov av hjälp samt bedöma behov efter sjukhusvistelse.

Arbetet innebär ibland resor för planering samt egna hembesök inom de olika ärendena. Ingen dag är den andra lik och skrivbordstid varvas med att vara ute på planerade besök men också akuta besök vid behov.

Omprövningar och uppföljningar av redan fattade beslut är också en del av ditt arbete. Du får ta ansvar för bedömning, dokumentation och beslut utifrån det socialrättsliga området.

Du är ansvarig handläggare för dina ärenden och fattar beslut utifrån delegation men har bra stöd och råd som finns nära till hands av både chef och kollegor. Arbetet innebär samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkanspartners både externt och internt. Vi arbetar efter ett behovsinriktat arbetssätt IBIC (Individens Behov I Centrum). Vår enhet jobbar aktivt med att utveckla våra arbetssätt och samverkan utifrån vad som är bäst för personerna som vi möter.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Du har läst socialrätt. Det är meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen utifrån SOL och/eller LSS.

Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och att du har ett naturligt sätt att skapa relationer. En viktig del av arbetet innebär dokumentation och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska.

Tillsammans med övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handläggningen ska gå skyndsamt men även att det ska bli rätt beslut, det är därför viktigt att kunna hålla tidsramar och samtidigt vara noggrann. Då arbetet innebär resor med kommunens bilar är körkort ett krav.

ÖVRIGT
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Handläggare LSS/psykiatri

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjäns... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Tjänsten är placerad inom enheten för myndighetsutövning och administration inom omsorgsförvaltningen. Teamet består idag av sex biståndshandläggare SoL, tre handläggare LSS/socialpsykiatri, två administrativa handläggare, två controllers och en enhetschef. En stabil personalgrupp med mycket skratt och vi månar om varandra.

Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare har du en nyckelroll inom omsorgsförvaltningen, där du lägger grunden för livsviktiga insatser. Ditt arbete innebär att utföra myndighetsutövning enligt tydliga delegationer och riktlinjer inom området, med fokus på att göra verklig skillnad i människors liv.

En stor del av din tid går åt till att planera och bedöma behovet av insatser för individer. Du kommer att göra hembesök, vilket ger en omväxlande vardag där ingen dag är den andra lik. Ditt arbete kommer att varvas mellan skrivbordstid och besök ute på fältet, både planerade och akuta.

Du kommer också att göra omprövningar och uppföljningar av tidigare beslut, vilket innebär att du får ta ansvar för bedömningar, dokumentation och beslut inom det socialrättsliga området. Som ansvarig handläggare för dina ärenden fattar du beslut baserade på delegation, men du har alltid tillgång till stöd och råd från både chef och kollegor.

Arbetet innebär ett nära samarbete inom gruppen samt med andra yrkesroller och externa samverkanspartners. Du träffar brukare, samverkar i samordnad individuell plan (SIP), har ärendedragning inom enheten och nära kontakt med enhetschefer, skolan, boendestöd, försäkringskassan och habiliteringen. Vi arbetar efter ett behovsinriktat arbetssätt enligt IBIC (Individens Behov I Centrum) och vår enhet är aktivt engagerad i att utveckla våra arbetsmetoder och samarbeten för att bäst möta behoven hos de personer vi hjälper.

Om du söker en roll där varje dag är unik, där du får möjlighet att växa och utvecklas i en stöttande och samarbetsinriktad miljö, och där du kan göra en verklig skillnad i människors liv, då är tjänsten som handläggare hos oss perfekt för dig!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du har studerat socialrätt. Har du erfarenhet av handläggningsprocessen enligt SOL och/eller LSS är det meriterande.

Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och att du har ett naturligt sätt att skapa relationer.

En viktig del av arbetet är dokumentation, därför behöver du ha starka kommunikationsfärdigheter i både tal och skrift på svenska. Vi arbetar tillsammans med fokus på att handläggningen ska vara både snabb och korrekt, vilket innebär att du behöver kunna hålla tidsramar och vara noggrann.

Eftersom tjänsten innebär resor med kommunens bilar är det ett krav att du har körkort.

ÖVRIGT
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vikarierande biståndshandläggare till vård- och omsorg

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjäns... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Tjänsten är placerad inom enheten för myndighetsutövning och administration inom omsorgsförvaltningen. Teamet består idag av sex biståndshandläggare SoL, två administrativa handläggare, två controllers och en enhetschef. En stabil personalgrupp med mycket skratt och vi månar om varandra.

Då en av våra biståndshandläggare kommer gå på föräldraledighet söker vi nu en vikarierande biståndshandläggare riktad mot SoL.

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare har du en viktig roll inom omsorgsförvaltningen, där grunden för alla insatser läggs. Arbetet innebär att ha hand om myndighetsutövning i enlighet med fastslagna delegationer och riktlinjer inom området. En stor del av ditt arbete innebär att planera för individer som har behov av hjälp samt bedöma behov efter sjukhusvistelse.

Arbetet innebär ibland resor för planering samt egna hembesök inom de olika ärendena. Ingen dag är den andra lik och skrivbordstid varvas med att vara ute på planerade besök men också akuta besök vid behov.

Omprövningar och uppföljningar av redan fattade beslut är också en del av ditt arbete. Du får ta ansvar för bedömning, dokumentation och beslut utifrån det socialrättsliga området.

Du är ansvarig handläggare för dina ärenden och fattar beslut utifrån delegation men har bra stöd och råd som finns nära till hands av både chef och kollegor. Arbetet innebär samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkanspartners både externt och internt. Vi arbetar efter ett behovsinriktat arbetssätt IBIC (Individens Behov I Centrum). Vår enhet jobbar aktivt med att utveckla våra arbetssätt och samverkan utifrån vad som är bäst för personerna som vi möter.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Du har läst socialrätt. Det är meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen utifrån SOL och/eller LSS.

Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och att du har ett naturligt sätt att skapa relationer. En viktig del av arbetet innebär dokumentation och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska.

Tillsammans med övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handläggningen ska gå skyndsamt men även att det ska bli rätt beslut, det är därför viktigt att kunna hålla tidsramar och samtidigt vara noggrann. Då arbetet innebär resor med kommunens bilar är körkort ett krav.

ÖVRIGT
Alla kommunens vikarier har tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare till vård- och omsorg

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbeta... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Vi söker nu två biståndshandläggare. Tjänsterna är placerade inom enheten för myndighetsutövning och administration inom omsorgsförvaltningen. Teamet består av nio biståndshandläggare var av sex i dagsläget riktas mot SoL och tre mot LSS och socialpsykiatri, två administrativa handläggare, två controllers och en enhetschef. En stabil personalgrupp med mycket skratt där vi månar om varandra.

ARBETSUPPGIFTER
En av tjänsterna kommer inledningsvis arbeta med biståndshandläggning enligt socialtjänstlagen mot vård och omsorg, och den andra med inriktning mot LSS och socialpsykiatri. Utifrån behoven i verksamheten kan ditt ansvarsområde komma att förändras framöver. Vår enhet jobbar aktivt med att utveckla våra arbetssätt och samverkan utifrån vad som är bäst för personerna som vi möter.

Som biståndshandläggare har du en viktig roll inom omsorgsförvaltningen, där grunden för alla insatser läggs. Arbetet innebär att ha hand om myndighetsutövning i enlighet med fastslagna delegationer och riktlinjer inom området. En stor del av ditt arbete innebär att planera för individer som har behov av hjälp samt bedöma behov efter sjukhusvistelse.

Arbetet innebär ibland resor för planering samt egna hembesök inom de olika ärendena. Ingen dag är den andra lik och skrivbordstid varvas med att vara ute på planerade besök men också akuta besök vid behov.

Omprövningar och uppföljningar av redan fattade beslut är också en del av ditt arbete. Du får ta ansvar för bedömning, dokumentation och beslut utifrån det socialrättsliga området.

Du är ansvarig handläggare för dina ärenden och fattar beslut utifrån delegation men har bra stöd och råd som finns nära till hands av både chef och kollegor. Arbetet innebär samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkanspartners både externt och internt. Vi arbetar efter ett behovsinriktat arbetssätt IBIC (Individens Behov I Centrum).

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Du har läst socialrätt. Det är meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen utifrån SOL och/eller LSS.

Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och att du har ett naturligt sätt att skapa relationer. En viktig del av arbetet innebär dokumentation och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska.

Tillsammans med övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handläggningen ska gå skyndsamt men även att det ska bli rätt beslut, det är därför viktigt att kunna hålla tidsramar och samtidigt vara noggrann. Då arbetet innebär resor med kommunens bilar är körkort ett krav.

ÖVRIGT
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vikarierande biståndshandläggare till vård och omsorg

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi m... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Tjänsten är placerad inom enheten för myndighetsutövning och administration inom omsorgsförvaltningen. Teamet består idag av sex biståndshandläggare SoL, två administrativa handläggare, två controllers och en enhetschef. En stabil personalgrupp med mycket skratt och vi månar om varandra.

En av våra kollegor kommer gå på föräldraledighet och därför söker vi nu en vikarierande biståndshandläggare. En perfekt tjänst för dig som läser på socionomprogrammet och vill arbeta samtidigt.

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare har du en viktig roll inom vård och omsorg, där grunden för alla insatser läggs. Arbetet innebär att ha hand om myndighetsutövning i enlighet med fastslagna delegationer och riktlinjer inom området. Du kommer att göra utredningar med bedömningar och uppföljningar avseende till exempel dagverksamhet, hemtjänst, korttidsvistelse och särskilt boende. En stor del av ditt arbete innebär att planera för individer som har behov av hjälp samt bedöma behov efter sjukhusvistelse.

Arbetet innebär ibland resor för planering samt egna hembesök inom de olika ärendena. Ingen dag är den andra lik och skrivbordstid varvas med att vara ute på planerade besök men också akuta besök vid behov.
Omprövningar och uppföljningar av redan fattade beslut är också en del av ditt arbete. Du får ta ansvar för bedömning, dokumentation och beslut utifrån det socialrättsliga området. En stor del av det dagliga arbetet består av dokumentation.

Du har ansvar för ett visst geografiskt område i kommunen men har bra stöd och råd som finns nära till hand av både chef och kollegor. Arbetet innebär samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkanspartners både externt och internt. Vi arbetar efter ett behovsinriktat arbetssätt IBIC (Individens Behov I Centrum) vilket nu även implementeras ute i verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig, eller så har du en pågående utbildning inom området. Har du kunskap inom socialrätt är detta meriterande. Det är också meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen SOL.

Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och att du har ett naturligt sätt att skapa relationer. Stor del av arbetet innebär dokumentation och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska.

Tillsammans med övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handläggningen ska gå skyndsamt men även att det ska bli rätt beslut, det är därför viktigt att kunna hålla tidsramar och samtidigt vara noggrann. Erfarenheter från området är meriterande. Då arbetet innebär resor med kommunens bilar är körkort ett krav.

ÖVRIGT
Du som har en pågående utbildning anställs på ett studentavtal. Mer om vad det innebär kan du läsa på SKR:s hemsida: www.skr.se/skr/arbetsgivarekollektivavtal/personalochkompetensforsorjning/studentmedarbetare/fragorochsvaromstudentmedarbetare

Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har därför fri tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vikarierande biståndshandläggare till vård och omsorg

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi mö... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Tjänsten är placerad inom enheten för myndighetsutövning och administration inom omsorgsförvaltningen. Teamet består idag av sex biståndshandläggare SoL, två administrativa handläggare, två controllers och en enhetschef. En stabil personalgrupp med mycket skratt och vi månar om varandra.

En av våra kollegor kommer gå på föräldraledighet och därför söker vi nu en vikarierande biståndshandläggare. En perfekt tjänst för dig som läser på socionomprogrammet och vill arbeta samtidigt.

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare har du en viktig roll inom vård och omsorg, där grunden för alla insatser läggs. Arbetet innebär att ha hand om myndighetsutövning i enlighet med fastslagna delegationer och riktlinjer inom området. Du kommer att göra utredningar med bedömningar och uppföljningar avseende till exempel dagverksamhet, hemtjänst, korttidsvistelse och särskilt boende. En stor del av ditt arbete innebär att planera för individer som har behov av hjälp samt bedöma behov efter sjukhusvistelse.

Arbetet innebär ibland resor för planering samt egna hembesök inom de olika ärendena. Ingen dag är den andra lik och skrivbordstid varvas med att vara ute på planerade besök men också akuta besök vid behov.
Omprövningar och uppföljningar av redan fattade beslut är också en del av ditt arbete. Du får ta ansvar för bedömning, dokumentation och beslut utifrån det socialrättsliga området. En stor del av det dagliga arbetet består av dokumentation.

Du har ansvar för ett visst geografiskt område i kommunen men har bra stöd och råd som finns nära till hand av både chef och kollegor. Arbetet innebär samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkanspartners både externt och internt. Vi arbetar efter ett behovsinriktat arbetssätt IBIC (Individens Behov I Centrum) vilket nu även implementeras ute i verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig, eller så har du en pågående utbildning inom området. Har du kunskap inom socialrätt är detta meriterande. Det är också meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen SOL.

Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och att du har ett naturligt sätt att skapa relationer. Stor del av arbetet innebär dokumentation och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska.

Tillsammans med övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handläggningen ska gå skyndsamt men även att det ska bli rätt beslut, det är därför viktigt att kunna hålla tidsramar och samtidigt vara noggrann. Erfarenheter från området är meriterande. Då arbetet innebär resor med kommunens bilar är körkort ett krav.

ÖVRIGT
Du som har en pågående utbildning anställs på ett studentavtal. Mer om vad det innebär kan du läsa på SKR:s hemsida: www.skr.se/skr/arbetsgivarekollektivavtal/personalochkompetensforsorjning/studentmedarbetare/fragorochsvaromstudentmedarbetare

Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har därför fri tillgång till personalgym och upp till 12 fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare till vård och omsorg

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Vård och omsorg ansvarar för biståndshandläggning, hemsjukvård, hemtjänst o... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Vård och omsorg ansvarar för biståndshandläggning, hemsjukvård, hemtjänst och särskilt boende. Här ansvarar biståndshandläggare för utredning och beslut av insatser inom SOL. Ett arbete som präglas av stort lösningsfokus där individen alltid står i centrum.

Arbetsgruppen består av biståndshandläggare, administrativ personal, controllers och enhetschef. En stabil personalgrupp med mycket skratt. Arbetet är uppdelat i olika geografiska områden men vid behov hjälps vi åt och det finns alltid någon att fråga.

Då en av våra medarbetare går i pension söker vi nu en ny biståndshandläggare till vård och omsorg. Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare har du en viktig roll inom vård och omsorg, där grunden för alla insatser läggs. Arbetet innebär att ha hand om myndighetsutövning i enlighet med fastslagna delegationer och riktlinjer inom området. Du kommer att göra utredningar med bedömningar och uppföljningar avseende dagverksamhet, hemtjänst, korttidsvistelse och särskilt boende. En stor del av ditt arbete innebär att planera för individer som har behov av hjälp samt bedöma behov efter sjukhusvistelse.

Arbetet innebär ibland resor för planering samt egna hembesök inom de olika ärendena. Ingen dag är den andra lik och skrivbordstid varvas med att vara ute på planerade besök men också akuta besök vid behov.
Omprövningar och uppföljningar av redan fattade beslut är också en del av ditt arbete. Du får ta ansvar för bedömning, dokumentation och beslut utifrån det socialrättsliga området. En stor del av det dagliga arbetet består av dokumentation.

Du har ansvar för ett visst geografiskt område i kommunen men har bra stöd och råd som finns nära till hand av både chef och medarbetare. Arbetet innebär samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkanspartners både externt och internt. Vi arbetar efter ett behovsinriktat arbetssätt IBIC (Individens Behov I Centrum) vilket nu även implementeras ute i verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Har du kunskap inom socialrätt är detta meriterande. Det är också meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen SOL.
Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och att du har ett naturligt sätt att skapa relationer. Stor del av arbetet innebär dokumentation och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska.

Tillsammans med övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handläggningen ska gå skyndsamt men även att det ska bli rätt beslut, det är därför viktigt att kunna hålla tidsramar och samtidigt vara noggrann. Erfarenheter från området är meriterande. Då arbetet innebär resor med kommunens bilar är körkort ett krav.

ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

LSS-handläggare till socialtjänsten

Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att utveckla utrednings- och uppföljningsarbetet kring barn, familjer, ungdomar och vuxna. Vi söker nya metoder och utvecklar intern och extern samverkan för att på bästa sätt göra bra bedömningar och hitta verksamma lösningar på de behov vi möter. ARBETSUPPGIFTER Som handläggare inom LSS arbetar du med myndighetsutövning och beslutsfattande enligt LSS och socialtjänstlagen där den ena dagen inte är den... Visa mer
Socialtjänsten i Avesta arbetar på olika sätt för att utveckla utrednings- och uppföljningsarbetet kring barn, familjer, ungdomar och vuxna. Vi söker nya metoder och utvecklar intern och extern samverkan för att på bästa sätt göra bra bedömningar och hitta verksamma lösningar på de behov vi möter.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare inom LSS arbetar du med myndighetsutövning och beslutsfattande enligt LSS och socialtjänstlagen där den ena dagen inte är den andra lik. Arbetet innebär att utreda, pröva och besluta om den enskildes behov av bistånd och insatser, samt att följa upp de beviljade insatserna på individnivå. Arbetet innebär kontakter med enskilda och anhöriga, samt samverkan med externa parter utifrån individens behov och livssituation.
Tjänsten innebär ett utredande arbete med många samverkansformer och många olika kontakter. Du träffar brukare, samverkar i samordnad individuell plan (SIP), har ärendedragning inom enheten och nära kontakt med enhetscheferna inom LSS, skolan, boendestöd, försäkringskassan och habiliteringen.

Som handläggare arbetar du självständigt och du ansvarar för att driva dina egna arbetsprocesser, men du har bra stöd och råd som finns nära till hands av både chef och kollegor. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och har en god förmåga att kunna sortera och prioritera vad som behöver göras på kort och lång sikt, vilket kräver att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med andra.

KVALIFIKATIONER
Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga d.v.s. kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt.

Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet (Handikapprätt 1 och 2 - meriterande) eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Har du kunskap inom socialrätt är detta meriterande. Det är också meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen utifrån LSS. Körkort är ett krav då det förekommer mycket resor med kommunens bilar i tjänsten.

Tillsammans med oss övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handlägga snabbt och enkelt men även ha fokus på kvalitet, det är därför viktigt att hålla tidsramarna för att arbetet ska flyta på.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

LSS-handläggare till socialtjänsten

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, omsorg om funktio... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, omsorg om funktionshindrade, äldreomsorg och hemsjukvård. Vi är bra på att driva utvecklingsfrågor och ligger i framkant inom fler områden. Vi söker nu en biståndshandläggare till socialtjänstens vuxenenheten. Ett arbete som präglas av stort lösningsfokus där individen alltid står i centrum.

Arbetsgruppen består idag av tre socialsekreterare missbruk, en handläggare socialpsykiatri, två handläggare tobak- och alkoholhandläggning, en verksamhetscontroller, tio medarbetare på det kommunala stödboendet Malmgården och en enhetschef. Hos oss finns medarbetare som vill vara en del i att skapa en förändringsprocess med målet att ge våra klienter möjligheter till ett bättre liv. Vi arbetar med våra medborgares bästa i fokus utifrån gällande lagstiftning.

Vi har regelbunden intern ärendehandledning utifrån de olika fokusområdena och extern handledning för att möjliggöra utveckling av yrkesrollen.

Vi söker nu en handläggare till ärenden inom LSS. Vill du bli vår nya kollega? Varmt välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare inom LSS arbetar du med myndighetsutövning och beslutsfattande enligt LSS och socialtjänstlagen där den ena dagen inte är den andra lik. Arbetet innebär att utreda, pröva och besluta om den enskildes behov av bistånd och insatser, samt att följa upp de beviljade insatserna på individnivå. Arbetet innebär kontakter med enskilda och anhöriga, samt samverkan med externa parter utifrån individens behov och livssituation.
Tjänsten innebär ett utredande arbete med många samverkansformer och många olika kontakter. Du träffar brukare, samverkar i samordnad individuell plan (SIP), har ärendedragning inom enheten och nära kontakt med enhetscheferna inom LSS, skolan, boendestöd, försäkringskassan och habiliteringen.

Som handläggare arbetar du självständigt och du ansvarar för att driva dina egna arbetsprocesser, men du har bra stöd och råd som finns nära till hands av både chef och kollegor. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och har en god förmåga att kunna sortera och prioritera vad som behöver göras på kort och lång sikt, vilket kräver att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med andra.

KVALIFIKATIONER
Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga d.v.s. kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt.

Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet (Handikapprätt 1 och 2 - meriterande) eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Har du kunskap inom socialrätt är detta meriterande. Det är också meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen utifrån LSS. Körkort är ett krav då det förekommer mycket resor med kommunens bilar i tjänsten.

Tillsammans med oss övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handlägga snabbt och enkelt men även ha fokus på kvalitet, det är därför viktigt att hålla tidsramarna för att arbetet ska flyta på.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Bostadsanpassningshandläggare

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning är en sammanslagning av Avestas,... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning är en sammanslagning av Avestas, Fagerstas och Norbergs miljö- och byggförvaltningar. Den gemensamma förvaltningen, med Avesta som värdkommun. Förvaltningen lyder under en kommungemensam politisk nämnd, V-Dala miljö- och byggnadsnämnd med representation från alla tre kommuner. Från den gemensamma förvaltningen med enheterna plan & bygg, miljö, kart & mät samt administration verkar förvaltningen i en region med drygt 42 000 invånare.



ARBETSUPPGIFTER
Bostadsanpassningsbidraget (BAB) är till för att personer i alla åldrar med funktionsnedsättning ska ha möjlighet till ett självständigt liv i sin egen bostad. Att handlägga bostadsanpassningsbidrag är en kedja av händelser med många delmoment där du som handläggare utreder, bedömer och fattar myndighetsbeslut om bidrag för enskilda personer utifrån lagen om bostadsanpassningsbidrag. Du har egna ärenden där du, din kollega och verksamhetschefen har ett nära samarbete. I arbetet ingår att bedöma sökta åtgärder, värdera intyg, bedöma kostnader för byggarbeten, hantera offerter, skriva beslut, dokumentera fortlöpande, upprätta beställningar av entreprenadarbeten på enskilds uppdrag samt att hantera fakturor. BAB-beslut tas enligt föreskrifter ifrån Boverket. I den del av anställningen som innebär utredning kommer du att arbeta med verksamhetsutvecklingsfrågor. Beroende på dina kompetenser kan andra administrativa uppgifter inom enheten bli aktuella eftersom vi anpassar och utvecklar vårt sätt att arbeta utifrån den aktuella situationen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom lämpligt område för uppdragen t.ex. handläggare, arbetsterapeut eller byggnadsteknisk utbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
BAB kräver stort socialt patos och mycket god humanitär grundsyn. Värdigt bemötande, positiv attityd samt tydlighet i beslut, är grundförutsättningar för att klara denna del av tjänsten. Stort krav kommer att ställas på din personliga framtoning. Service och gott bemötande är ledord för dig och du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med arbetskamrater, entreprenörer, m.m. Du har god administrativ förmåga, är noggrann, analytisk, flexibel, ansvarstagande med ett positivt synsätt. Du är duktig på att självständigt organisera och prioritera i ditt arbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av bostadsanpassningsbidragshandläggning, kommunala beslutsprocesser och/eller myndighetsutövning i allmänhet.
Krav på korrekt formulerade beslut och tydliga motiveringar gör att du måste kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och i skrift. Du har en god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. B-körkort för manuell växellåda är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Biståndshandläggare inom LSS

Något fantastiskt händer nu i Avesta! Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör den tillsammans – ... Visa mer
Något fantastiskt händer nu i Avesta!
Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör den tillsammans – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, omsorg om funktionshindrade, äldreomsorg och hemsjukvård. Vi är bra på att driva utvecklingsfrågor och ligger i framkant inom fler områden. Vi söker nu en biståndshandläggare till vård och omsorg. Ett arbete som präglas av stort lösningsfokus där individen alltid står i centrum.

Vi söker nu en handläggare till ärenden inom LSS.

Tjänsten är placerad inom biståndshandläggargruppen för vård- och omsorg. Arbetsgruppen består idag av fem biståndshandläggare, två administrativ personal och en chef. En stabil personalgrupp med mycket skratt och vi månar om varandra. Vi har återkommande fredagsluncher och ser gärna till att kombinera våra arbetsplatsträffar med promenader eller andra aktiviteter. Vi hjälper varandra i arbetet och även om du har ett eget geografiskt område att ansvara för så finns alltid någon att fråga.

Vill du bli vår nya kollega i detta glada gäng så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare inom LSS arbetar du med myndighetsutövning och beslutsfattande enligt LSS och socialtjänstlagen där den ena dagen inte är den andra lik. Arbetet innebär att utreda, pröva och besluta om den enskildes behov av bistånd och insatser, samt att följa upp de beviljade insatserna på individnivå. Arbetet innebär kontakter med enskilda och anhöriga samt samverkan med externa parter utifrån individens behov och livssituation.

Tjänsten innebär ett utredande arbete med många samverkansformer och många olika kontakter. Du träffar brukare i deras hemmiljö, samverkar i samordnad individuell plan (SIP), har ärendedragning inom enheten och nära kontakt med enhetscheferna inom LSS, boendestöd, försäkringskassan och habiliteringen.

Som handläggare arbetar du självständigt och du ansvarar för att driva dina egna arbetsprocesser, men du har bra stöd och råd som finns nära till hands av både chef och kollegor. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och har en god förmåga att kunna sortera och prioritera vad som behöver göras på kort och lång sikt, vilket kräver att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi är nu i startgroparna för att arbeta utifrån ett behovsinriktat arbetssätt IBIC (Individens Behov I Centrum).

KVALIFIKATIONER
Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt, samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt.

Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Har du kunskap inom socialrätt är detta meriterande. Det är också meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen utifrån LSS. Körkort är ett krav då det förekommer många kortare resor med kommunens bilar i tjänsten.

Tillsammans med oss övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handlägga snabbt och enkelt men även ha fokus på kvalitet, det är därför viktigt att hålla tidsramarna för att arbetet ska flyta på. Erfarenheter från området är meriterande.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

LSS-handläggare till socialtjänsten

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, omsorg om funktio... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, omsorg om funktionshindrade, äldreomsorg och hemsjukvård. Vi är bra på att driva utvecklingsfrågor och ligger i framkant inom fler områden. Vi söker nu en biståndshandläggare till socialtjänstens vuxenenheten. Ett arbete som präglas av stort lösningsfokus där individen alltid står i centrum.

Arbetsgruppen består idag av tre socialsekreterare missbruk, en handläggare socialpsykiatri, två handläggare tobak- och alkoholhandläggning, en verksamhetscontroller, tio medarbetare på det kommunala stödboendet Malmgården och en enhetschef. Hos oss finns medarbetare som vill vara en del i att skapa en förändringsprocess med målet att ge våra klienter möjligheter till ett bättre liv. Vi arbetar med våra medborgares bästa i fokus utifrån gällande lagstiftning.

Vi har regelbunden intern ärendehandledning utifrån de olika fokusområdena och extern handledning för att möjliggöra utveckling av yrkesrollen.

Vi söker nu en handläggare till ärenden inom LSS. Vill du bli vår nya kollega? Varmt välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare inom LSS arbetar du med myndighetsutövning och beslutsfattande enligt LSS och socialtjänstlagen där den ena dagen inte är den andra lik. Arbetet innebär att utreda, pröva och besluta om den enskildes behov av bistånd och insatser, samt att följa upp de beviljade insatserna på individnivå. Arbetet innebär kontakter med enskilda och anhöriga, samt samverkan med externa parter utifrån individens behov och livssituation.
Tjänsten innebär ett utredande arbete med många samverkansformer och många olika kontakter. Du träffar brukare, samverkar i samordnad individuell plan (SIP), har ärendedragning inom enheten och nära kontakt med enhetscheferna inom LSS, skolan, boendestöd, försäkringskassan och habiliteringen.

Som handläggare arbetar du självständigt och du ansvarar för att driva dina egna arbetsprocesser, men du har bra stöd och råd som finns nära till hands av både chef och kollegor. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och har en god förmåga att kunna sortera och prioritera vad som behöver göras på kort och lång sikt, vilket kräver att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med andra.

KVALIFIKATIONER
Som person är du självgående och du driver dina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga d.v.s. kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt kan anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka med olika aktörer och du bör därför vara bra på att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Arbetet kräver att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete effektivt.

Du har en högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet (Handikapprätt 1 och 2 - meriterande) eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Har du kunskap inom socialrätt är detta meriterande. Det är också meriterande om du kan eller har erfarenhet av handläggningsprocessen utifrån LSS. Körkort är ett krav då det förekommer mycket resor med kommunens bilar i tjänsten.

Tillsammans med oss övriga medarbetare och chef har vi ständigt krav på att handlägga snabbt och enkelt men även ha fokus på kvalitet, det är därför viktigt att hålla tidsramarna för att arbetet ska flyta på.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre