Lediga jobb som Administrativ assistent i Avesta

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Avesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Avesta som finns hos arbetsgivaren.

Administratör socialpsykiatri och boende som bistånd

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbeta... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

Vi söker nu en administratör inom socialpsykiatri och boende som bistånd. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom området socialpsykiatri och boende som bistånd kommer du att ha en kombinerad tjänst där du arbetar som chefstöd inom enheterna boendestöd, Johannagården och Malmgården samt området boende som bistånd. Tjänsten är placerad inom enheten socialpsykiatri inom omsorgsförvaltningen. Teamet består av 4 administratörer. En stabil personalgrupp med mycket skratt där vi månar om varandra.

Inom området chefstöd kommer arbetsuppgifterna vara schemaplanering, vikarieanskaffning, fakturahantering, beställning och andra administrativa arbetsuppgifter. I din roll ingår även att vid behov arbeta i socialtjänstens reception vid eventuell frånvaro.

Inom området boende som bistånd kommer dina arbetsuppgifter vara att administrera socialtjänstens försökslägenheter genom att hantera fakturor från hyresvärd och sedan upprätta faktureringsunderlag till hyresgäst. I ditt uppdrag ingår tillsyn av försökslägenheter och du kommer att vara socialtjänstens kontaktväg gentemot hyresvärdar för till exempel klagomål och beställning av arbeten i lägenheterna. Du kommer även delta vid besiktning av lägenheterna vid in- eller utflytt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Arbetet kräver att du är självgående, driven och kan fatta egna beslut. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Du är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en gymnasial utbildning med administrativ inriktning. Om du har kunskap om hyreslagen genom tidigare arbete eller utbildning så är det meriterande. Då arbetet till stor del handlar om att använda datorn som arbetsredskap är det meriterande om du har kunskap om verksamhetssystemet Pulsen Combine och/eller Proceedo. Tidigare erfarenhet av bemanning och schemaplanering i systemen Timepool och/eller TimeCare/multiacess är meriterande.

Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt.

Arbetet kräver god kunskap i att kunna utrycka sig i svenska i såväl tal som skrift. Eftersom arbetet innebär besök i hyreslägenheter krävs att du har B-körkort och en grundfysik för att kunna gå i trappor.

ÖVRIGT
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratörer sökes till kommande uppdrag!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?
Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker Administratörer till kommande uppdrag hos våra kunder i Avesta och Fagersta med omnejd.

Som Administratör arbetar du med datorn som ditt främsta redskap och du hanterar i regel flera olika system. Beroende på uppdraget varierar dina arbetsuppgifter, men du utför administrativa uppgifter som exempelvis orderhantering, enklare fakturering, arkivering, sammanställningar av rapporter och utveckling av rutiner. Ofta ingår även kontakt med kunder och leverantörer, såväl via telefon som mail. Du agerar ofta stöttande gentemot dina kollegor och kan avlasta dem i diverse administrativa uppgifter.

Arbetstider och uppdragslängd varierar utifrån kund och uppdrag. Ofta är behovet omgående, så om du är tillgänglig med kort varsel ser vi det som ett stort plus och något som du gärna kan lyfta i din ansökan. Meriterande kan också vara utbildning eller tidigare erfarenhet av enklare arbetsuppgifter inom ekonomi.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet ifrån yrkesroller som på något sätt innefattat administrativa arbetsuppgifter. Du har kanske nyligen tagit din examen och längtar efter att visa vad du går för, eller så har du några års arbetslivserfarenhet i ryggsäcken och vill komma vidare i karriären. Din kommunikativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Du har god datorvana och kan utan problem navigera mellan olika system och har en struktur i ditt arbete. Tack vare din positiva och serviceinriktade inställning bidrar du med god stämning till såväl medarbetare som kunder.

Utifrån uppdrag varierar de personliga egenskaper som krävs, men generellt tror vi att det är viktigt att du är flexibel, har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter samt kan driva ditt egna arbete framåt på ett framgångsrikt sätt.


Ansökan
Är du nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Fredrik Öhman via e-post [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se Visa mindre

Assistent - Varmband

Trivs du i en roll där du får stötta verksamheten med varierande administrativa uppgifter? Är du service minded med god förmåga att strukturera och planera? Då kan det vara dig vi söker! Vi på Outokumpu i Avesta söker nu en engagerad Assistent till Varmband för att ge stöd åt verkschef och övriga i ledningsgruppen. Din roll I rollen som Assistent på Varmband är du ett administrativt stöd till cheferna, du ska arbeta proaktivt för att underlätta det dagliga... Visa mer
Trivs du i en roll där du får stötta verksamheten med varierande administrativa uppgifter? Är du service minded med god förmåga att strukturera och planera? Då kan det vara dig vi söker!
Vi på Outokumpu i Avesta söker nu en engagerad Assistent till Varmband för att ge stöd åt verkschef och övriga i ledningsgruppen.
Din roll
I rollen som Assistent på Varmband är du ett administrativt stöd till cheferna, du ska arbeta proaktivt för att underlätta det dagliga arbetet och du ska vara en naturlig kontaktperson för cheferna.
Detta innebär bland annat att du kommer att:
Vara ett administrativt stöd i bland annat fakturahantering, dokumenthantering och beställningar.
Stötta med planering och bokning av möten, resor och diverse arrangemang på Verket.
Ansvara för att samordna avdelningarnas information på intranätet och annan kommunikation inom Verket.
Stötta i olika projekt och även kunna projektleda.

Tjänsten är på heltid och dina arbetstider är förlagda till dagtid.
Om dig
För att lyckas i rollen som Assistent är det viktigt att du är:
Strukturerad och har god planeringsförmåga.
Service minded och prestigelös, har god initiativförmåga samt förmåga att själv se hur du som Assistent kan bidra i projekt och i det dagliga arbetet.
Lösningsorienterad samt trivs med växlande arbetsuppgifter och att vara spindeln i nätet
Bekväm med att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Kvalifikationer
3 årig gymnasial utbildning
Administrativ arbetslivserfarenhet eller arbetslivfarenhet inom relevant område
Du har god datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba i Maximo och SAP
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav och du ska även kunna kommunicera på engelska.

Vi erbjuder dig
Möjlighet till ett mycket spännande och varierande jobb där du kommer att ingå i ett mycket engagerat och kompetent team.
Möjlighet att utvecklas och bredda dina kunskaper inom vårt världsledande företag inom hållbart rostfritt stål.

Vi främjar mångfald, jämlikhet och inkludering i Outokumpu. Vi gör allt för att alla medarbetare ska känna sig välkomna och att de blir lika behandlade och har lika möjligheter.
Frågor och ansökan
Låter detta som din nästa utmaning? Tveka då inte att skicka in din ansökan senast den 18 juni 2023. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För frågor gällande tjänsten, kontakta gärna Verkschef Fredrik Östberg via telefon på 070–6208946
För frågor gällande din ansökan, kontakta gärna Kajsa Croon, Rekryterare, via e-mail på [email protected]
Facklig representant: Patrik Sundell (Unionen Visa mindre

Distributionsansvarig till Svensk Direktreklam i Avesta

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen, men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande han... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen, men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Svensk Direktreklam är Sveriges största privata direktreklamföretag och sysselsätter närmare 400 anställda på 36 franchiseföretag. 7000 deltidsanställda utdelare gör företaget till en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare. Företaget har 45 års erfarenhet av direktreklam och distribuerar årligen över en miljard trycksaker till Sveriges konsumenter.

Företaget arbetar i hela värdekedjan kring direktreklam: från kampanjmål, målgruppsurval, idé, utformning, tryck och distribution av reklamtrycksaker till uppföljning och mätning av reklamens effekter. Direktreklam är ett av

Sveriges starkaste medier med ett genomsnittligt observationsvärde inom sällanköpshandeln på 47 procent. Svensk Direktreklam är postoperatör och hanterar oadresserad reklam. Svensk Direktreklam är miljöcertifierad enligt ISO 14001 och omsätter cirka 500 Mkr. SDR-koncernens totala omsättning, inklusive gratisdistribuerade lokaltidningar, uppgår till cirka 700 Mkr.


Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en Distributionsansvarig till Svensk Direktreklam i Avesta.

Som Distributionsansvarig har du en nyckelfunktion på företaget. Du kommer ansvara för att introducera, arbetsleda och utveckla distributörer. Utöver tillsättning av ordinarie distributörer hanterar du bokning av vikarier. I ditt arbete kommer du att hantera mycket information på en gång och arbetet utförs oftast under högt tempo.

Du säkerställer distributionskvalitén genom att se till att distributörerna har rätt förutsättningar för att leverera samt följer upp veckans och helgens utdelning. Hantering av reklamationer, uppdatering av körlistor samt allmän administration ingår i tjänsten. Du kommer arbeta i företagets eget datasystem och all annan dokumentering genomförs i Officepaketet.

Arbetet innebär en hel del kontakt både med privatpersoner, kunder, leverantörer samt intern personal. Ditt ansvarsområde är Avesta, Hedemora, Norberg, Fagersta, Ludvika och Smedjebacken. Resor inom ansvarsområdet kan förekomma.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med planerad start omgående eller enligt överenskommelse. Anställningsomfattningen är deltid på 75% och pågår t.o.m. 2024-05-31 med eventuell förlängning inom Svensk Direktreklam. Tjänstgöringsort är i Avesta.

Din profil
Vi söker dig som vill ha en deltidstjänst som präglas av ett administrativt samt serviceinriktat arbete. Det viktigaste är inte vad du har gjort innan, utan vi vill hitta rätt person som vill vara med och utvecklas tillsammans med företaget. För att bli framgångsrik i rollen besitter du god datavana och har lätt för att lära dig nya system.

Du trivs i en rörlig miljö där det krävs snabba beslut och kreativa lösningar, samtidigt som du är strukturerad och förstår vikten av en god planering samt deadlines. Vidare är du självgående i ditt arbete, besitter en hög kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta.

Goda kunskaper i det svenska och engelska språket är ett krav, då många kontakter sker över telefon och det är viktigt att all dokumentation är korrekt och tydlig.

Du har minst B-körkort.


Ansökan
Svensk Direkt Reklam har valt att samarbeta med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i och hänvisar samtliga frågor till Fredrik Öhman via e-post [email protected].
Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2023-09-15.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Administratörer sökes till kommande uppdrag

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?
Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker Administratörer för kommande uppdrag hos våra kunder i Avesta med omnejd.

Som Administratör arbetar du med datorn som ditt främsta redskap och du hanterar i regel flera olika system. Beroende på uppdraget varierar dina arbetsuppgifter, men du utför administrativa uppgifter som exempelvis orderhantering, enklare fakturering, arkivering, sammanställningar av rapporter och utveckling av rutiner. Ofta ingår även kontakt med kunder och leverantörer, såväl via telefon som mail. Du agerar ofta stöttande gentemot dina kollegor och kan avlasta dem i diverse administrativa uppgifter.

Längden på uppdragen samt arbetstider kan variera beroende på kund.

Din profil
Vi söker dig som vill arbeta som administratör och har en avklarad gymnasial utbildning. Du har god datorvana och kan utan problem navigera mellan olika system. Din kommunikativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För att trivas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Kan du hantera utmaningar som dyker upp under dagen och prioritera dem väl, så kommer du lyckas med uppdraget. Tack vare din positiva och serviceinriktade inställning bidrar du med god stämning till såväl medarbetare som kunder.

Ansökan
Är du nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se Visa mindre

Serviceadministratör till +GF+

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Georg Fischer AB grundades 1971 och är ett helägt dotterbolag till den schweiziska koncernen Georg Fischer AG, som grundades 1802. Vi ingår i affärsområdet GF Piping Systems med försäljningen av rörsystem och tillbehör för industri, VA och VVS. Vi erbjuder även Prefabricering av kundanpassade plaströrssystem, uthyrning, service och reparationer av våra maskiner och verktyg.
Georg Fischer AB har en omsättning på 400 MSEK och omkring 60 medarbetare i Sverige, Finland och Estland. Vi har vårt huvudkontor i Sverige, Stockholm, och Servicecenter för prefabricering av kundanpassade rörsystem i Avesta och där vi även har vår svenska Hyrpool och Maskinservice.

Dina arbetsuppgifter
Som serviceadministratör kommer ditt fokus vara att ge service i världsklass till Georg Fischers kunder samtidigt som du ger ovärderligt stöd till organisationen. Du ansvarar för administrationen på serviceavdelningen och har tät dialog med maskinteknikerna gällande olika projekt.

Arbetet innebär att du hanterar många olika administrativa uppgifter samtidigt och stundtals är arbetstempot högt. Du kommer främst arbeta i systemen Dynamic 365, SAP och MS Office.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår t.o.m. 2023-09-15 med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer arbeta på Georg Fischers Servicecenter i Avesta och tillhöra avdelningen Customer Service.

Din profil
Vi söker dig med en gymnasial utbildning och erfarenhet av kundvård och administration.

Som person är du självständig, positiv och initiativtagande. För att trivas i rollen krävs god samarbetsförmåga och ett driv av att leverera bästa lösningen åt kunden. Du har inga problem med att tala med kunder och arbetar serviceinriktad genom din arbetsdag. Kan du hantera utmaningar som dyker upp under dagen och prioritera dem väl, så kommer du lyckas med uppdraget.

Du besitter även god datavana och har ett tekniskt intresse, eftersom uppdraget innebär en hel del systemhantering. Goda kunskaper i det svenska och engelska språket är ett krav, då många kontakter sker över telefon och det är viktigt att all dokumentation är korrekt och tydlig.


Ansökan
I denna tillsättning samarbetar Georg Fischer med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB som sköter hela processen.

Uppdraget kan komma att tillsätta innan ansökningstiden löpt ut.

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Hyresförvaltare/Administratör till Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.

Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 140 anställda och omsätter 400 miljoner.

Dina arbetsuppgifter
Som hyresadministratör kommer du ansvara för visning av lokaler, lägenheter etc. Du kommer hantera kontraktsskrivning med nya hyresgäster samt utdelning av nycklar. Vid avhysning ansvarar du för hela processen gällande inhämtning av nycklar, godkännande av städning etc. Tjänsten innebär även en hel del administration med inslag av ekonomi.

Resor i tjänsten förekommer.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget pågår under 6 månader och för rätt person finns det en möjlighet till förlängning.

Din profil
Vi söker dig som har en avklarad gymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller administration. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter anses det som meriterande.

Som person är du lyhörd, noggrann och trivs i en föränderlig miljö. För att lyckas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Du har inga problem att tala med kunder och arbetar serviceinriktad genom din arbetsdag

Vidare besitter du god datavana och kunskaper inom Officepaketet. Har du erfarenhet av hyresprogrammet Vitec anses det som meriterande. För att klara uppdraget krävs det att du talar och skriver på både svenska och engelska.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se
Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Administratör till ABF Södra Östra Dalarna

Arbetarnas Bildningsförbund, ABF, är Sveriges största studieförbund och erbjuder studiecirklar, kurser, föreläsningar samt kulturarrangemang i alla landets kommuner. Vi är partipolitiskt obundna, men våra värderingar sammanfaller med arbetarrörelsens. Vår grundsyn är alla människors lika och unika värde och vi arbetar med en målsättning om att förstärka och fördjupa demokratin inom samhällslivets alla områden. ABF Södra – Östra Dalarna är verksamma i Avest... Visa mer
Arbetarnas Bildningsförbund, ABF, är Sveriges största studieförbund och erbjuder studiecirklar, kurser, föreläsningar samt kulturarrangemang i alla landets kommuner. Vi är partipolitiskt obundna, men våra värderingar sammanfaller med arbetarrörelsens. Vår grundsyn är alla människors lika och unika värde och vi arbetar med en målsättning om att förstärka och fördjupa demokratin inom samhällslivets alla områden. ABF Södra – Östra Dalarna är verksamma i Avesta, Falun, Hedemora och Säter.
Beskrivning av arbetsuppgifter
I arbetet som administratör innehåller upplägg och rapportering av cirklar och arrangemang, fakturering, betala ut kostnadsersättningar och löner samt beställning av material. I arbetet ingår det även att hålla Avesta-kontorets öppettider och bemanna telefonen. Du kommer även arbeta med att administrera ett projekt som riktar sig till människor som flytt från Ukraina. Du kommer sköta delar av administrationen i projektet, besöka och utvärdera verksamheten samt vara ett stöd i att starta upp nya grupper när behovet finns.
Din arbetsplats kommer att vara i Avesta; i arbetet ingår det administration för hela avdelningen. Resor till övriga orter kan förekomma.
Kvalifikationer
Du har god datavana och kan hantera office-program. Det är meriterande om du har arbetat studieförbundens administrativa system GUSTAV. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utbetalningar eller andra bokföringsprogram.
För att lyckas i rollen som administratör vill vi att du är strukturerad, har lätt att sätta dig in i sammanhang och kan arbeta självständigt. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift samt är van att möta människor. Du ska vara bra på att skapa och bygga relationer och samarbeta med andra. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med folkbildning.
Vi utgår ifrån att du delar arbetarrörelsens grundläggande värderingar enligt ABF:s Idéprogram.
Omfattning och tillträde
50%
Visstid tom 31 december 2023
Dagtid
Tillträde snarast
Kontakt
Ann-Sofie Sterio Sjöström, ombudsman
070-541 06 50
[email protected]


Fahri Akdogan, arbetsplatsombud
070-292 44 04
[email protected]


Ansökan
Ansökan skickas till [email protected] senast 30 september, intervjuer kommer att hållas löpande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Fastighetsbolaget Avesta Invest AB söker nu en administratör/uthyrare.

Arbetsbeskrivning Som Administratör/Uthyrare kommer du att vara koordinator för både interna och externa kontakter och arbeta brett med administrativa uppgifter inom lokal och lägenhetsuthyrning. Hantering av felanmälan, uthyrning och ekonomiadministration kommer att vara en stor del i din roll. Huvudsakliga arbetsuppgifter · Uthyrning av lägenheter och all administration som härrör uthyrningen ex: hantering av intresseanmälningar, kontraktsskrivnin... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som Administratör/Uthyrare kommer du att vara koordinator för både interna och externa kontakter och arbeta brett med administrativa uppgifter inom lokal och lägenhetsuthyrning. Hantering av felanmälan, uthyrning och ekonomiadministration kommer att vara en stor del i din roll.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Uthyrning av lägenheter och all administration som härrör uthyrningen ex: hantering av intresseanmälningar, kontraktsskrivning, nyckelhantering, mm.
· Koordinera inkommande felanmälningar.
· Säkerställa att rätt dokumentation och information finns tillgänglig för hyresgäster.
· Hantering av hemsida och sociala medier
· Enklare ekonomiadministration.


Erfarenhet
För tjänsten som administratör/uthyrare är dina personliga egenskaper och din attityd viktigare än formella meriter, dock finns några krav identifierade.
Erfarenhet av servicesektorn och provat på rollen som administratör.
Goda systemkunskaper.

· Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
· Gymnasial utbildning. Gärna inom administration och ekonomi.
· B-körkort är ett krav.
· Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande
Personliga kvalifikationer
Vi söker en person med erfarenhet av administration som vill bidra till företaget. Du trivs med att arbeta brett med allt från service till ekonomiadministrativa uppgifter. Du är en "doer" som gillar ett högt tempo samt att många bollar i luften. Då arbetet förutsätter såväl eget driv som social kompetens så läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är prestigelös, har lätt att uppfatta vad som behöver göras och fångar gärna upp det som har en tendens att falla mellan stolarna. Du trivs med att förbättra och kommer gärna med nya idéer. Som person är du sansad, uppmärksam, lösningsorienterad och tillmötesgående i ditt beteende. Du känner att assistentrollen passar dig och har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra. Då en stor del av jobbet kräver telefonkontakt får du inte vara rädd för att lyfta luren eller svara på frågor från hyresgäster eller medarbetare.
Tjänsten är på deltid med möjlighet till heltid. Arbetstiden är flexibel.
Tjänsten kan tillsättas innan slutdatum så vänta inte med din ansökan.

Skicka din ansökan till [email protected]

Bifoga CV och ansökningsbrev där du beskriver dig själv och dina meriter.
Bifoga gärna betyg, utbildningsbevis, kursdiplom, mm. Visa mindre

Sommarjobba på Outokumpus kundtjänst, Avesta

Ansök    Maj 2    Randstad AB    Administrativ assistent
Arbetsbeskrivning Vi söker nu sommarpersonal till Outokumpus kundtjänst i Avesta. I rollen som kundtjänstmedarbetare fungerar du som en länk mellan företaget och kunden. Det är du, som tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande på både telefon och i det personliga mötet. Du kommer vara i  företagens ansikte utåt och det är här kunderna får ett första intryck.  Vi söker två personer.  En tjänst... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu sommarpersonal till Outokumpus kundtjänst i Avesta. I rollen som kundtjänstmedarbetare fungerar du som en länk mellan företaget och kunden. Det är du, som tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande på både telefon och i det personliga mötet. Du kommer vara i  företagens ansikte utåt och det är här kunderna får ett första intryck. 

Vi söker två personer. 
En tjänst på 80% v.27-34
En tjänst är ett extrajobb där man arbetar enligt schema under v.27, 29, 32 och eventuellt extra under andra veckorna i sommar vid behov. 


Ansvarsområden
Vardagen kommer bla innefatta att på
ett serviceinriktat sätt hantera telefonsamtal och hjälpa besökare. Arbetstiderna är förlagda mellan 07:00–17:00. I tjänsten kommer dessa arbetsuppgifter även innebära:


Ta emot/hantera samtal
Ta emot och välkomna besökare i receptionen
Bokning av poolbil för Outokumpus anställda

Fler uppgifter beroende på tidigare erfarenhet kan tillkomma. 

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten gäller följande krav:


över 18 år
godkänd gymnsieexamen
datorvana
erfarenhet av administration/växel är starkt meriterande. 


Ansökan
Sista ansökningsdagen är 20/5. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista sökdagen, skicka därför in en ansökan så snart som möjligt.

Om företaget
Outokumpu är en global marknadsledare inom rostfritt stål och speciallegeringar. De tillverkar avancerade material som är effektiva, hållbara och återvinningsbara och med dem byggs en värld som varar för evigt. Rostfritt stål uppfanns för hundra år sedan och är ett idealt val för krävande användningsområden i allt från köksutrustning till broar, energianläggningar och medicinsk utrustning. Det är ett till 100 % återvinningsbart, korrosionsfritt, underhållsfritt, hållfast och hygieniskt material.

Outokumpu har över 10 000 anställda i över 30 länder. Koncernens huvudkontor ligger i Helsingfors, Finland. Outokumpu är listat på NASDAQ OMX Helsingfors. Visa mindre

Administratörer för kommande uppdrag

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?

Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.

Dina arbetsuppgifter
För kommande uppdrag hos våra kunder i Avesta med omnejd, söker vi nu dig som är ute efter nya utmaningar inom administrativa roller.

Som administratör arbetar du med datorn som ditt främsta redskap och du hanterar i regel flera olika system. Beroende på uppdrag varierar dina arbetsuppgifter, men du utför administrativa uppgifter som exempelvis orderhantering, enklare fakturering, arkivering, sammanställningar av rapporter och utveckling av rutiner. Ofta ingår även kontakt med kunder och leverantörer, såväl via telefon som mail.

Arbetstider och omfattning på anställningen varierar beroende på uppdrag, så vi tar gärna emot din ansökan oavsett om du vill arbeta heltid eller deltid. Det är alltid en fördel om du är tillgänglig med kort varsel.

Din profil
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har tidigare administrativ erfarenhet. Antingen har du några års arbetslivserfarenhet som administratör, alternativt har dina tidigare arbeten eller andra åtaganden innefattat administrativa uppgifter. Din kommunikativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi tror att du passar i en sådan här roll om du är lösningsorienterad, driven och strukturerad. Du arbetar på ett metodiskt och förtroendeskapande sätt samt ser lösningar med ett helhetsperspektiv. Tack vare din positiva inställning och servicekänsla bidrar du med god stämning, till såväl medarbetare som kunder.


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Nu söker vi Administratörer för kommande uppdrag

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.

Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?

Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker Administratörer för kommande uppdrag hos våra kunder i Avesta med omnejd. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kund. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är dokumentation, handläggning av ärenden, samtal- och mailhantering samt arkivering. Du kan även komma att hantera fakturor, boka möten och sammanfatta rapporter.

Längden på uppdragen samt arbetstider kan variera beroende på kund.

Din profil
Vi söker dig som vill arbeta som administratör och har en avklarad gymnasial utbildning.

För att trivas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Du har inga problem att tala med kunder och arbetar serviceinriktad genom din arbetsdag. Kan du hantera utmaningar som dyker upp under dagen och prioritera dem väl, så kommer du lyckas med uppdraget. Vidare besitter du god datavana samt att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se

Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via e-post [email protected]

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Administratör till Teknisk Service

Ansök    Dec 10    Avesta kommun    Administrativ assistent
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Teknisk Service förvaltar och utvecklar kommunens trafikinfrastruktur. Hos ... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Teknisk Service förvaltar och utvecklar kommunens trafikinfrastruktur. Hos oss står hög driftsäkerhet och ett hållbart samhälle i fokus. Vi ansvarar för drift och underhåll av gator, vägar och parker som ägs av Avesta kommun och det kommunägda fastighetsbolaget Gamla Byn AB.

Behovet av att bygga ut infrastrukturen har ökat samtidigt som många befintliga miljöer utvecklas, då Avesta är mitt uppe i ett spännande skede med många utmanande projekt. Vi står inför fortsatta utmaningar i linje med kommunens ambition att göra Avesta mer attraktivt. Nu söker vi en ny kollega, där du har chansen att söka ett varierande och spännande jobb!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Teknisk service ansvarar du för att kontrollera felparkerade fordon, dokumentation av utförda jobb och andra likartade arbetsuppgifter. Du arbetar med både stora och små projekt, allt från att stötta våra utredare i deras uppdrag till mindre egna utredningar och projekt inom det kommunaltekniska området. Det är viktigt att du trivs med stora kontaktytor, då du kommer ingå i olika arbetsgrupper samt hålla kontakt med medborgare, entreprenörer, företag, myndigheter med flera.

I denna tjänst har du har ett dokumentationsansvar och en stöttande roll vid implementering av processer. Du handlägger även tillståndsärenden, från ansökningar till beslut. Då teknisk service är en relativt liten enhet är det särskilt viktigt med prestigelöshet och att vara öppen för att vid behov kunna gå in och hjälpa varandra.

KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, med ett intresse för att hjälpa andra. Då du kommer arbeta både i grupp och självständigt, är det viktigt att du kan strukturera och planera ditt arbetssätt på ett effektivt vis samt arbeta bra med andra. Du har lätt för att skapa kontakter och är socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.

För tjänsten behöver du en slutförd gymnasial utbildning, gärna med inriktning inom det tekniska området eller andra för tjänsten relevanta områden. Då du kommer producera egna texter behöver du vara en duktig skribent, med förmågan att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du kommer även behöva B-körkort, för manuell växellåda

Övrigt meriterande för tjänsten:
• Högskole- eller yrkesutbildning inom bygg, eller något inom det tekniska området.
• Teknisk verksamhet, politiskt styrd organisation

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Projektstöd - Vattenfall Services, Avesta eller Västerås

Ansök    Nov 2    Vattenfall AB    Administrativ assistent
Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation. Vill du inta en viktig roll som Projektstöd åt våra projektledare? Vattenfall Service jobbar med entreprenad samt underhåll på elnätet och vi behöver någon som vill stötta projektledarna med struktur och administration. Vi söker efter ... Visa mer
Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation.

Vill du inta en viktig roll som Projektstöd åt våra projektledare? Vattenfall Service jobbar med entreprenad samt underhåll på elnätet och vi behöver någon som vill stötta projektledarna med struktur och administration. Vi söker efter någon som drivs av att vara i spindeln i nätet! Är det dig vi letar efter?

Din roll som projektstöd
Som projektstöd har du ett viktigt ansvar i att stödja och avlasta projektledningen med framförallt ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. I denna tjänst är det viktigt att du känner dig trygg i att hantera fakturor och kan strukturerar upp ditt egna arbetssätt. I arbetet ingår det även att arbeta med och skapa digitala lösningar för administration, kommunikation samt informationsdelning.
Du kommer att arbeta nära projektledningen för att hålla ordning och reda genom hela projektet från uppstart fram till avslut. I ansvaret ingår bland annat löpande ekonomisk hantering i projekten, fakturahantering, dokumenthantering, avtalstolkning samt både skapa och upprätthålla rutiner.

Dina kvalifikationer som projektstöd
Vi söker dig som är ordningsam och som trivs med att arbeta självständigt i en ansvarstagande roll. Då det är många olika projekt pågående samtidigt så är det viktigt att du är flexibel, initiativtagande och kan hantera många olika arbetssysslor samtidigt. Du är tydlig i din kommunikation, både på svenska och engelska, och du visar en god social förmåga i dina kontakter och i ditt samarbete med kollegor och kunder.
Du har minst en avklarad 3-årig gymnasialutbildning.
Du har tidigare arbetat med ekonomiskt och/eller administrativt arbete där du självständigt har hanterat rapportering, uppföljning, fakturering, avtal och allmän projektadministration.
Erfarenheter inom entreprenadbranschen är meriterande.
Du är en van datoranvändare och skicklig på att söka och värdera information. Du är även en van användare av MS Office.
Kunskaper om fastighetsrätt och ekonomisystem samt ärendehanteringssystem som SAP och BÄST är meriterande.
B-körkort är ett krav.



Mer information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Marcus Arkestål, 070-308 94 76. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Malin Malmsten, 073-597 73 71.
Fackliga representanter för denna tjänst är Anders Sundqvist Unionen, Johan Larsson (Hallsberg) SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Anders Landqvist (Nyköping) Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00.

Placeringsort: Avesta eller Västerås. Vänligen ange önskad placeringsort.

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan senast den 28 november 2021. Vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. Bland våra kunder hittar du nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag. I Sverige har vi drygt 2 300 medarbetare på ett 90-tal orter. Våra verksamhetsområden är byggnation – underhåll – konsulttjänster. Läs mer om våra tjänster på www.vattenfallservices.se
Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!

Följ oss gärna!
Linkedin: Vattenfall Services Nordic AB
Instagram: Vattenfallservices
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Administratör till Avesta kommun

Ansök    Aug 20    Avesta kommun    Administrativ assistent
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Bildningsförvaltningen har en bred verksamhet och är kommunens största förvaltn... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Bildningsförvaltningen har en bred verksamhet och är kommunens största förvaltning. Vi ansvarar för verksamhet inom förskola, pedagogisk omsorg, förskoleklass, grundskola, fritidshem och särskola. Inom vårt ansvarsområde finns också fritid- och kulturverksamheten, kulturskolan, kost samt integration. Dessa verksamheter är organiserade i tre resultatenheter: Förskola, Utbildning och Fritid/Kultur/Måltid. Hos oss prioriteras ett hållbart arbetsliv. Vi har politiska beslut som tar hänsyn till arbetsmiljö och kompetensförsörjning, dessa ligger till grund för hur vi planerar dagens och morgondagens verksamhet. Denna tjänst är placerad på resultatenheten Fritid, Kultur och Måltid.

Har du ett stort intresse för administration inom samhällsfrågor, kanske du är den vi söker för att utveckla Avesta tillsammans med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör driver och hanterar du administrativa ärenden som bland annat investeringsbeslut, ekonomiskt föreningsstöd, delegationsbeslut, ansökningshandlingar och bidragshantering. Du håller genom dina ärenden kontakt med kollegor, medborgare, föreningar och andra administratörer i verksamheterna. Utöver detta ansvarar du för ekonomiska arbetsuppgifter som bokföring, fakturering och kontering i samverkan med personal. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår även andra ärenden av administrativ natur som exempelvis arkivering, diarieföring, framställning av rapporter och underlag samt brevväxling.

Tillsammans med de övriga kanslisterna och administratörerna, har du ett gemensamt ansvar att vara en samordnande roll för Fritid, Kultur och Måltid. Du deltar aktivt i förvaltningens administrativa utvecklingsarbete, genom att föreslå lösningar för effektivisering och samverkan inom olika administrativa uppgifter. I detta ansvar ingår att agera stöd till verksamheternas chefer i administrativa uppgifter av enklare natur.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med förståelse för arbete inom offentlig sektor, erhållen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet. För att bäst kunna ta dig an rollen som administratör för Fritid, Kultur och Måltid behöver du erfarenhet av att arbeta med frågor kopplat till föreningsliv, eller annan erfarenhet kopplat till föreningslivet. Du behöver även ha grundläggande erfarenhet av arbete med ekonomi i digitala verktyg. Du kommer dagligen använda dig av digitala verktyg, det är därför viktigt att du har lätt att ta dig an nya system och att du har erfarenhet av Office 365. Då du även hanterar- och producerar dokumentation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. För rollen behöver du vara trygg och stabil, då du på egen hand kommer driva ärenden och processer. Du behöver därför även förmågan att på ett effektivt sätt planera, organisera och prioritera ditt arbete.
Som administratör kommer du ha en stor kontaktyta och det därför viktigt att du kan arbeta med andra och relatera dig till dem på ett lyhört sätt. Som person är du lugn och tillmötesgående i ditt bemötande och vill hjälpa andra att hitta kloka lösningar. Du ser till det större perspektivet och bidrar till verksamhetens bästa i ditt agerande och dina beslut. Med en noggrannhet arbetar du medvetet mot utsatta mål, men du har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.

Övrigt meriterande för tjänsten:
• Slutförd högskole- eller yrkesutbildning inom ämnesområdet offentlig förvaltning/sektor.
• Arkivering och diarieföring
• Erfarenhet inom Ciceron, Draftit, Agresso, InterbookGo

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Projektkoordinator till väletablerat företag i Avesta!

Trivs du i en stöttande roll och har tidigare erfarenhet inom administration och projektkoordinering? Är du intresserad av att bli en del av ett globalt och föränderligt företag? Just nu söker vi en kvalificerad Projektkoordinator för långsiktigt uppdrag hos vår välkända kund i Avesta! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas f... Visa mer
Trivs du i en stöttande roll och har tidigare erfarenhet inom administration och projektkoordinering? Är du intresserad av att bli en del av ett globalt och föränderligt företag? Just nu söker vi en kvalificerad Projektkoordinator för långsiktigt uppdrag hos vår välkända kund i Avesta! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå under sex månader, med möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Projektkoordinator kommer du arbeta brett och varierande med framförallt administrativa uppgifter då du bland annat stödjer chefer och ledningsgrupp kopplat till projekt. Detta innefattar bland annat:
• Projektdokumentation innefattande koordinering och uppföljning av projekt
• Sammanställa information för rapportering
• Ta fram underlag och statistik
• Framställa presentationsmaterial
• Inköpshantering, beställningar och fakturering
• Ta fram material för viss intern kommunikation

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Projektkoordinator söker vi dig med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att arbeta i projekt, gärna från en internationell verksamhet. Du har mycket god administrativ och kommunikativ förmåga samt lätt för att samarbeta med många kontaktytor. Vidare besitter du goda kunskaper i MS Office och Sharepoint samt har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Som person är du positiv, driven, självgående och framför allt serviceinriktad. Du trivs som bäst när du får hjälpa andra och du är den som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar och driver dem i mål. Vi tror också att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och trivs i en internationell miljö. Vidare är du angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Administratör till Avesta kommun

Ansök    Jul 9    Avesta kommun    Administrativ assistent
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Bildningsförvaltningen har en bred verksamhet och är kommunens största förvalt... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?


Bildningsförvaltningen har en bred verksamhet och är kommunens största förvaltning. Vi ansvarar för verksamhet inom förskola, pedagogisk omsorg, förskoleklass, grundskola, fritidshem och särskola. Inom vårt ansvarsområde finns också fritid- och kulturverksamheten, kulturskolan, kost samt integration. Dessa verksamheter är organiserade i tre resultatenheter: Förskola, Utbildning och Fritid/Kultur/Måltid. Hos oss prioriteras ett hållbart arbetsliv. Vi har politiska beslut som tar hänsyn till arbetsmiljö och kompetensförsörjning, dessa ligger till grund för hur vi planerar dagens och morgondagens verksamhet. Denna tjänst är placerad på resultatenheten Fritid, Kultur och Måltid.

Har du ett samhällsintresse och tycker det är kul att arbeta med samhällsfrågor, kanske du är den vi söker för att utveckla Avesta tillsammans med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör driver och hanterar du administrativa ärenden som bland annat investeringsbeslut, ekonomiskt föreningsstöd, delegationsbeslut, ansökningshandlingar och bidragshantering. Du håller genom dina ärenden kontakt med kollegor, medborgare, föreningar och andra administratörer i verksamheterna. Utöver detta ansvarar du för ekonomiska arbetsuppgifter som bokföring, fakturering och kontering i samverkan med personal. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår även andra ärenden av administrativ natur som exempelvis arkivering, diarieföring, framställning av rapporter och underlag samt brevväxling.

Tillsammans med de övriga kanslisterna och administratörerna, har du ett gemensamt ansvar att vara en samordnande roll för Fritid/Kultur/Måltid. I detta ansvar ingår att agera stöd till verksamheternas chefer i administrativa uppgifter av enklare natur. Du deltar även aktivt i förvaltningens administrativa utvecklingsarbete, genom att föreslå lösningar för effektivisering och samverkan inom olika administrativa uppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med slutförd högskoleutbildning inom ämnesområdet offentlig förvaltning/sektor, alternativt annan högskole- eller yrkesutbildning som anses likvärdig. För att bäst kunna ta dig an rollen som administratör, behöver du erfarenhet av likartade arbetsuppgifter samt grundläggande erfarenhet av arbete med ekonomi i digitala verktyg. Du kommer dagligen använda dig av digitala verktyg, det är därför viktigt att du har lätt att ta dig an nya system och att du har erfarenhet av Office 365. Då du även hanterar- och producerar dokumentation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. För rollen behöver du vara trygg och stabil, då du själv kommer planera och driva processer samt strukturera ditt arbetssätt för att komma vidare. Du kommer även ha en stor kontaktyta och det därför viktigt att du kan arbeta med andra och relatera dig till dem på ett lyhört sätt. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande och vill hjälpa andra att hitta kloka lösningar. Något annat du är bra på är att se det större perspektivet samtidigt som du kan arbeta detalj fokuserat med komplexa frågor. Du är noggrann och arbetar medvetet mot utsatta mål, men du har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Övrigt meriterande för tjänsten:
• Arkivering och diarieföring
• Erfarenhet av Interbook GO
• Erfarenhet inom Ciceron, Draftit, Agresso, InterbookGo
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på engelska
• En förståelse för- och erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Administratör till Västmanland-Dalarna Miljö- och Byggförvaltning

Ansök    Jul 9    Avesta kommun    Administrativ assistent
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning är en sammanslagning av Avestas,... Visa mer
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning är en sammanslagning av Avestas, Fagerstas och Norbergs miljö- och byggförvaltningar. Den gemensamma förvaltningen, med Avesta som värdkommun. Förvaltningen lyder under en kommungemensam politisk nämnd, V-Dala miljö- och byggnadsnämnd med representation från alla tre kommuner. Från den gemensamma förvaltningen med enheterna plan & bygg, miljö, kart & mät samt administration verkar förvaltningen i en region med drygt 42 000 invånare. Vi står nu inför en flytt av lokaler och söker därför en administratör, som kommer ha en central roll i arbetet med arkiv och administration under denna tid. Denna tjänst är tidsbegränsad, planerad över ett års tid.

ARBETSUPPGIFTER
En stor del av uppdraget handlar om att komma ifatt med arkivering och att sedan flytta från nuvarande lokal till ny. Du kommer sedan ha uppgiften att säkerställa ett väl organiserat arkiv och skapa en ny struktur för att organisera dokument.

Som administratör för Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning kommer du ansvara för administration kopplade till ärendehanteringssystemen, Ciceron, ByggR (system för digital hantering av bygglov) och Ecos.

I rollen ingår även hantering av postlådan där du avgör vad som ska sorteras på vilka ställen, vad som ska diarieföras, skickas vidare, sparas på annat sätt och vad som ska skickas till journalist Du kommer även vara ett stöd till de andra 6 administratörerna. Andra arbetsuppgifter som att besvara mejl, hjälpa till med att förbereda begäran av uppgifter och andra liknande ärenden kan förekomma.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning inom administration eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du behöver även praktisk och konkret erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, framförallt med ärendehantering och arkivering samt en förståelse för processen. Har du grundläggande kunskap om offentlighet och sekretesslagstiftningen är det meriterande. Det är även önskvärt om du har kunskap inom förvaltning och kommunallagen.

Som administratör för V-dala arbetar du dagligen i olika digitala verktyg och system, du behöver därför erfarenhet av arbete i Office 365 och en vana att arbeta i system med ärendehantering. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemet Ciceron, ByggR (system för digital hantering av bygglov) och Ecos.är det meriterande.

För tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För uppdraget behöver du ha förmågan att kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är naturligt för dig att hjälpa andra och du är intresserad av att hitta struktur och lösningar på problem. Du är lugn och tillmötesgående i ditt förhållningssätt och har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Flytten kommer att bidra med en del nya arbetsuppgifter och det är därför bra om du kan ta initiativ och sätta igång arbetsuppgifter där det behövs. Som person är du noggrann och arbetar medvetet mot utsatta mål. Du kommer i rollen även arbeta i en grupp med 6 andra administratörer, det är då bra att du kan kommunicera samt relatera dig till andra på ett lyhört och smidigt sätt.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Administratör i Avesta

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Dina arbetsuppgifter
Till sommaren söker vi administratörer för kommande uppdrag hos våra kunder i Avesta. I tjänsten som administratör ingår att ge administrativ service åt chefer och övriga avdelningar, tillexempel så som att upprätta strukturer, sammanställa dokumentation och daglig administration vilka varierar beroende på kund och uppdrag.

Din profil
Du som söker har tidigare arbetat administrativt och trivs i den rollen. Du har minst gymnasieutbildning, gärna inom administration. Som person är du strukturerad, noggrann och ambitiös i ditt arbetssätt. Tack vare din positiva inställning och din servicekänsla bidrar du med en god stämning till medarbetare och chefer. Din förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter leder till en effektivare vardag.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Anna Eriksson Viberg via mail, [email protected] eller Julia Wiklund via mail [email protected]. Visa mindre

Fastighetsbolaget Avesta Invest AB söker nu en administratör/uthyrare.

Arbetsbeskrivning Som Administratör/Uthyrare kommer du att vara koordinator för både interna och externa kontakter och arbeta brett med administrativa uppgifter inom lokal och lägenhetsuthyrning. Hantering av felanmälan, uthyrning och ekonomiadministration kommer att vara en stor del i din roll. Huvudsakliga arbetsuppgifter · Uthyrning av lägenheter och all administration som härrör uthyrningen ex: hantering av intresseanmälningar, kontraktsskrivni... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Som Administratör/Uthyrare kommer du att vara koordinator för både interna och externa kontakter och arbeta brett med administrativa uppgifter inom lokal och lägenhetsuthyrning. Hantering av felanmälan, uthyrning och ekonomiadministration kommer att vara en stor del i din roll.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Uthyrning av lägenheter och all administration som härrör uthyrningen ex: hantering av intresseanmälningar, kontraktsskrivning, nyckelhantering, mm.
· Koordinera inkommande felanmälningar.
· Säkerställa att rätt dokumentation och information finns tillgänglig för hyresgäster.
· Hantering av hemsida och sociala medier
· Enklare ekonomiadministration.


Erfarenhet
För tjänsten som administratör/uthyrare är dina personliga egenskaper och din attityd viktigare än formella meriter, dock finns några krav identifierade.
Erfarenhet av servicesektorn och provat på rollen som administratör.
Goda kunskaper i Office-paketet

· Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
· Gymnasial utbildning. Gärna inom administration och ekonomi.
· B-körkort är ett krav.
· Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande
Personliga kvalifikationer
Vi söker en person med erfarenhet av administration som vill bidra till företaget. Du trivs med att arbeta brett med allt från service till ekonomiadministrativa uppgifter. Du är en "doer" som gillar ett högt tempo samt att många bollar i luften. Då arbetet förutsätter såväl eget driv som social kompetens så läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är prestigelös, har lätt att uppfatta vad som behöver göras och fångar gärna upp det som har en tendens att falla mellan stolarna. Du trivs med att förbättra och kommer gärna med nya idéer. Som person är du sansad, uppmärksam, lösningsorienterad och tillmötesgående i ditt beteende. Du känner att assistentrollen passar dig och har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra. Då en stor del av jobbet kräver telefonkontakt får du inte vara rädd för att lyfta luren eller svara på frågor från hyresgäster eller medarbetare.
Tjänsten är på deltid med möjlighet till heltid. Arbetstiden är flexibel.
Tjänsten skall tillsättas snarast så vänta inte med din ansökan.

Skicka din ansökan till [email protected]

Bifoga CV och ansökningsbrev där du beskriver dig själv och dina meriter.
Bifoga gärna betyg, utbildningsbevis, kursdiplom, mm. Visa mindre

Projektadministratör

Om tjänsten Vi letar nu efter för kunds räkning efter en prestigelös projektadminastratör som gillar att ha många bollar i luften till en stor kund i Avesta för ett längre uppdrag. Ditt arbete kommer gå ut på att stötta projektledare men även tekniker och avdelningschef. Du kommer att anställas utav Arena Peronsal och sedan vara placerad ute hos kunden. Din profil Arbetsuppgifterna kommer kunna bestå utav följande • Uppdatera i ärendehanteringssystem me... Visa mer
Om tjänsten
Vi letar nu efter för kunds räkning efter en prestigelös projektadminastratör som gillar att ha många bollar i luften till en stor kund i Avesta för ett längre uppdrag. Ditt arbete kommer gå ut på att stötta projektledare men även tekniker och avdelningschef.
Du kommer att anställas utav Arena Peronsal och sedan vara placerad ute hos kunden.

Din profil
Arbetsuppgifterna kommer kunna bestå utav följande

• Uppdatera i ärendehanteringssystem med olika checklistepunkter.
• Kontrollera tekniska uppgifter i ärendehanteringssystem.
• Skapa ärenden till dokumentationsavdelning.
• Hämta in dokumentations underlag från tekniker.
• Kontrollera att rätt underlag finns i ärenden innan fakturering.
• Ändra intäktskalkyler i ärendehanteringssystem efter underlag från projektledare.
• Avsluta bygglov/Schakttillstånd.
• Administrera tillstånd från Trafikverket.
• Hjälpa till med att få besiktningsanmärkningar utförda samt ändra dokumentation efter det och scanna in besiktningsprotokoll.
• Lägga ut/avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet.
• Beställa verktyg etc. till tekniker.
• Skapa Skattenummer vid större Projekt samt ärende i elektronisk personalliggare.
• Påbörja KAM dokumentation vid större projekt.

Meriterande är även att du har arbetat med systemet SAP.

B-körkort är ett krav då det kan förekomma resor i arbetet.
Arbetstiderna är förlagda till dagtid


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället. Visa mindre

Projektadministratör

Lundin & Boström är ett rekrytering- och konsultföretag som startade verksamheten 2008 och vi har genom åren fått förtroendet att tillsätta hundratals nyckelpersoner till företag och organisationer som varit i behov av det bästa. Genom vår kunskap, passion för kundens affärer och hårt arbete ger vi förutsättningar för tillväxt, trivsel och utveckling. Vi är idag sex personer på kontoret och ute hos våra kunder arbetar ett 50-tal konsulter. Vi har ett ro... Visa mer
Lundin & Boström är ett rekrytering- och konsultföretag som startade verksamheten 2008 och vi har genom åren fått förtroendet att tillsätta hundratals nyckelpersoner till företag och organisationer som varit i behov av det bästa. Genom vår kunskap, passion för kundens affärer och hårt arbete ger vi förutsättningar för tillväxt, trivsel och utveckling. Vi är idag sex personer på kontoret och ute hos våra kunder arbetar ett 50-tal konsulter.

Vi har ett roligt och utvecklande uppdrag till en Projektadministratör!

Uppdraget

Som Projektadministratör hos vår kund i Avesta kommer du vara ett viktigt stöd till projektledarna då du håller ordning och reda på det administrativa i de pågående projekten. Du arbetar tätt ihop med dina kollegor och dina arbetsuppgifter varierar, men en stor del består av att se till att projekten är uppdaterade med status- och tidrapportering i deras system. Även förnya och implementera nya rutiner kring projektprocessen och liknande kommer ingå i uppdraget. Tjänsten kan över tid till viss del utformas  och utvecklas efter dina kompetenser och intresse.

Du blir anställd av Lundin & Boström HR AB och uthyrd till vår kund i Avesta. Uppdraget startar så snart som möjligt!

Arbetstider och omfattning 50-75% (diskuteras). Ange i ansökan vad du föredrar. Placering i Avesta.

Din profil

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är kommunikativ och serviceinriktad. Du bör trivas i sammanhang där man jobbar i team mot gemensamma mål. Ordning och reda är viktigt för dig. Du är ansvarsfull och noggrann, van att arbeta självständigt, tar egna initiativ och vill göra klart.
Du kan svenska flytande, både i tal och skrift.

Du har gymnasieexamen och vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund samt erfarenhet av att arbeta som administratör. Kanske har du funderat på att själv utvecklas till projektledare?

Låter detta intressant?

Då kan vi erbjuda dig ett intressant uppdrag där du ges möjlighet att påverka och forma uppdraget som skulle kunna leda till anställning.

Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Maria Lindström, Lundin & Boström, [email protected],  070-510 12 50
Registrera din ansökan via www.lundinbostrom.se senast 2019-09-15. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt. Visa mindre